GM predlžuje platnosť programu zliav do 1. augusta

DETROIT 6. júla (SITA, Reuters) - Americká automobilová spoločnosť General Motors (GM) vyhlásila, že predlžuje platnosť svojho programu zliav, ktorý mal pôvodne skončiť už 5. júla, až do 1. augusta. Program ...

DETROIT 6. júla (SITA, Reuters) - Americká automobilová spoločnosť General Motors (GM) vyhlásila, že predlžuje platnosť svojho programu zliav, ktorý mal pôvodne skončiť už 5. júla, až do 1. augusta. Program zliav, na základe ktorého automobilka rozšírila zamestnanecké zľavy na svoje automobily pre všetkých zákazníkov, priniesol spoločnosti v júni zvýšenie predaja medziročne až o 41 %. Jún sa tak z hľadiska predaja stal najlepším mesiacom pre GM za posledných 19 rokov. Súčasne sa trhový podiel GM na americkom trhu zvýšil na úkor ostatných amerických automobiliek.

Predaj spoločnosti Chrysler vzrástol v júni len o 1 % a predaj najväčšieho konkurenta General Motors, spoločnosti Ford, klesol o 2,5 %. Ford, ktorý tento rok už dvakrát znížil ziskové prognózy, tak evidoval pokles predaja už trinásty mesiac za sebou. Ford v reakcii na kroky GM uvádza vlastný program zliav na podporu predaja. Ako uviedol hovorca Fordu David Reuter, program zliav Fordu bude podobný ako program GM, pričom táto akcia bude tiež trvať do 1. augusta, nebude sa však týkať najpredávanejších typov vozidiel. "Urobíme obrovskú reklamnú kampaň, ktorá bude trvať celý mesiac," vyhlásil Reuter. Trh očakáva, že k masívnemu zlacňovaniu produkcie sa po GM a Forde pridá aj tretia veľká americká automobilka, Chrysler.

Americké automobilky držia 57,5 % domáceho trhu, ich podiel sa však neustále znižuje kvôli agresívnemu nástupu ázijských výrobcov. Automobilky Toyota Motors a Nissan Motors v júni dosiahli, podobne ako General Motors, dvojciferný nárast predaja. Analytici sa obávajú, že masívne zľavy, ktoré americké automobilky poskytujú zákazníkom v mene záchrany predaja a trhových podielov budú mať negatívny vplyv na ich hospodárske výsledky. Podľa GM sa síce náklady na podporu predaja v júni v porovnaní s májom nezvýšili, podľa analytikov však naopak tieto náklady vzrástli medzimesačne až o 11 %.

GM dosiahol za prvý štvrťrok konsolidovanú stratu 1,1 mld. USD. Najväčší svetový výrobca automobilov na domácom trhu bojuje nielen s konkurenciou zo strany japonských automobiliek, ale aj s vysokými nákladmi na zdravotné zabezpečenie súčasných a bývalých zamestnancov. V tomto roku by tieto náklady mali dosiahnuť úroveň 5,6 mld. USD. Automobilka v rámci dlhodobého plánu znižovania výroby plánuje do roku 2008 zavrieť niekoľko tovární v USA a prepustiť celkovo 25 tis. zamestnancov.


(1 USD = 32,118 SKK)


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 967
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 083
  3. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 6 532
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 244
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 320
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 054
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 307
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 3 813
  9. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 610
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 448

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Alza, Strabag či Poštová banka priznali, prečo do inzerátov nepíšu platy

Ako by ste sa cítili, ak by váš sused vedel, koľko zarábate? Aj takto argumentujú firmy, prečo do inzerátov nedávajú platy.

DOMOV

Fico prijal bieloruského premiéra, ani v minulosti nemal problém

Bielorusko neakceptujem, hovorí poslanec Peter Osuský.

KOMENTÁRE

Prečo Trump nie je Roosevelt?

Legislatívne neúspechy počas prvých sto dní amerického prezidenta sú najlepšími správami o jeho chaotickom vládnutí.

KULTÚRA

Johnny Depp skrachoval. Nechajte ho, sám to tak chcel

Za mesiac minie dva milióny, víno ho stojí tridsať tisíc. Náhradu žiada na súde.

Neprehliadnite tiež

Štátni plynári majú nového riaditeľa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom Slovenského plynárenského priemyslu ostáva Štefan Šabík.

Pozrite sa, ako Kažimír ustupuje od svojich sľubov

Vláda len pred pár mesiacmi sľubovala, že bude menej míňať, aby sme žili v hojnosti. Od prebytkového rozpočtu už ustúpila

Alza, Strabag či Poštová banka priznali, prečo do inzerátov nepíšu platy

Ako by ste sa cítili, ak by váš sused vedel, koľko zarábate? Aj takto argumentujú firmy, prečo do inzerátov nedávajú platy.

Médiá: Deutsche Telekom zvažuje predaj divízie T-Mobile v Poľsku

Nemecký podnik zároveň poskytol vedeniu divízie T-Mobile Poľska niekoľko mesiacov na zlepšenie hospodárskych výsledkov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop