SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Slovensko využilo z európskych peňazí necelú polovicu

Do konca roka 2023 zostáva vyčerpať ešte deväť miliárd eur.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Slovensko vyčerpalo z peňazí Európskej únie v programovom období 2014 až 2020 k 30. septembru tohto roka 7,558 mld. eur, teda 45,32 % z celkovej ich alokácie 16,678 mld. eur.

Oproti koncu minulého roka čerpanie vzrástlo o 1,124 mld. eur a miera o 3,38 percentuálnych bodov. Do konca roku 2023 zostáva z uvedeného obdobia využiť ešte 9,12 mld. eur, čiže takmer 55 % európskych zdrojov.

Ako vyplýva z údajov na portáli Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie (MIRRI), spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu dosiahlo 1,431 mld. eur, čo je 47,31 % z 3,025 mld. eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Kontrahovanie prostriedkov EÚ ku koncu predošlého mesiaca bolo v objeme 13,645 mld. eur, resp. 81,81 % z celkovej sumy aktuálnych eurofondov. Platné výzvy a vyzvania na európske financie v objeme 20,988 mld. eur predstavovali 126,14 % celkovej hodnoty ich alokácie.

Nadpriemernú úroveň využívania európskych zdrojov v programovom období 2014 až 2020 malo koncom septembra päť z jedenástich programov - Technická pomoc 74,93 % (zo 159,1 mil. eur), Interact III 66,32 % (z 39,4 mil. eur), Ľudské zdroje 58,89 % (z 2,930 mld. eur), Program rozvoja vidieka 47,38 % (z 2,3 mld. eur) a Kvalita životného prostredia 45,41 % (z 2,833 mld. eur).

Najväčší program Integrovaná infraštruktúra, ktorý má alokovaný objem peňazí EÚ viac ako 6 mld. eur, dosiahol čerpanie na úrovni 41,42 % a podľa toho bol na siedmom mieste.

Skryť Vypnúť reklamu

Krátko po nástupe súčasnej vládnej koalície bolo čerpanie zdrojov EÚ k 31. marcu 2020 v objeme 4,915 mld. eur, teda 32,03 %. Zazmluvnenie dosahovalo 10,846 mld. eur, resp. 70,69 % z alokácie.

Za jeden a pol roka odvtedy počas súčasnej vládnej zostavy využívanie európskych prostriedkov vzrástlo o 2,643 mld. eur, alebo o 13,29 percentuálnych bodov. Objem zazmluvnených financií vzrástol o 2,798 mld. eur, alebo o 11,12 percentuálnych bodov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  3. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  4. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  5. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  4. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Zmeny v systéme revíznych postupov
  7. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  8. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 561
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 119
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 842
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 780
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 587
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 771
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 672
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 104
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 690
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 127
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Logo podcastu Dobré ráno.

Dorsey odchádza z čela Twitteru.


a 3 ďalší 2 h

Blogy SME

  1. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  2. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  3. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  4. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  5. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  6. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  7. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  8. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 323
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 855
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 5 213
  4. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 5 097
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 958
  6. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 951
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 368
  8. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 060
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu