BERLÍN. Nemecký výrobca športového oblečenia Adidas sa chce zbaviť značky Reebok, ktorej sa nedarí. Nemecký koncern kúpil americkú značku pred 15 rokmi, aby mu pomohla na trhu v USA v konkurenčnom boji s Nike.
Adidas sa rozhodol, že začne s formálnym procesom, ktorého cieľom je vydelenie Reeboku, uviedla v utorok nemecká spoločnosť.
Predaj alebo odčlenenie do samostatnej firmy je súčasťou 5-ročného strategického plánu, ktorý Adidas predstaví 10. marca spoločne so zverejnením hospodárskych výsledkov za rok 2020.
Nepresvedčivé výsledky
Podľa bankového zdroja môže mať Reebok cenu okolo jednej miliardy eur.
"Reebok a Adidas dokážu výrazne lepšie realizovať svoj rastový potenciál, keď budú navzájom nezávislé," uviedol šéf Adidas Kasper Rorsted.
Adidas kúpil Reebok v roku 2006 za 3,8 miliardy USD (3,13 miliardy eur). Investori opakovane požadovali predaj značky pre jej nepresvedčivé výsledky.
Ozdravný plán nepomohol
Rorsted po nástupe do čela koncernu v roku 2016 spustil ozdravný plán pre Reebok, ktorý síce značke pomohol vrátiť sa k ziskovosti, ale jej výkon naďalej zaostáva za kmeňovou značkou Adidas.
V 3. kvartáli 2020 klesli tržby Reeboku o 7 percent na 403 miliónov eur, keď v predchádzajúcom štvrťroku pre pandémiu padli až o 44 percent.
Adidas v roku 2019 znížil hodnotu Reeboku takmer o polovicu v porovnaní s rokom 2018 na 842 miliónov eur.