BRATISLAVA. Približne 64 percent Slovákov aktívne spravuje financie cez mobil. Pri spravovaní osobných financií z hľadiska času aj frekvencie používania dominuje mobil a klienti najviac využívajú jeho základné funkcie ako zadávanie platieb, sledovanie zostatkov či potvrdzovanie platieb na internete.
Ukazuje to orientačný prieskum UniCredit Bank.
"Skutočnosť, že 64 percent Slovákov aktívne využíva výhody bankových aplikácií, potvrdzuje, že slovenskí klienti sú digitalizovaní," uviedla hovorkyňa banky Zuzana Ďuďáková.
Najviac sa zadávajú platby
Prieskum ukázal, že klienti používajú mobilné aplikácie predovšetkým na každodennú správu svojich financií.
Medzi najpoužívanejšie funkcie mobilného bankovníctva patrí zadávanie platieb, sledovanie zostatku, potvrdzovanie platieb online, sledovanie histórie platieb a výkazy príjmov a výdavkov.
V používaní mobilného bankovníctva o niečo viac prevažujú muži. Ženy častejšie používajú internet banking alebo kombinujú mobilné bankovníctvo s internet bankingom.
Generačné rozdiely
Mobilné bankovníctvo plne ovláda mladšia generácia vo veku 18-26 rokov, čo bolo 75 percent respondentov v tejto vekovej kategórii, a internetové bankovníctvo je naopak obľúbené u staršej generácie vo veku 54-65 rokov, ktorá tvorila 49 percent respondentov v tejto vekovej kategórii.
Približne 26 percent respondentov uviedlo, že mobilnú bankovú aplikáciu používa aspoň raz týždenne. Necelá polovica uviedla, že ju používa aspoň každý druhý deň a 12 percent každý deň.
Pokiaľ ide o internetové bankovníctvo, ktoré je populárnejšie medzi staršou generáciou, raz týždenne ho využíva menej ako polovica používateľov.
Aspoň každý druhý deň ho využíva 24 percent respondentov a 3 percentá ho používa každý deň.