SME
Sobota, 27. november, 2021 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Nová agentúra pre cestovný ruch má vzniknúť po súhlase ministerstva

Agentúra by mala vzniknúť 1. apríla 2021.

Minister financií Eduard Heger.Minister financií Eduard Heger. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Nová strešná organizácia cestovného ruchu Slovakia Travel, ktorá má pomôcť oživiť domáci cestovný ruch, by mala vzniknúť 1. apríla 2021.

Návrh rozpočtu ministerstva dopravy ráta s rozpočtom vo výške približne 14 miliónov eur. Jej vznik, ako aj rozpočet je však podmienený súhlasom ministerstva financií.

Ako uviedol pre agentúru SITA Ivan Rudolf, poradca ministra dopravy a výstavby pre strategickú a krízovú komunikáciu, konečný dátum vzniku spoločnosti závisí od rozhodnutia rezortu financií.

Skryť Vypnúť reklamu

Od agentúry si sľubuje ministerstvo dopravy konkurencieschopnosť na zdrojových trhoch, ktorými sú susedné krajiny, zvýšenie podielu na HDP národného hospodárstva, podporu regiónov a odstraňovanie regionálnych disparít, či podporu rozvoja turistickej infraštruktúry.

Ministerstvo pripúšťa, že bude chvíľu trvať, kým budú všetky procesy v agentúre fungovať naplno.

Predpokladá sa, že plnú funkcionalitu nadobudne Slovakia Travel počas druhého roku fungovania.

Pod agentúru prejde časť zamestnancov sekcie cestovného ruchu ministerstva dopravy.

Ďalších bude rezort vyberať štandardným výberovým procesom zamestnancov podľa zákona o výkone práce vo verejnom záujme. "Budeme potrebovať odborníkov z oblastí destinačného manažmentu, propagácie a marketingu a dátových analytikov, ktorých budeme vyberať vyššie spomenutým výberovým procesom z externého prostredia," zdôraznil hovorca rezortu dopravy.

Skryť Vypnúť reklamu

Stratégiou prvého roku je udržanie konkurencieschopnosti a pozície v Českej republike, Maďarsku a v Poľsku, z ktorých k nám prichádza najviac turistov.

Postupnou stratégiou je zameranie sa na nové trhy s vysokým a významným potenciálom.

Dôležitým cieľom agentúry bude predĺžiť dĺžku pobytu, priemernú dĺžku pobytu máme totiž v porovnaní s okolitými trhmi najnižšiu. Ako podotkol Ivan Rudolf, nevyhnutným nástrojom propagácie zo strany agentúry bude digitálny marketing, pričom propagovať bude atraktivity vo všetkých slovenských regiónoch.

"Ďalšie zameranie nám ukážu dátové analýzy a mapovacia štúdia, ktoré nás nasmerujú, na ktoré ciele sa máme v spolupráci s regionálnymi štruktúrami zamerať a prinesú nám najväčší efekt," dodal Ivan Rudolf.

Skryť Vypnúť reklamu

Okrem marketingu a propagácie domáceho cestovného ruchu bude mať Slovakia Travel aj analytickú funkciu, keďže bude mať na starosti hodnotenie efektov cestovného ruchu. Konkrétne prínosy budú sledované cez kľúčové ukazovatele výkonnosti, akými sú podiel na HDP, priemerný počet prenocovaní zahraničných turistov a priemerné výdavky na jedného návštevníka. Tieto ukazovatele budú agregované za celú oblasť cestovného ruchu. Novou funkcionalitou z hľadiska štruktúry organizácie bude dátové analytické centrum. "Čo sa týka samotného rozpočtu vo výške približne 14 miliónov eur, stále ide o nižší rozpočet ako majú porovnateľné susedné krajiny na našich zdrojových trhoch," dodal Ivan Rudolf.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  2. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  3. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  4. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  5. Ani najlepšia mama nevie, čo sa deje v tele jej dieťatka
  6. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  7. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model
  8. Firmám sa vyplatí poznať uhlíkovú stopu vlastných výrobkov
  9. Dôchodkové sporenie s rešpektom k budúcnosti
  10. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  1. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  4. Tatranský buk je Stromom roka 2021
  5. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  6. BLACK FRIDAY: Nakupujte výhodne prírodné produkty
  7. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  8. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  9. Spoločnosť v Lipt. Mikuláši dodáva námorný informačný systém
  10. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 28 102
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 10 222
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 573
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 5 217
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 053
  6. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 506
  7. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 373
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 192
  9. TIP: Úspech zakódovaný v DNA? Potvrdil to zlatý hattrick 1 873
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 780
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Wall Street sa výrazne oslabila.


TASR 7 h
Ilustračné foto

Británia čelí čoraz horšej kríze v zásobovaní.


TASR 8 h
Výroba halloumi siaha až do byzantských dôb a predstavuje hlavný vývozný artikel tohto stredomorského ostrova.

Výrobcovia majú v skladoch už viac ako šesť miliónov kíl nepredaného slaného syra.


TASR 8 h
Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal.

Zákaz bude predbežne platiť do 13. decembra.


SITA 22 h

Blogy SME

  1. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  2. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  3. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  4. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  5. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  6. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  7. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  8. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 8 288
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 213
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 232
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 439
  5. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 5 908
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 038
  7. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 193
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 3 880
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Valentína Sedileková: Komentujete vzhľad druhých ľudí? Ubližujete im viac, ako si uvedomujete
Skryť Zatvoriť reklamu