BRATISLAVA. Sociálna poisťovňa dočasne upravila možnosti využitia rezervačného systému, pomocou ktorého sa v bežnej prevádzke možno elektronicky objednať na termín spísania žiadosti o niektorý z dôchodkov priamo v pobočke.
Dôvodom je skrátenie úradných hodín pobočiek a obmedzenie pohybu návštevníkov v ich priestoroch v súvislosti s pandémiou.
Aj napriek týmto opatreniam sa neobmedzuje možnosť žiadať o dôchodkové dávky.
Rezervačný systém poisťovne sa bude preto dočasne využívať na elektronický zber formulárov, pomocou ktorých môžu poistenci iniciovať konanie o ich dôchodku. Sociálna poisťovňa o tom informovala v tlačovej správe.
Po vstupe do rezervačného systému na stránke www.socpoist.sk treba zadať druh dôchodku, ktorý chcete vybaviť, zadať pobočku alebo pracovisko podľa miesta trvalého bydliska žiadateľa a odoslať formulár.
"Sociálna poisťovňa nepotvrdzuje prijatie mailu, ale približne do troch pracovných dní bude žiadateľa kontaktovať pracovník príslušnej pobočky a v závislosti od jeho konkrétnej situácie ho bude podrobne informovať o ďalšom postupe," uviedla poisťovňa.
Ak sa poistenec rozhodne doručiť žiadosť o spísanie žiadosti o dôchodok poštou alebo osobne do schránky pri vstupe do pobočky, môže tak urobiť a potom už bude nasledovať rovnaký postup ako v prípade elektronického podania.