PODĽA ZDRUŽENIA ČESMAD STÁL V PONDELOK TOHTO TÝŽDŇA LITER 95-OKTÁNOVÉHO BENZÍNU V MAĎARSKU V PREPOČTE PRIEMERNE 40,60 SK, V RAKÚSKU 37,36 SK, NA SLOVENSKU 37,30 SK, V POĽSKU 36,82 SK, V ČESKEJ REPUBLI

Česmad znepokojený rastom cien pohonných hmôt v SR

BRATISLAVA 16. júna (SITA) - Združenie cestných dopravcov SR Česmad Slovakia znepokojene vníma

súčasné rekordné ceny pohonných hmôt na Slovensku. "Keďže nákup pohonných hmôt patrí k hlavným výrobným vstupom subjektov pôsobiacich v odvetví cestnej dopravy, súčasné ceny pre mnohé z nich predstavujú existenčnú hrozbu a tým pádom aj ohrozenie zdravého fungovania celej ekonomiky štátu," uviedlo pre agentúru SITA tlačové oddelenie Česmadu. Ako ďalej Česmad konštatoval, rekordné ceny pohonných hmôt nie sú len dôsledkom zvyšovania z posledného obdobia, ale hlavne dlhodobo nadsadenou cenovou politikou spoločnosti Slovnaft, o čom svedčia rozdiely čistej ceny nafty v porovnaní s okolitými krajinami.

Podľa združenia Česmad, stál v pondelok tohto týždňa liter 95-oktánového benzínu v Maďarsku v prepočte priemerne 40,60 Sk, v Rakúsku 37,36 Sk, v Poľsku 36,82 Sk, v Českej republike priemerne 35,60 Sk a na Ukrajine iba 17,55 Sk. Pre porovnanie na Slovensku bola v pondelok priemerná cena 95-oktánového benzínu na úrovni 37,30 Sk. Pondelková cena 98-oktánového benzínu dosahovala v Maďarsku priemernú hodnotu 49,23 Sk za liter, v Rakúsku 39,54 Sk, v Českej republike 39,43 Sk, v Poľsku 38,24 Sk a najlacnejšie to bolo opäť na Ukrajine, kde sa dal liter benzínu kúpiť za 21,78 Sk. Slovensko je v porovnaní so spomínanými krajinami na druhom mieste, pretože 98-oktánový benzín stál v pondelok priemerne 39,90 Sk. Na Slovensku je to podobne aj s cenou motorovej nafty, pretože jeden liter nafty stál v spomínanom čase priemerne 37,10 Sk. Drahšia bola len v Maďarsku, pričom jej cena tam priemerne predstavovala 41,60 Sk za liter. Obyvatelia Českej republiky si mohli liter motorovej nafty natankovať za 34,32 Sk, v Rakúsku za 34,30 Sk, v Poľsku za 33,99 Sk a na Ukrajine za 14,22 Sk.

Podľa Klubu 500, ktorý združuje slovenských vlastníkov podnikov nad 500 zamestnancov, cenová krivka palív Slovnaftu nekopíruje z dlhodobého hľadiska svetový vývoj. Podľa výkonného riaditeľa klubu Tibora Gregora prichádza pokles cien s oveľa väčším časovým oneskorením, ako je to pri raste cien, pričom cenová základňa, z ktorej sa zvyšujú ceny, je nastavená neprimerane vysoko. "Slovnaft sa správa ako typický monopolista, ktorý diktuje ceny v súlade so svojimi záujmami," skonštatoval Gregor. O neprimeranosti cien Slovnaftu svedčí podľa neho aj skutočnosť, že vlaňajší zisk rafinérie niekoľkonásobne prekročil mieru zisku podnikateľských subjektov, ktorá sa na Slovensku pohybuje okolo 4 %.

Rafinérska spoločnosť Slovnaft od stredy zvýšila vo vlastnej sieti čerpacích staníc ceny 95-oktánového benzínu o 30 halierov a ceny nafty o 60 halierov. Benzín Tempo Plus 95 sa dá v súčasnosti kúpiť v priemere za 37,60 Sk. Cena benzínu Tempo Plus 98 predstavuje 39,90 Sk za liter. Cena motorovej nafty Tempo Plus Diesel sa od stredy zvýšila na 37,70 Sk za liter. Uvedené ceny sú maloobchodné referenčné ceny, ktoré majú podľa Slovnaftu najlepšiu vypovedaciu schopnosť o priemernej cenovej úrovni vo vlastnej sieti a platia vo väčšine čerpacích staníc spoločnosti.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 723
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 346
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 181
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 118
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 015
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 875
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 746
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 482
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 460
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 410

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja zdolal Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Nevedno, s čím Kažimíra vyprevadil Sulík

Kažimír buduje na ilúzii, že brzda je iba poistka.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop