Bratislava 22. júna (TASR) - Globálna spoločnosť Accenture, ktorá pôsobí v oblasti manažérskeho poradenstva, informačných technológií a outsorcingu, dnes v Bratislave slávnostne otvorila nové centrum pre outsorcing podnikových procesov (BPO).
Ako ďalej na dnešnej tlačovej konferencii uviedol predstaviteľ globálnej siete dodávateľských centier (GDN) Accenture Basilio Rueda, otvorením BPO centra na Slovensku spoločnosť reaguje na existujúci i očakávaný dopyt po jej službách. Outsorcingové služby pritom Accenture v SR poskytuje už od roku 2004. "Sme spokojní s rastom, ktorý v tomto regióne dosahujeme, čo potvrdzuje aj dnešné otvorenie BPO centra. Chceme využiť schopnosti tunajších ľudí a obslúžiť slovenských i zahraničných zákazníkov," povedal Rueda.
Spoločnosť si pre svoje nové BPO centrum vybrala Slovensko najmä vďaka dostatočnému počtu jazykovo a technicky dobre vybavených ľudí a kvalitnému podnikateľskému prostrediu. V bratislavskom centre už zamestnáva 400 ľudí, ktorí zatiaľ poskytujú služby pre päť veľkých klientov. Keďže Accenture očakáva dynamický rast svojho podnikania, hľadá pre BPO centrum ďalších talentovaných ľudí zo všetkých regiónov SR so stredoškolským a vysokoškolským, predovšetkým ekonomickým vzdelaním. "Rozhodujúca je pre nás dobrá znalosť cudzích jazykov, odborná zdatnosť a zanietenosť uchádzačov, ktorí chcú na sebe pracovať," spresnil riaditeľ Európskeho BPO centra Accenture Radomír Sabela.
Nábor nových pracovníkov bude v najbližšom období pre slovenské BPO centrum kľúčovou oblasťou, keďže ročne v ňom chce Accenture zvyšovať počet pracovných síl o 30 až 40 %. Slovenské centrum bude podľa slov Sabelu úzko spolupracovať s BPO centrom v Prahe, kde Accenture už zamestnáva asi 1 100 ľudí, ktorí obsluhujú zhruba 20 klientov.
Okrem nového BPO centra Accenture na Slovensku od roku 2002 prevádzkuje aj technologické centrum. Obe sú súčasťou GDN spoločnosti Accenture, ktorá zahŕňa viac ako 40 centier po celom svete. Dohromady Accenture v oboch slovenských centrách zamestnáva už vyše 800 ľudí. Prostredníctvom rôznych typov služieb BPO centrum preberá za svojich klientov zodpovednosť za poskytovanie dôležitých podnikových funkcií ako sú financie a účtovníctvo, obstarávanie alebo služby v oblasti ľudských zdrojov.
Príjmy spoločnosti Accenture v uplynulom fiškálnom roku, ktorý sa skončil 31. augusta 2004, dosiahli 13,67 miliardy USD, v prepočte asi 433,3 miliardy SKK, s medziročným rastom až o 37,2 %. Pôsobí v 48 krajinách po celom svete a celkovo zamestnáva viac ako 110 000 ľudí. V Európe má svoje BPO centrá okrem Bratislavy v španielskych mestách Madrid a Malaga, v lotyšškej Rige a v Prahe. Viaceré pritom Accenture lokalizoval na ázijskom kontinente, hlavne v Indii.
(1 USD = 31,698 SKK)