BRATISLAVA. Rada Úradu pre verejné obstarávanie zamietla odvolanie v prípade súťaže na veľkoplošné opravy ciest prvej triedy.
Slovenská správa ciest by tak mohla začať s prácami. TASR o tom informovala hovorkyňa Úradu pre verejné obstarávanie Janka Zvončeková.
Rada potvrdila rozhodnutie úradu
Rada úradu tak potvrdila rozhodnutie úradu vydané v konaní na prvom stupni.
"Uvedené znamená, že rada Úradu pre verejné obstarávanie, rovnako ako úrad, v postupe verejného obstarávateľa neidentifikovala navrhovateľom namietané porušenia zákona o verejnom obstarávaní," priblížila pre TASR Zvončeková.
Zároveň ozrejmila, že úlohou rady v tomto odvolacom konaní bolo posúdiť zákonnosť postupu verejného obstarávateľa, teda Slovenskej správy ciest, pri vyhodnocovaní ponúk uchádzačov.
A to z hľadiska údajne mimoriadne nízkej ponuky, konkrétne v súvislosti s uchádzačmi, ktorí sa umiestnili na prvom a druhom mieste v poradí, a z hľadiska splnenia požiadaviek na predmet zákazky a splnenia jednej z podmienok účasti technickej alebo odbornej spôsobilosti.
Vyhodnotenie ponúk verejným obstarávateľom týkajúce sa týchto skutočností bolo totiž namietané uchádzačom, ktorý sa vo vyhodnotení umiestnil na piatom mieste v poradí.
Najmä cesty v Banskobystrickom kraji
Slovenská správa ciest v júli informovala o tom, že námietku proti vyhodnoteniu ponúk, ktorú podal jeden z uchádzačov, úrad zamietol ako neodôvodnenú.
Správa ciest súčasne deklarovala, že ak sa verejné obstarávanie ukončí počas leta, do konca roka stihne zrekonštruovať vozovky na celom území Slovenska vo výške približne 50 miliónov eur.
Najviac ciest sa má opraviť v Banskobystrickom kraji, kam by malo smerovať približne 24 percent z plánovanej investície.
Slovenská správa ciest v októbri 2019 vyhlásila novú súťaž na veľkoplošné opravy ciest prvej triedy, ktorá je rozdelená na časti. Cenu odhadla na 166,56 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty.
Správa ciest musela pôvodnú súťaž zrušiť na základe rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie práve pre nerozdelenie zákazky na časti.
Zákazka zahŕňa opravy vozoviek na cestách prvej triedy výmenou degradovaných vrstiev krytu vozovky. Cieľom je zlepšenie prevádzkovej spôsobilosti krytu vozovky a predĺženie životnosti zabránením vplyvu porúch na nižšie položené vrstvy vozovky.