Most, ktorý stavebná spoločnosť Skanska BS začala stavať koncom minulého roka, si vyžiadal náklady viac ako 90 mil. Sk. Ako ďalej uviedla spoločnosť, stavebné práce sa financovali z prostriedkov Európskej únie prostredníctvom programu cezhraničnej spolupráce medzi SR a Rakúskom, cez fond PHARE. Prostriedky zo štátneho rozpočtu kryli len daň z pridanej hodnoty.
Nový most, ktorý tvoria tri polia, má celkovú dĺžku 138,27 metra a šírku štyri metre. Súčasťou projektu je vybudovanie chodníkov po oboch stranách, ako aj rekonštrukcia asfaltového povrchu na komunikácii III/0238. Projekt mosta rieši aj zábrany na ochranu migrujúcich živočíchov, vegetačné úpravy a rekultiváciu lesných pozemkov.
Na základe dohody medzi slovenskou a rakúskou vládou funguje hraničný priechod na tomto mieste od septembra 1994, kedy bol postavený medzi oboma krajinami provizórny pontónový most. Mestá pritom boli doteraz spojené len týmto mostom, ktorý nebol pre prevládajúce nepriaznivé poveternostné podmienky v prevádzke v nočných hodinách a počas zimy. Prevádzku pontónového mosta obmedzovala aj výška vodnej hladiny rieky Morava a aj preto nemohli cez most prechádzať vozidlá nákladnej dopravy nad 7,5 tony.