SME
Pondelok, 29. november, 2021 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Prezidentka odobrila zákon o cestnej doprave

Rozšíri sa rozsah vozidiel a súprav, ktoré budú v Únii pri preprave tovaru potrebovať licenciu spoločenstva.

Prezidentka Zuzana Čaputová. Prezidentka Zuzana Čaputová. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo )

BRATISLAVA. Rozsah vozidiel a jazdných súprav, ktoré budú v rámci Európskej únie (EÚ) pri preprave tovaru podliehať povinnosti mať licenciu spoločenstva, sa rozšíri.

Vyplýva to z návrhu zákona o cestnej doprave z dielne Ministerstva dopravy a výstavby (MDV), ktorý v piatok podpísala prezidentka Zuzana Čaputová.

Informoval o tom jej hovorca Martin Strižinec.

Cieľom novely zákona je vykonanie európskeho nariadenia. Rezort dopravy priblížil, že požiadavky na prístup k povolaniu prevádzkovateľa cestnej dopravy budú od 21. mája 2022 povinné aj pre prevádzkovateľov, ktorí používajú motorové vozidlá alebo jazdné súpravy na prepravu tovaru v medzinárodnej doprave, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 2,5 tony, ale nepresahuje 3,5 tony.

Skryť Vypnúť reklamu

"Z povinnosti mať licenciu spoločenstva budú naďalej vyňaté všetky prepravy (medzinárodné aj vnútroštátne) vykonávané vozidlami, ktorých celková hmotnosť vrátane prípojných vozidiel nepresahuje 2,5 tony a vnútroštátne prepravy vykonávané vozidlami, ktorých celková hmotnosť vrátane prípojných vozidiel presahuje 2,5 tony, ale nepresahuje 3,5 tony," dodalo MDV v dôvodovej správe.

Povolenie prevádzkovateľa vnútroštátnej dopravy a licenciu spoločenstva rovnako podľa MDV nemusia mať tí, ktorí poskytujú služby osobnej cestnej dopravy výlučne na neobchodné účely.

Návrh zákona zároveň upraví podmienky finančnej spoľahlivosti, podmienky odbornej spôsobilosti vedúceho dopravy a prevádzkovateľa cestnej dopravy, ktorý prevádzkuje motorové vozidlá alebo jazdné súpravy na prepravu tovaru v medzinárodnej doprave, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 2,5 tony, ale nepresahuje 3,5 tony.

Skryť Vypnúť reklamu

Novela sa zaoberá aj kontrolami prevádzkovateľov cestnej dopravy, ktoré by mali byť cielene zamerané na podniky so zvýšeným rizikom. Upraví sa aj spôsob výmeny informácií medzi členskými štátmi.

"Informácie sa budú vymieňať okrem elektronického registra prevádzkovateľov cestnej dopravy aj prostredníctvom informačného systému o vnútornom trhu, tzv. IMI systém, ktorý je už v súčasnosti využívaný na spoluprácu medzi členskými štátmi Európskej únie a Európskou komisiou v iných oblastiach," konštatuje rezort dopravy. Upraviť sa má aj oblasť prepravy nebezpečných vecí, sankcie, kompetencie a iné ustanovenia vyplývajúce z aplikácie zákona v praxi.

Na základe schváleného pozmeňujúceho návrhu poslanca Miloša Svrčeka (Sme rodina) sa zároveň upraví aj poskytovanie podpory pre prevádzkovateľov taxislužby, osobnej dopravy alebo nákladnej cestnej dopravy v súvislosti so zmiernením negatívnych následkov pandémie.

Skryť Vypnúť reklamu

"Vzhľadom na predĺženie rámca na kompenzáciu poklesu tržieb v súvislosti s ochorením Covid-19 nie je časové ohraničenie (do konca roka 2021) možnosti ministerstva poskytnúť príspevok vhodné," odôvodnil poslanec.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  2. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  3. Dávajú osemročnú záruku. Batérie vyvíjajú už desať rokov
  4. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom
  5. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  6. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  7. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  8. Proxenta oficiálne potvrdila záujem o ďalšie investície na Kube
  9. Získaj náskok pred štartom
  10. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  1. Magnetickej rezonancie sa nemusia obávať ani klaustrofobici
  2. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  3. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  4. Recruitment allowance as an employment recruitment instrument
  5. Compliance – who should be responsible?
  6. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 435
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 12 735
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 732
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 950
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 177
  6. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 198
  7. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 2 765
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 694
  9. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 043
  10. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 1 954
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pracovníčky Regionálneho úradu verejného zdravotníctva s políciou počas kontroly.

Od pondelka platí na pracoviskách OTP režim.


22 h
Zuzana Kepplová.

Nebude to ako počas druhej vlny, dušujú sa koaličníci. Vírus odpovedá.


59m
Milan Lučanský na archívnej snímke.

Stíhanie vedú pre päť trestných činov.


22 h
Dole vodou so Samom Marcom

Potrebovali sme lockdown spolu s intenzívnym očkovaním, dostali sme toto.


28. nov

Neprehliadnite tiež

Jack Dorsey.

Vo funkcii ho nahradí technologický riaditeľ Parag Agrawal.


TASR 27m
Ako rýchlo získate darčeky závisí od zvoleného spôsobu dopravy.

Čo je skladom, môžete mať do hodiny.


4 h
Ceny bytov počas korony na východnom Slovensku nijako výrazne neklesli.

Výberové konanie sa konalo 25. novembra.


TASR 4 h
Ilustračné foto.

Odbory pôvodne žiadali rast o päť percent.


SITA 4 h

Blogy SME

  1. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  2. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  3. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  4. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  5. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  6. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  7. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  8. Martin Ondráš: Stratili sme potravinovú sebestačnosť. Stratíme aj bezpečnosť potravín?
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 10 423
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 402
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 677
  4. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 232
  5. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 4 969
  6. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 915
  7. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 665
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 128
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu