Spomedzi finančných inštitúcií vydali najviac prostriedkov na reklamu VÚB a SLSP

Bratislava 31. januára (TASR) - Prostriedky finančných spoločností vynaložené na reklamu sa aj vďaka ozdravovaniu finančného sektora každý rok zvyšujú.

Podľa údajov vyplývajúcich z kontinuálneho monitoringu reklamy spoločnosti Taylor Nelson Sofres v roku 1996 predstavoval objem inzercie 100 miliónov Sk, v roku 2001 výdavky prekročili hranicu 400 miliónov Sk. "Počas tohto obdobia došlo na bankovom trhu k rôznym zmenám. Od zlej úverovej politiky bánk, ktorá v niektorých prípadoch viedla až k ich následnému krachu, cez ich postupné ozdravovanie až následný predaj zahraničnému investorovi. Aj tieto faktory v mnohom ovplyvňovali možnosti jednotlivých bánk pri tvorbe komunikačných stratégii a zadávaní reklamy do médií," uviedol Štefan Škultéty, project manager TNS.

Najväčšími inzerentmi za sledované obdobie boli najsilnejšie finančné inštitúcie v SR, VÚB a Slovenská sporiteľňa. Za nimi so značným odstupom nasledovali Tatrabanka a ČSOB, pričom najviac finančných prostriedkov z reklamy smerovalo do televízie. V roku 2001 to bola viac ako polovica z celkových investícií. Jedna tretina smerovala do tlače a zvyšok bol určený rádiám a pre vonkajšiu reklamu (bilboardy, kino reklama). Z hľadiska investícií do reklamy je "najsilnejším" obdobím každoročne záver roka, čo dokazuje aj fakt, že v októbri, novembri a decembri 2001 bolo preinvestovaných takmer 38 % zo všetkých prostriedkov určených na reklamu.

Rok 2001 bol aj rokom príchodu a určitej adaptácie nových investorov. Do VÚB prišla talianska skupina IntesaBci, Slovenskú sporiteľňu získala Erste Bank a na konci roka do IRB vstúpila maďarská OTP. Svoje aktivity začína rozširovať HVB Slovakia. Aktívnejšie presadzovanie sa dá očakávať od Poľnobanky (od 1. apríla Unibanky). "Aj preto možno očakávať, že rok 2002 bude rokom vyostrovania konkurenčného zápasu bánk o klienta. A ten sa nezaobíde bez značných investícií do marketingovej komunikácie. Z tohto dôvodu je reálny predpoklad, že objem investícii do reklamy bude rásť aj v tomto roku," dodáva Škultéty.

* fra zll

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 775
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 731
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 010
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 502
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 360
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 349
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 427
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 743
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 315
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 190

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna zdravotná poisťovňa

Výber úsporných opatrení, ako ho navrhla Všeobecná zdravotná poisťovňa.

TECH

BlackBerry vstáva z mŕtvych, chystá novinku s klávesnicou

Klávesnica, touchpad, dobre čitateľný displej a kvalitné fotoaparáty.

KOMENTÁRE

Pozrime sa na pád predsedu Danka z výslnia

Aj keby výložky z pyžamy neodpáral, určite im už bozkami lásku neprejavuje.

Neprehliadnite tiež

Premiéri krajín V4 sa stretnú k téme nekvalitných výrobkov vo Varšave

Fico v Trnave zdôraznil, že chcú reagovať na niečo, čo nemôžeme akceptovať, aby z nás robili občanov 2. kategórie.

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.

Briti budú múdri a ak budú ľudí potrebovať, pustia ich (rozhovor)

Analytik Next Finance Jiří Cihlář tvrdí, že Veľká Británia si po brexite bude zamestnancov z cudziny vyberať.

Medzi sto najatraktívnejších regiónov Únie patrí aj Bratislavský kraj

Konkurencieschopný región je taký, ktorý dokáže firmám aj obyvateľom ponúknuť atraktívne a udržateľné prostredie na život a prácu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop