Systém výberu mýta by sa mal sprevádzkovať od júla 2006

BRATISLAVA 1. júla (SITA) - Elektronický systém výberu mýta za užívanie diaľnic a ciest I. triedy, vzťahujúci sa v prvej etape na vozidlá s hmotnosťou nad 3,5 tony, by sa mal uviesť do skúšobnej prevádzky ...

BRATISLAVA 1. júla (SITA) - Elektronický systém výberu mýta za užívanie diaľnic a ciest I. triedy, vzťahujúci sa v prvej etape na vozidlá s hmotnosťou nad 3,5 tony, by sa mal uviesť do skúšobnej prevádzky od 1. júla budúceho roka. Vyplýva to z návrhu koncepcie zavedenia systému elektronického výberu mýta v Slovenskej republike, ktorý predložil rezort dopravy, pôšt a telekomunikácií do pripomienkového konania. V budúcom roku by sa mal systém výberu mýta uplatňovať na 473 km diaľnic a ciest pre motorové vozidlá a 33 km ciest I. triedy, od roku 2007 by malo pribudnúť ďalších 52 km diaľnic a ciest pre motorové vozidlá a 531 km ciest I. triedy. "Pre rok 2006 nebude možné spoplatniť v súčasnosti spoplatňované vymedzené úseky ciest I. triedy pre rozpor s platnou smernicou Európskeho spoločenstva," zdôvodňuje ministerstvo.

Výstavba elektronického systému výberu mýta by sa mala podľa materiálu na diaľniciach a cestách I. triedy začať v decembri tohto roka a ukončiť v júni 2006. "Ekonomická analýza dokazuje rýchlu návratnosť odhadovaných investičných nákladov na vybudovanie systému a tým potvrdzuje možnosť pokrytia nákladov na výstavbu a jeho prevádzku z výnosov výberu mýta," uvádza ministerstvo dopravy. Investičné náklady na vybudovanie systému na základe porovnaní v susedných štátoch rezort odhaduje na 1,6 až 3,9 mld. Sk. "Investičné náklady, ktoré bude hradiť vybraný zhotoviteľ a súčasne prevádzkovateľ systému, sa budú zmluvne splácať z výnosu priameho výberu mýta," dodáva ministerstvo.

Ako vyplýva z návrhu zákona o elektronickom výbere mýta, ktorý ministerstvo dopravy predložilo koncom mája do pripomienkového konania, elektronické mýto by sa malo vzťahovať na vozidlá s hmotnosťou nad 3,5 tony a motorové vozidlá, ktoré sú určené na prepravu viac ako deviatich osôb. Spoplatňovať by sa mali vymedzené úseky diaľnic, ciest pre motorové vozidlá a ciest I. triedy. Mýto by mala platiť každá fyzická osoba, fyzická osoba - podnikateľ a právnická osoba. Výška mýta by sa mala odvodzovať od dĺžky prejazdenej vzdialenosti vozidla medzi dvoma registračnými miestami a sadzby za jeden kilometer. Túto sadzbu, ktorá bude vychádzať z počtu náprav vozidla, emisnej triedy vozidla a maximálne povolenej celkovej hmotnosti vozidla, má stanoviť nariadenie vlády.



jb;su;bt

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 547
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 6 394
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 6 167
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 146
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 055
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 616
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 689
  8. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 171
  9. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 3 849
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 2 775

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Fico pridáva zamestnancom, zaplatia to firmy. Pozrite sa, aké výhody majú ľudia získať

Príplatky za cestovanie za prácou či vyššia minimálna mzda.

DOMOV

Hladiny riek stúpajú, problémy majú na Kysuciach aj v Liptove

Tretí povodňový stupeň platí vo viacerých obciach.

Neprehliadnite tiež

Rozvoju regiónov bráni vzdelávací systém či slabá dopravná infraštruktúra

Slovensko patrí medzi štáty OECD s najväčšími regionálnymi rozdielmi vo výške príjmov a v miere nezamestnanosti.

Analytik: Hotovosť by mala zostať medzi nami aj pre zachovanie súkromia

Ak sa v EÚ prestanú vyrábať 500-eurové bankovky, sporitelia podľa analytika pôjdu do banky a svoje úspory v miliónoch si odnesú v taške.

Posledná uránová baňa v strednej Európe definitívne ukončila ťažbu

Zásoby uránu v Rožnej boli objavené v roku 1956 a o rok neskôr sa tam začala ťažba.

Sinn: Za americké ekonomické problémy môže Wall Street a nie Nemecko

Podľa Sinna sú v pozadí slabšieho eura dva dôvody.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop