SME

Výroba Superbu sa má presunúť z Česka do Bratislavy

Tvrdí to odborár zo závodu Kvasiny, spoločnosť presun výroby nepotvrdila.

Škoda Superb iVŠkoda Superb iV (Zdroj: Škoda)

MLADÁ BOLESLAV. Výroba novej generácie automobilu Škoda Superb sa presunie z českého závodu Kvasiny do závodu koncernu Volkswagen v Bratislave, potvrdil v stredu predstaviteľ odborov Jaroslav Povšík, ktorý rozhodnutie prirovnal ku krádeži.

Firma informácie oficiálne nepotvrdila, označila ich za špekulácie a odmietla vec komentovať. "Koncern Volkswagen ukradol Česku najziskovejšiu vlajkovú loď," povedal Povšík.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V Bratislave údajne pribudne aj Passat

Nový Superb by sa mal začať vyrábať v roku 2022. Spolu so Superbom sa bude v Bratislave vyrábať aj Volkswagen Passat.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Volkswagen sa v treťom kvartáli vrátil k zisku Čítajte 

Technologický vývoj oboch modelov má podľa Povšíka prebiehať v Českej republike.

Povšík ďalej podotkol, že členovia predstavenstva Škody Auto za zachovanie výroby Superbu bojovali nedostatočne, pretože sa obávali o svoje funkcie. Firmy sa nezastala ani vláda, uviedol Povšík.

O zamestnanosť v Kvasinách, kde sa teraz Superb vyrába, sa Povšík neobáva. Voľnú kapacitu možno podľa neho využiť na rozšírenie výroby ostatných modelov, napríklad SUV Kodiaq. "Kmeňových zamestnancov vždy udržím," povedal Povšík.

Do Kvasin by sa podľa neho mohla čiastočne presunúť napríklad výroba niektorých modelov, ktoré sa vyrábajú v Mladej Boleslavi.

V hlavnom závode by sa potom mohla zvýšiť kapacita na výrobu nového elektrického SUV Enyaq IV, ktorý sa podľa Povšíka inde vyrábať nemôže.

SkryťVypnúť reklamu

Zastavená investícia v Turecku

O presune výroby Superbu sa špekulovalo už v rokoch 2017 a 2018. Koncern VW potom rozhodol, že výrobu vozidiel rodiny Passat, do ktorej patrí aj Superb, presunie do Kvasin.

Následne sa hovorilo o tom, že Superb a Passat sa budú vyrábať v úplne novej továrni koncernu v Turecku.

Tento rok v júli Volkswagen ale oznámil, že zastavil plány na stavbu novej továrne. Za jej rozhodnutím je prepad dopytu v dôsledku koronakrízy.

Volkswagen už vlani plány na výstavbu továrne v Turecku odložil kvôli medzinárodnej kritike tureckých vojenských operácií v Sýrii.

Nový šéf nechce priamo konkurovať Volkswagenu

V čele Škoda Auto je od začiatku augusta Thomas Schäfer, ktorý po necelých piatich rokoch vystriedal na pozícii predsedu predstavenstva Bernharda Maiera.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ nie je jasné, kam Škodu povedie, špekuluje sa, že od vedenia koncernu má za úlohu priblížiť Škodu skôr lacnej Dacii a zastaviť tak jej prechod medzi drahšie značky. Škoda totiž podľa niektorých zdrojov príliš konkuruje Volkswagenu.

Povšík povedal, že až čas ukáže, ako sa Schäfer voči Škode zachová. Schäfer mieni venovať osobitnú pozornosť elektrifikácii a digitalizácii produktov firmy.

Ide podľa neho o kľúč k tomu, aby automobilka zostala pre zákazníkov atraktívna a chce, aby produkty firmy zodpovedali očakávaniam zákazníkov, uviedol už skôr v liste zamestnancom.

Povšíkovi Schäfer povedal, že "vždy hrá za tím, kde je kapitánom."

Škoda je aktívna na viac ako 100 trhoch

Koncern Volkswagen vstúpil do českej automobilky v roku 1991, vtedy získal 30 percent akcií. V roku 2000 už Volkswagen vlastnil 100 percent akcií.

SkryťVypnúť reklamu

Škoda Auto vlani dodala celosvetovo 1,24 milióna áut. Prevádzkuje tri výrobné závody v Českej republike, vyrába aj v Číne, Rusku, na Slovensku a v Indii, väčšinou prostredníctvom koncernových partnerstiev a na Ukrajine a v Kazachstane v spolupráci s lokálnymi partnermi. Je aktívna na viac ako 100 trhoch. Zamestnáva takmer 39 000 ľudí.

Automobilke Škoda Auto za prvých deväť mesiacov tohto roka klesol prevádzkový zisk o 60 percent na 469 miliónov eur.

Negatívny vplyv na hospodárenie mal najmä nižší objem predaja spôsobený epidémiou ochorenia Covid-19, vývoj výmenných kurzov a tiež mimoriadne náklady spojené s emisiami.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (17. 4. 2024)
USD 1.064
AUD 1.658
CZK 25.210
JPY 164.540
CAD 1.467
GBP 0.854
HUF 394.630
PLN 4.344
CHF 0.971
SEK 11.635

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  2. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  3. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  4. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  6. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  7. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  8. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 827
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 153
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 521
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 110
  5. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 743
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 2 648
  7. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 426
  8. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 355
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 410
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 65 487
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 184
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 664
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 371
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 499
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 17 852
  8. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 13 528
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Šéf Európskej obchodnej komory v Číne vyzval lídrov na hľadanie kompromisov.


TASR
Parkovacie domy, ktoré by mohli vyrásť v Bratislave.

Vyrásť by mali vo väčšine mestských častí.


 Dominik Hapl, analytik Across Private Investments

Cena ropy by mohla stúpnuť až o tretinu, tvrdí analytik.


Ilustračné foto.

Eaconomy nemá na predaj finančných produktov oprávnenie.


  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 410
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 65 487
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 184
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 664
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 371
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 499
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 17 852
  8. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 13 528
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu