SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Ochranné rúška prudko zvýšili tržby módnej spoločnosti van Laack

Rúška sa ako produkt v tomto biznise mimoriadne podcenili, tvrdí šéf spoločnosti.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Naskočenie na produkciu ochranných rúšok a ďalších výrobkov na ochranu pred novým koronavírusom výrazne potiahlo počas pandémie tržby nemeckej módnej spoločnosti van Laack. Firma teraz očakáva, že práve vďaka rúškam a iným výrobkom z tejto oblasti bude mať za súčasný finančný rok zhruba dvojnásobne vyššie tržby než za rok predtým.

"Očakávame, že vďaka predaju viac než 100 miliónov rúšok a zhruba 12 miliónov plášťov vzrastú naše tržby v súčasnom finančnom roku na takmer dvojnásobok," povedal šéf módnej spoločnosti Christian von Daniels v rozhovore pre sobotňajšie vydanie nemeckého denníka Rheinische Post, ktorý zverejnila agentúra DPA.

Skryť Vypnúť reklamu

Rúška sa podcenili

Spoločnosť van Laack vyrába v súčasnosti zhruba 15 miliónov textilných rúšok mesačne, ktoré predáva od Grécka po Portugalsko.

Podľa Danielsa viacerí konkurenti v módnom priemysle nevyužili šancu ponúknutú zavedením povinnosti mať ústa a nos prekryté.

"Len v prvom polroku 2020 minuli Nemci na rúška na obyvateľa zhruba 53 eur, zatiaľ čo na košele to bolo za celý rok 2019 v priemere iba 26,50 eura. Vzhľadom na to môžem povedať, že rúška sa ako produkt v tomto biznise mimoriadne podcenili," dodal.

Navyše, prezentovaním sa "v rúškovom biznise" vzrástol dopyt aj po ďalších výrobkoch módnej spoločnosti.

"Značka van Laack zaznamenáva v súčasnosti nebývalý záujem," uviedol Daniels s tým, že je to vidieť v rámci online obchodov. Iba za október vzrástli tržby z online obchodov v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka o 80 percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Aby ochranné rúško malo svoje miesto

Šéf módnej spoločnosti si je vedomý toho, že biznis s ochrannými rúškami nepotrvá večne.

"Bolo by však vhodné, keby sa takáto forma hygieny aj do budúcnosti udržala na určitej úrovni a ochranné rúško malo svoje miesto ako doplnok v dámskej kabelke alebo v pánskom kufríku," dodal Daniels.

Všetko o koronavíruse a ochorení COVID-19

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  2. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  3. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  4. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  5. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Budovanie zelenej značky
  8. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  9. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  10. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 21 582
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 21 166
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 509
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 796
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 406
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 141
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 523
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 423
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 264
  10. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020 7 261
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Koronavírus SARS-CoV-2

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Vírusy a vírusové ochorenia, Nemecko
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia

Objem predaja šampanského klesol v roku 2020 približne o 18 %.

11m
American Express.

Z pohľadu tržieb však firma prekonala očakávania.

24m
Vakcína od Johnson & Johnson.

Dôvodom oslabenia zisku vo štvrtom kvartáli 2020 boli vyššie výdavky na výskum.

3 h
Podpredseda Európskej komisie (EK) pre medziinštitucionálne vzťahy a strategický výhľad Maroš Šefčovič počas vyhlásenia o Európskej aliancii pre batérie (EBA) v sídle Európskej komisie 26. januára 2021 v Bruseli.

Štátnu pomoc poskytne dvanásť členov únie vrátane Slovenska.

4 h