SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Slovensko využilo z európskych peňazí necelú polovicu

Do konca roka 2023 zostáva vyčerpať ešte deväť miliárd eur.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Slovensko vyčerpalo z peňazí Európskej únie v programovom období 2014 až 2020 k 30. septembru tohto roka 7,558 mld. eur, teda 45,32 % z celkovej ich alokácie 16,678 mld. eur.

Oproti koncu minulého roka čerpanie vzrástlo o 1,124 mld. eur a miera o 3,38 percentuálnych bodov. Do konca roku 2023 zostáva z uvedeného obdobia využiť ešte 9,12 mld. eur, čiže takmer 55 % európskych zdrojov.

Ako vyplýva z údajov na portáli Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie (MIRRI), spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu dosiahlo 1,431 mld. eur, čo je 47,31 % z 3,025 mld. eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Kontrahovanie prostriedkov EÚ ku koncu predošlého mesiaca bolo v objeme 13,645 mld. eur, resp. 81,81 % z celkovej sumy aktuálnych eurofondov. Platné výzvy a vyzvania na európske financie v objeme 20,988 mld. eur predstavovali 126,14 % celkovej hodnoty ich alokácie.

Nadpriemernú úroveň využívania európskych zdrojov v programovom období 2014 až 2020 malo koncom septembra päť z jedenástich programov - Technická pomoc 74,93 % (zo 159,1 mil. eur), Interact III 66,32 % (z 39,4 mil. eur), Ľudské zdroje 58,89 % (z 2,930 mld. eur), Program rozvoja vidieka 47,38 % (z 2,3 mld. eur) a Kvalita životného prostredia 45,41 % (z 2,833 mld. eur).

Najväčší program Integrovaná infraštruktúra, ktorý má alokovaný objem peňazí EÚ viac ako 6 mld. eur, dosiahol čerpanie na úrovni 41,42 % a podľa toho bol na siedmom mieste.

Skryť Vypnúť reklamu

Krátko po nástupe súčasnej vládnej koalície bolo čerpanie zdrojov EÚ k 31. marcu 2020 v objeme 4,915 mld. eur, teda 32,03 %. Zazmluvnenie dosahovalo 10,846 mld. eur, resp. 70,69 % z alokácie.

Za jeden a pol roka odvtedy počas súčasnej vládnej zostavy využívanie európskych prostriedkov vzrástlo o 2,643 mld. eur, alebo o 13,29 percentuálnych bodov. Objem zazmluvnených financií vzrástol o 2,798 mld. eur, alebo o 11,12 percentuálnych bodov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  5. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  4. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Zmeny v systéme revíznych postupov
  7. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  8. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 555
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 116
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 842
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 783
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 587
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 771
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 671
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 106
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 691
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 126
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Logo podcastu Dobré ráno.

Dorsey odchádza z čela Twitteru.


a 3 ďalší 2 h

Blogy SME

  1. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  2. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  3. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  4. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  5. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  6. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  7. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  8. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 323
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 855
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 5 213
  4. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 5 097
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 958
  6. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 951
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 368
  8. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 060
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu