LOS ANGELES. Americká spoločnosť Apple oznámila za 3. kvartál obchodného roka 2020/2021 rast zisku takmer na dvojnásobok, k čomu do veľkej miery prispeli výsledky v predaji iPhonov.
Zisk aj tržby zároveň prekonali očakávania trhov.
58-percentný rast
Spoločnosť v stredu uviedla, že zisk v 3. kvartáli obchodného roka 2020/2021, čo predstavuje obdobie od apríla do konca júna, dosiahol 21,74 miliardy USD (18,41 miliardy eur), čo na akciu predstavuje 1,30 USD.
V predchádzajúcom roku zaznamenal Apple v 3. štvrťroku zisk 11,25 miliardy USD (0,65 USD/akcia). Analytici oslovení agentúrou Reuters pritom počítali so ziskom na úrovni 1,01 USD/akcia.
Tržby sa zvýšili o 36 percent na 81,43 miliardy USD. Aj v tomto prípade spoločnosť vysoko prekonala očakávania analytikov, ktorí počítali s rastom tržieb v priemere na 72,93 miliardy USD.
Výsledky potiahol najmä predaj iPhonov. Tržby z ich predaja vzrástli za apríl až jún medziročne takmer o 50 percent na 39,57 miliardy USD. Tržby však vzrástli aj v oblasti služieb a z predaja iných produktov. V prvom prípade rast dosiahol 33 percent a v druhom 40 percent.
Firme sa darilo najmä na trhu takzvanej Veľkej Číny, ktorá zahrnuje územie pevninskej Číny, Taiwanu a Hongkongu. Tržby na tomto trhu vzrástli medziročne o 58 percent.
Výrazne sa zvýšili tržby aj na trhu Amerík, kde rast dosiahol takmer 33 percent.
Viac než 50 miliárd dolárov
Internetoví giganti Apple, Microsoft a spoločnosť Alphabet, matka internetového vyhľadávača Google, vytvorili v druhom kvartáli zisky, ktoré v súčte prekročili hranicu 50 miliárd dolárov.
Trhová hodnota troch firiem sa zvýšila na zhruba 6,4 bilióna dolárov, čo predstavuje viac ako dvojnásobok v porovnaní s obdobím pred začiatkom pandémie koronavírusu.
Čistý zisk spoločnosti Alphabet v medziročnom porovnaní vzrástol takmer trojnásobne na 18,53 miliardy dolárov. Jej dcéra Google zvýšila tržby z reklamy o 69 percent na 50,44 miliardy dolárov. Firma profitovala z dopytu po reklame a nákupoch cez internet, ktorý počas pandémie prudko vzrástol.
Microsoft vo svojom účtovnom štvrtom kvartáli zvýšil zisk o 47 percent na 16,5 miliardy dolárov. Prispeli k tomu najmä tržby z predaja softvéru a cloudových služieb, keďže pandémia prinútila mnohých ľudí pracovať a študovať z domu