SME
Piatok, 30. júl, 2021 | Meniny má LibušaKrížovkyKrížovky

Spomedzi finančných inštitúcií vydali najviac prostriedkov na reklamu VÚB a SLSP

Bratislava 31. januára (TASR) - Prostriedky finančných spoločností vynaložené na reklamu sa aj vďaka ozdravovaniu finančného sektora každý rok zvyšujú.

Podľa údajov vyplývajúcich z kontinuálneho monitoringu reklamy spoločnosti Taylor Nelson Sofres v roku 1996 predstavoval objem inzercie 100 miliónov Sk, v roku 2001 výdavky prekročili hranicu 400 miliónov Sk. "Počas tohto obdobia došlo na bankovom trhu k rôznym zmenám. Od zlej úverovej politiky bánk, ktorá v niektorých prípadoch viedla až k ich následnému krachu, cez ich postupné ozdravovanie až následný predaj zahraničnému investorovi. Aj tieto faktory v mnohom ovplyvňovali možnosti jednotlivých bánk pri tvorbe komunikačných stratégii a zadávaní reklamy do médií," uviedol Štefan Škultéty, project manager TNS.

Skryť Vypnúť reklamu

Najväčšími inzerentmi za sledované obdobie boli najsilnejšie finančné inštitúcie v SR, VÚB a Slovenská sporiteľňa. Za nimi so značným odstupom nasledovali Tatrabanka a ČSOB, pričom najviac finančných prostriedkov z reklamy smerovalo do televízie. V roku 2001 to bola viac ako polovica z celkových investícií. Jedna tretina smerovala do tlače a zvyšok bol určený rádiám a pre vonkajšiu reklamu (bilboardy, kino reklama). Z hľadiska investícií do reklamy je "najsilnejším" obdobím každoročne záver roka, čo dokazuje aj fakt, že v októbri, novembri a decembri 2001 bolo preinvestovaných takmer 38 % zo všetkých prostriedkov určených na reklamu.

Rok 2001 bol aj rokom príchodu a určitej adaptácie nových investorov. Do VÚB prišla talianska skupina IntesaBci, Slovenskú sporiteľňu získala Erste Bank a na konci roka do IRB vstúpila maďarská OTP. Svoje aktivity začína rozširovať HVB Slovakia. Aktívnejšie presadzovanie sa dá očakávať od Poľnobanky (od 1. apríla Unibanky). "Aj preto možno očakávať, že rok 2002 bude rokom vyostrovania konkurenčného zápasu bánk o klienta. A ten sa nezaobíde bez značných investícií do marketingovej komunikácie. Z tohto dôvodu je reálny predpoklad, že objem investícii do reklamy bude rásť aj v tomto roku," dodáva Škultéty.

Skryť Vypnúť reklamu

* fra zll

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  2. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  3. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  4. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  5. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  9. Lenivý brunch s Muchom
  10. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  1. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  2. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  3. Nepodceňujte rozmiestnenie zásuviek a vypínačov
  4. Hrotka: Sporiteľne ťahajú za kratší koniec. Musíme reagovať
  5. Slováci čoraz viac nakupujú pivo vo vratných fľašiach
  6. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  7. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  8. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  9. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  10. Do portfólia Proxenty pribudol projekt na Šancovej
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 218
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 4 645
  3. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 3 472
  4. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 387
  5. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 346
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 3 233
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 185
  8. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 2 447
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 2 278
  10. Jeden deň na Bratislavu nestačí 1 917
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár počas tlačovej konferencie Sme rodina.

Bratislava sa ako jediná priblíži k 70-percentnej zaočkovanosti.


18 h
Slovenský reprezentant vo vodnom slalome Jakub Grigar.

Sledujte s nami ONLINE prenos z finále K1 mužov.


Sportnet 29m
Logo podcastu Dobré ráno.

Najmä hrude odhaľujú muži politici na celom svete.


a 1 ďalší 10 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Tržby sa zvýšili o 27 percent na 113,08 miliardy USD z 88,91 miliardy USD.


TASR 30m

Brusel zvažuje návrhy Londýna na prepracovanie paktu.


TASR 15 h
Ilustračné foto.

Návrh predložil rezort práce do pripomienkového konania.


SITA 15 h
Ilustračná fotografia.

Problémy boli už pred pandémiou, teraz je situácia omnoho horšia.


TASR 16 h