SME
Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Bratislavský Volkswagen sa pripravuje na ohlásenú investíciu

Začnú sa prestavbové práce v karosárni.

Vstup do areálu Volkswagenu Slovakia.Vstup do areálu Volkswagenu Slovakia. (Zdroj: FOTO SME - MARKO ERD)

BRATISLAVA. Bratislavský Volkswagen sa postupne pripravuje na ohlásenú investíciu. Ako pre agentúru SITA potvrdila hovorkyňa automobilky Lucia Kovarovič Makayová, prípravné a administratívne práce sú už rozbehnuté.

Aktuálne podľa nej na novom projekte naplno pracujú najmä oddelenia plánovania v spolupráci s výrobou.

Nábor zamestnancov

„Počas blížiacej sa celozávodnej dovolenky sa začne s prestavbovými prácami v karosárni. Samotná inštalácia zariadení, ako aj nábor nových zamestnancov pre tento projekt však zostávajú ešte pred nami. Je to otázka nasledujúcich dvoch rokov, keďže štart produkcie je plánovaný na rok 2023,” dodala.

Aktuálny nábor fabriky v médiách sa tak netýka novej investície, v rámci ktorej sa počíta s prijatím ďalších okolo dvetisíc pracovníkov.

Skryť Vypnúť reklamu

„Potrebu prijať nových zamestnancov so sebou priniesol nárast dopytu na svetových trhoch v kontexte s mimoriadne náročnou situáciou v súvislosti s epidémiou koronavírusu,” objasnila Makayová.

Cieľom automobilky je podľa nej splniť záväzky a dodať zákazníkom objednané vozidlá v čo najkratšom možnom čase aj napriek extrémne náročnej globálnej situácii.

Priestorové rozšírenie aj dodatočné technológie

Automobilka oficiálne potvrdila investíciu v polovici novembra minulého roka. Celkovo plánuje koncern na Slovensku v rámci celej produktovej palety preinvestovať približne 1 mld. eur, do samotnej produkcie modelov Volkswagen Passat a Škoda Superb by malo smerovať okolo 500 mil. eur.

Bratislavský závod pritom nečaká priestorové rozšírenie, nová produkcia bude integrovaná do existujúcich výrobných liniek. Veľký podiel investícií sa využije na prebudovanie karosárne, kompletnú prestavbu linky v lakovni, ako aj na ďalšie dodatočné technológie.

Skryť Vypnúť reklamu

Celková produkčná kapacita fabriky by mala ostať zachovaná.

Volkswagen Slovakia začínal na Slovensku v roku 1991 ako spoločnosť so stovkou zamestnancov v areáli bývalých Bratislavských automobilových závodov.

Nemecká automobilka u nás počas tridsiatich rokov investovala 4,6 miliardy eur a vyrobila viac ako 6 miliónov vozidiel. V súčasnosti produkuje v Bratislave deväť modelov piatich značiek a objem produkcie sa pohybuje na úrovni státisícov kusov ročne.

Okrem áut vyrába na Slovensku prevodovky, komponenty pre prevodovky a podvozky, ako aj zariadenia používané pri výrobe vozidiel.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  2. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  3. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  4. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  5. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  6. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  7. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  8. Mladí slovenskí filmári zvíťazili na festivale v Barcelone
  9. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  10. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  1. Mladí slovenskí filmári zvíťazili na festivale v Barcelone
  2. Orange pokračuje v systematickej podpore digitálneho vzdelávania
  3. Zahlasujte za ďalší klimatický projekt s podporou dm
  4. Vydajte sa po stopách kvalitnej kávy
  5. Orange má najkvalitnejšiu mobilnú sieť na Slovensku i v Európe
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 070
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 6 270
  3. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 258
  4. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 5 004
  5. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 957
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 171
  7. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 3 895
  8. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 447
  9. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 237
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 652
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Wolt už funguje v Česku.

Prepočítali sme rentabilitu reštaurácie i donáškovej služby.


23. sep
Dole vodou so Samom Marcom

Rozprávajme sa s tými, ktorým záleží na tom, ako žijeme.


26. sep
Stránka stop_catcalling_now zverejnila zábery muža, ktorý vo vlaku masturboval pred mladými ženami.

Video zverejnila stránka, ktorá bojuje proti obťažovaniu.


1 h

Taký zásah do revíru nemôže jeho štartérske veličenstvo nechať bez dôsledkov.


Neprehliadnite tiež

Pumpa v Británii sa ospravedlňuje kvôli nedostatku paliva.

Firmy tak budú môcť efektívnejšie spolupracovať.


SITA 11m
Spoplatnená je zatiaľ centrálna mestská zóna.

Ich ceny kvôli tomu stúpajú.


SITA 16m
Ilustračné foto.

Až na poslednom mieste obmedzíme výdavky na vzdelávanie.


TASR 22m
Ilustračné foto.

Od roku 2017 majú Európania možnosť využívať roaming za domáce ceny.


SITA 33m

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  4. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  5. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  6. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  7. Martin Ondráš: Stratili sme potravinovú sebestačnosť. Stratíme aj bezpečnosť potravín?
  8. Jakub Šimek: Ako po pandémii predbehnúť Estónsko je otázka za 20 bitcoinov
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 951
  2. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 12 596
  3. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné. 8 334
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 402
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 641
  6. Janka Bittó Cigániková: Čo sa to preboha deje v Izraeli? Prestali vakcíny fungovať? 5 027
  7. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 4 934
  8. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 442
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu