WASHINGTON. Dôvera amerických spotrebiteľov v októbri mierne oslabila, keďže po celej krajine sa začala šíriť nová vlna infekcií koronavírusom.
Výskumný inštitút Conference Board v utorok informoval, že index nálady spotrebiteľov, ktorý zostavuje, tento mesiac klesol na 100,9 bodu zo septembrovej úrovne 101,8 bodu.
Výdavky spotrebiteľov tvoria 70 percent hospodárskej aktivity v USA, takže pokles dôvery vyvoláva veľkú pozornosť zo strany ekonómov, hlavne vzhľadom na to, že krajina smeruje do dôležitej nákupnej sezóny.
Obmedzenia v rámci druhej vlny pandémie tvrdo zasiahli nemecký export ČítajteIndex spotrebiteľskej dôvery inštitútu Conference Board sa v apríli prepadol na úroveň 85,7 bodu, pretože vtedy sa v rozsiahlych častiach USA uplatňoval lockdown, aby sa šírenie koronavírusu dostalo pod kontrolu.
Počas niekoľkých mesiacov pred vypuknutím pandémie sa index trvalo nadchádzal vysoko nad hodnotou 100 bodov.
Vo februári, čiže predtým, ako sa stala jasná vážnosť ochorenia COVID-19, bol index spotrebiteľskej dôvery v USA vo výške 132,6 bodu.