SME
Pondelok, 12. apríl, 2021 | Meniny má EsteraKrížovkyKrížovky

Doležal oznámil dostavbu tunela Višňové, vybrali zhotoviteľa

Komisia vybrala v súťaži pre dostavbu tunela spoločnosť Skanska.

Minister dopravy Andrej Doležal.Minister dopravy Andrej Doležal. (Zdroj: TASR)

Správu priebežne aktualizujeme

BRATISLAVA. Minister dopravy Andrej Doležal (nom. Sme rodina) oznámil dostavbu diaľničného tunela Višňové.

Komisia vybrala spomedzi uchádzačov spoločnosť Skanska.

Dostavba tunela Višňové

Firma predložila spomedzi troch prihlásených uchádzačov do súťažného dialógu najlepšiu ponuku, zároveň je aj dobre oboznámená s aktuálnou havarijnou situáciou samotného tunelu. Úsek dokončí za zmluvnú cenu 254,83 milióna eur do konca roka 2023.

Okrem dokončenia najdlhšieho tunela s dĺžkou 7 460 metrov bude zhotoviteľ pracovať na siedmich mostoch a zvyšku úseku s celkovou dĺžkou 13 510 metrov. Po dokončení prinesie úsek úsporu času motoristom 15 minút, prepojí novootvorený úsek D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, čím vznikne úplný obchvat Žiliny s už existujúcim diaľničným obchvatom Martina.

Skryť Vypnúť reklamu

Cena nebola jediným kritériom

Minister o tom informoval v živom vstupe na facebooku. Cena podľa ministra nebola pri výbere víťaza tendra jediným kritériom. Viac ako tretinu z hodnotenia predstavovala lehota sprejazdnenia tunela. Environmentálne kritériá mali viac ako desatinnú váhu na celom hodnotení.

Vo výberovej komisii boli zástupcovia Národnej diaľničnej spoločnosti, INEKO, Útvaru hodnoty za peniaze a Slovenskej technickej univerzity.

V súčasnosti beží lehota desiatich dní pre možné odvolanie neúspešných účastníkov tendra. Pred podpisom samotnej zmluvy musí prebehnúť ešte štandardná tzv. ex ante kontrola Úradom pre verejné obstarávanie.

Prípadné odvolania by podľa Doležala mohli odložiť podpis zmluvy rádovo o tri mesiace.

Minister informoval, že ak by sa niečo nepredvídateľné stalo a z rôznych dôvodov by sa mala predĺžiť lehota výstavby, tak sa bude fázovať medzi Operačný program (OP) Integrovaná infraštruktúra a OP Slovensko.

Skryť Vypnúť reklamu

Doležal pripomenul, že už teraz projekt fázujú medzi dvoma operačnými programami, a to OP Doprava a OP Slovensko.

Predošlý zhotoviteľ konzorcium Salini Impregilo - Dúha odišiel zo stavby kľúčového úseku D1, ktorý odkloní dopravu z cesty I. triedy popod Strečno, v marci 2019. Novú súťaž na dokončenie úseku vyhlásila Národná diaľničná spoločnosť (NDS) formou takzvaného súťažného dialógu v januári 2020. Pred Vianocami v roku 2020 prišli ponuky troch stavebných firiem. Ponuky uchádzačov posudzovala a vyhodnotila 11-členná hodnotiaca komisia.

Doležal sa ešte v polovici januára vyjadril, že ak pôjde všetko podľa plánu, stavbu by mali dokončiť a eurofondy dočerpať do konca roku 2023.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  2. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  3. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  4. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  5. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  6. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  7. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  8. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  9. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  10. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  1. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  2. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  3. Helping people with apps and social networks in Kosice
  4. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  5. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  6. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  7. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  8. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  10. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 37 508
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 527
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 23 878
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 22 795
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 16 036
  6. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 616
  7. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 11 166
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 10 131
  9. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 8 271
  10. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 7 892
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Andrej Doležal

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Slovenské tunely
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hlavný hygienik JÁN MIKAS obvykle vystupuje zmierlivo a rozhodnutia politikov nekritizuje.

Hlavný hygienik zažíva aj útoky od ľudí. Tvrdí, že frustráciu z pandémie chápe.

13 h
Bývalý predseda vlády a súčasný minister financií Igor Matovič (OĽaNO).

Covidu na Slovensku podľahlo 10 565 ľudí.

4 h
Cynická obluda

Rok s Matovičom

Matovič, toho času najnedôryhodnejší politik, by sa mohol už konečne zastaviť a obzrieť sa čo za rok dosiahol.

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Najväčší nárast zaznamenalo stavebníctvo.

2m
Ilustračné foto.

Nárast tržieb v priemysle dosiahol 1,2 percenta.

14m
AT&T prevádzkuje jedno z najväčších servisných centier na Slovensku.

Čím žijú slovenské digitálne fabriky.

9. apr
Ilustračné foto.

Dôvodom je silný dopyt z USA.

17 h