SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Z domu pracovala cez prvú vlnu aspoň pár dní vyše štvrtina Slovákov

Z ekonomicky aktívnych obyvateľov sa podiel vyšplhal na 42 percent.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Unsplash / Paige Cody)

BRATISLAVA. Počas jarnej vlny pandémie pracovala na tzv. homeoffice zo všetkých obyvateľov Slovenska vo veku 15 až 79 rokov aspoň niekoľko dní v týždni viac ako štvrtina.

Z ekonomicky aktívnych obyvateľov sa podiel vyšplhal na 42%. Všetky alebo takmer všetky dni v týždni pritom pracovalo z domu 26% ekonomicky aktívnych Slovákov.

Ako ďalej vyplýva z prieskumu agentúry Go4insight zameraného na skúsenosti a preferencie práce z domu, častejšie z domu pracovali ženy, ľudia v strednom veku a ľudia z Bratislavy.

Skryť Vypnúť reklamu

Veľký podiel pracujúcich z domu boli tí, ktorí majú školopovinné deti, pričom platí, že čím mladšie školopovinné dieťa, tým väčšiu časť pracovného týždňa rodičia pracovali z domu. Z domu pracovali aj dve tretiny ľudí s najvyšším sociálnym a ekonomickým postavením.

Nie vždy je práca z domu efektívna

Približne polovica z tých, ktorí pracovali z domu, hodnotila v prieskume efektivitu vlastnej práce na približne rovnakej úrovni. O niečo viac ako štvrtina sebakriticky uviedla, že efektivita ich práce bola o niečo nižšia.

Na druhej strane si asi rovnako veľká skupina myslí, že ich pracovný výkon doma bol dokonca o niečo vyšší, ako je tomu bežne v práci.

Ženy hodnotia efektivitu svojej práce o niečo lepšie, až skoro tretina z nich uviedla, že efektivita ich práce v porovnaní s prácou v bežnom pracovnom prostredí bola vyššia a 23% hodnotí svoju prácu ako menej efektívnu.

Skryť Vypnúť reklamu

Výrazne efektívnejšie pracovali podľa svojho názoru ľudia, ktorí majú školopovinné deti. A opäť platí, že čím mladšie je školopovinné dieťa, tým vyššie bolo sebahodnotenie efektivity práce.

Približne 40% zamestnancov, ktorí počas koronakrízy využívali homeoffice, by prácu z domu preferovali častejšie alebo oveľa častejšie, ako tomu bolo pred pandémiou.

Ďalších 30% by preferovalo približne rovnakú frekvenciu práce z domu. Nie všetci pracovníci, ktorí si počas pandémie vyskúšali prácu z domu, by však podľa prieskumu takýmto spôsobom chceli pracovať aj v budúcnosti.

Približne tretina z nich by z domu chcela pracovať menej často ako pred pandémiou. "Zdá sa, že preferencia práce z domu je veľmi individuálna a závisí od osobného a rodinného nastavenia jednotlivých zamestnancov.

Skryť Vypnúť reklamu

Individuálny prístup

Ukazuje sa, že optimálnym riešením môže byť individuálne nastavená kombinácia práce z pracoviska a z domu.

Oveľa častejšie by si priali pracovať z domu muži, hoci na druhej strane pri práci z domu sami seba označili za menej efektívnych. Vyššiu frekvenciu práce z domu by uprednostnili aj mladší ľudia," uvádza agentúra.

Spoločnosť Go4insight poskytuje rôzne prieskumy trhu. Je členskou agentúrou Slovenskej asociácie výskumných agentúr SAVA.

Všetky uvedené informácie pochádzajú z reprezentatívneho prieskumu na populácii Slovenskej republiky vo veku 15-79 rokov, ktorý agentúra realizovala na reprezentatívnej vzorke 1 000 respondentov v na prelome júla a augusta 2020.

Všetko o koronavíruse a ochorení Covid-19

Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 647
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 645
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 650
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 471
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 645
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 970
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 858
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 660
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 443
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 826
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Koronavírus na Slovensku: Všetko dôležité na jednom mieste

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Prieskumy volebných preferencií
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kto prekonal covid, testovaniu sa vyhne. Nemusí to byť zadarmo

Vzor potvrdenia zverejnil Úrad verejného zdravotníctva.

Ilustračná snímka.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Sulík s Remišovou zle zapli gombík

Didaktická príručka pre budúcich členov koalícií.

Peter Tkačenko
Ilustračná fotografia.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Čo nám ostáva, keď Fico slintá po moci a vláda sa háda?

Ťažko sa rozlišuje, ktoré rozhodnutie chráni životy a ktoré zneužíva dôveru.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Únia má stratégiu na posilnenie odolnosti a otvorenosti eura

Únia chce dosiahnuť vedúce postavenie v oblasti ekologického a digitálneho financovania.

Eurokomisár pre hospodárstvo Paolo Gentiloni.

Heger: Plán obnovy je obrovskou výzvou pre našu vládu

Minister predstavil hlavné priority slovenského Plánu obnovy.

Minister financií Eduard Heger (OĽANO).

Fondom v druhom pilieri sa počas minulého týždňa prevažne nedarilo

Celkový objem majetku sa však zvýšil o 18,4 milióna eur.

Nastaviť si druhý pilier je pre výnos dôležité.

Evidenčné číslo má byť po novom viazané na auto bez ohľadu na okres

Navrhuje to skupina koaličných poslancov v novele zákona o cestnej premávke.