SME
Nedeľa, 17. október, 2021 | Meniny má HedvigaKrížovkyKrížovky

Doležal vidí možnosti na zrýchlenie obstarávania aj výstavby prepojenia D1 a D4

Plánovaná lehota výstavby zhruba tri a pol roka môže byť skrátená.

Minister dopravy Andrej Doležal.Minister dopravy Andrej Doležal. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nominant Sme rodina) vidí možnosti na zrýchlenie verejného obstarávania a samotnej výstavby prepojenia diaľnic D1 a D4 v rámci rozšírenia úseku D1 Bratislava - Triblavina.

Ako povedal v pondelok po mimoriadnom zasadnutí parlamentného hospodárskeho výboru, robia všetko pre to, aby urýchlili už vyhlásené verejné obstarávanie na zhotoviteľa, vyčlenili ľudí na ministerstve aj v Národnej diaľničnej spoločnosti, aby dokázali odpovedať na prípadné otázky záujemcov, resp. uchádzačov. Keďže hospodársky výbor nebol uznášaniachopný, neprijal žiadne uznesenie k téme.

Skryť Vypnúť reklamu

Skôr, aj za viac peňazí

"Jediná téma, o ktorej ešte môžeme diskutovať, sú obchádzkové trasy, či budú mať dva plus dva, alebo tri plus tri pruhy. Najskôr chcem o tom hovoriť s ministrom vnútra, resp. s policajtmi, ktorí majú požiadavky na plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky," povedal pre médiá Doležal.

Plánovanú lehotu výstavby zhruba tri a pol roka (1 300 dní), môžu podľa ministra skrátiť aj dve z hodnotiacich kritérií - lehota výstavby má váhu 25 % a obmedzenie dopravy 10 %.

"Ten, kto postaví stavbu rýchlejšie a možno aj za viac peňazí, bude možno vyhodnotený ako úspešný uchádzač," uviedol Doležal. Cena má pri vyhodnotení ponúk váhu 49 % a kvalita tímu odborníkov 16 %. Predpokladaná cena za rozšírenie D1 pri Bratislave, vrátane prepojenia D1 a D4, je vyše 127 mil. eur bez DPH.

Skryť Vypnúť reklamu

Nebolo to možné skôr

O reálnej lehote výstavby je podľa ministra predčasné hovoriť do otvárania ponúk, plánovaného na 3. novembra, a následného vyhodnotenia súťaže. "Dovtedy je predčasné čokoľvek hovoriť. Aj samotná križovatka bude odovzdávaná postupne, niektoré vetvy skôr, niektoré neskôr," podotkol Doležal. Odmieta návrhy na dočasné riešenia, aby boli D1 a D4 prepojené skôr a potom sa zdvíhala samotná D1-ka nad D4-kou.

"Technicky to nie je možné," tvrdí. Na otázku, prečo tender na rozšírenie D1 a prepojenie D1 a D4 nevyhlásila NDS už pred rokom, ale až teraz, minister odpovedal, že sa pripravovali na sprejazdnenie úseky D4 a zdvihnutie D1. "Nemohli sme ani spustiť obstarávanie skôr."

Priame zadanie tejto stavby zhotoviteľovi úsekov D4 a R7 v rámci PPP projektu by podľa neho bolo v rozpore so zákonom o verejnom obstarávaní. Práce na D1-ke neboli súčasťou súťaže na koncesiu pre D4 a R7.

Skryť Vypnúť reklamu

"Nemôžeme mu teraz len tak pridať D1-ku," upozornil Doležal s tým, že nie je možné niečo dodatkom následne pridať do súťaže. Aj keby bol podľa neho takto zmenený zákon o verejnom obstarávaní, nebolo by to v súlade s európskou legislatívou.

"Neviem si predstaviť, že by prešiel zákon o verejnom obstarávaní, kde by sme vedeli v mimoriadnych situáciách zadávať zákazky priamo. Potom by sme aj Višňové dali priamo," uviedol. Zákon o verejnom obstarávaní aj európske smernice poznajú mimoriadny alebo núdzový stav, ale iba ako nepredvídateľný, čiže pri povodniach, zosuvoch pôdy, spadnutom moste.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov
  4. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  5. Ľudia v núdzi potrebujú pomoc, nakúpte potraviny aj pre nich
  6. K online predplatnému získate 30€ na nákup v sieti Intersport
  7. ŠFRB:Výstavbu a kúpu nájomných bytov podporujeme reálnymi krokmi
  8. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  9. Bratislavu bude sprevádzať luxus
  10. Pandémia upozornila na automatizáciu. Nahradí ľudí technika?
  1. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  2. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. Wüstenrot rástol v predaji životného i neživotného poistenia
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  7. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov
  8. S deťmi za zdravím do Vysokých Tatier
  9. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  10. Šetrenie energie v domácnosti: Diaľkové meranie pomáha sporiť
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 19 248
  2. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 9 722
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 7 066
  4. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 6 338
  5. Bratislavu bude sprevádzať luxus 4 849
  6. Bratovražedná vojna navždy zmenila Ameriku 4 622
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 4 087
  8. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 743
  9. Aký polystyrén je najlepší na zatepľovanie? Sivý robí divy 3 291
  10. Odišli, ale nezabúdame. Spomínajte s Korzárom 2 870
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Europoslanec Martin Hojsík.

Gazprom škrtí kohútiky a cena plynu stúpa, tvrdí europoslanec.


15. okt

Požiar vznikol v nedeľu ráno.


15m

Laboratóriá otestovali 8 996 vzoriek.


2 h
Lenka Kováčová sa cítila v Hainburgu viac v bezpečí ako v slovenskej pôrodnici. Verí, že aj na Slovensku sú sestry, ktoré by mali záujem viesť prirodzené pôrody s minimom lekárskych zásahov.

Príbehy žien, ktoré sa rozhodli rodiť v Hainburgu.


15. okt

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

V celom Rakúsku bolo prvýkrát zaregistrovaných viac než 100 000 elektromobilov.


TASR 38m
Prezident Zväzu autobusovej dopravy Peter Sádovský.

Dopravcovia zápasia s nedostatkom vodičov.


SITA 1 h
Ilustračné foto.

Sabatikal by mohol spôsobiť vo firmách aj výpadky zamestnancov.


TASR 2 h
Porsche Taycan

Elektromobil Taycan automobilka Porsche predáva od jesene roku 2019.


SITA 2 h

Blogy SME

  1. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  2. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  3. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  4. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  5. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  6. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  7. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  8. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  1. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 19 051
  2. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 9 478
  3. Martin Kugla: Zachráňme Petržalku! 7 043
  4. Pavel Dvořák: Toto sú nepokojné časy 6 197
  5. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 206
  6. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 4 425
  7. Stanislav Martinčko: Ide 17.10. Smer-SD do Rimavskej Soboty ďakovať sebe sám za dobre odvedenú robotu ?? 3 369
  8. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 235
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  2. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  3. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  5. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  6. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  7. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu