DIUSBURG. Pretrvávajúca kríza s procesormi robí z nového vozidla na nemeckom trhu nedostatkový tovar.
Podľa správy inštitútu CAR o situácii v auguste dôsledkom sú rastúce ceny, respektíve klesajúce zľavy.
Skladové zásoby sa míňajú
Vedúci inštitútu Ferdinand Dudenhöffer poukázal na to, že v 1. polroku tento vývoj dokázali predajcovia a importéri vykompenzovať skladovými zásobami.
"Zľavy na automobilovom trhu naďalej klesajú, počet ponúk sa zmenšuje a termíny dodávok sa predlžujú," cituje agentúra DPA súčasné hlavné trendy zo správy inštitútu.
Čipová kríza sa bude zhoršovať, pandémia zasiahla továrne v Malajzii ČítajteVýrobcovia a predajcovia sú zdržanliví aj pri evidovaní vozidiel pre seba, čo obvykle prinášalo na trh vyššie zľavy.
Na nich pripadlo v auguste len 24,1 percenta evidencií, čo je v porovnaní s júlom o 1,9 percenta menej. To spôsobilo zvýšenie priemernej ceny nového vozidla o 0,5 percenta.
Podľa štúdie v prípade takýchto krátkodobých evidencií predajcov môže zákazník získať zľavu z katalógovej ceny v priemere 27,3 percenta, pri vlastnom nakonfigurovaní vozidla na internetových portáloch len 18,8 percenta.
Čakacia lehota trvá v priemerne tri mesiace
Nedostatkovými sa stávajú ponuky tzv. predplatného, v rámci ktorého zákazník platí aj údržbu a poistenie.
Ponuky na túto formu leasingu na benzínové a elektrické vozidlá sa stali zriedkavými, kým ponuky pre dieselové a hybridné autá mierne vzrástli.
Záujemcovia museli v auguste čakať na svoje predplatené vozidlo v priemere 12,5 týždňa, čo je približne o dva týždne dlhšie než v marci.