SME
Piatok, 25. september, 2020 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky

Cesty nechceme stavať podľa politických zadaní, hovorí minister Doležal

Vláda schválila zoznam viac ako sto investičných priorít.

Zľava minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (Sme rodina) a minister financií Eduard Heger (OĽaNO) počas tlačovej konferencie po rokovaní vlády v Bratislave 16. septembra 2020. Zľava minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (Sme rodina) a minister financií Eduard Heger (OĽaNO) počas tlačovej konferencie po rokovaní vlády v Bratislave 16. septembra 2020. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Prioritou výstavby ciest pre nasledujúce roky budú úseky diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy podľa ich využitia, príslušnosti k medzinárodným koridorom, kritéria hodnoty za peniaze, a tiež podľa spoločenskej priority.

Povedal to v stredu po rokovaní vlády minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina). Rozvoj cestnej siete by podľa neho nemal podliehať politickým zadaniam, alebo podľa príslušnosti kompetentných k niektorému regiónu.

"Chceme stavať podľa jasných priorít," uviedol minister.

Skryť Vypnúť reklamu

Posudzovanie priorít výstavby však nie je iba o dopravnej intenzite. Metodika na rozhodovanie o prioritách výstavby ciest je podľa ministra oveľa komplexnejšia.

Vláda v stredu schválila zoznam viac ako sto investičných priorít, na základe ktorého by mal vzniknúť aj harmonogram ich výstavby.

Najdôležitejším kritériom výberu boli podľa ministra dopravné priority. Medzi prvých osem stavieb sa dostali cesty, ktorých kapacita je využívaná na viac ako 80 percent. "Ak je tá cesta preplnená, tak sa dostáva medzi absolútne priority," povedal Doležal.

Na ďalšie miesta ministerstvo zaradilo cesty, ktoré patria do medzinárodných koridorov. Od 18. miesta sú potom zoradené stavby podľa kritéria hodnoty za peniaze a podľa spoločenských priorít - vplyvu na nezamestnanosť či rozvoj regiónu.

Skryť Vypnúť reklamu

"Ak je to spoločenskou prioritou, tak sa projekt dostane vyššie," povedal Doležal. Stavby, ktoré už sú rozostavané, ministerstvo brzdiť podľa ministra nebude.

Nevyhnutné projekty na realizáciu pre nevyhovujúci stav a prekročenú kapacitu existujúcej cestnej siete predstavujú 4,5 miliardy eur. Z toho 78 kilometrov sú nové úseky, 1323 km cesty prvej triedy, ktoré je potrebné rekonštruovať, a 20 km predstavuje rozšírenie diaľnice D1 medzi Sencom a Trnavou.

Dokončenie siete TEN-T CORE vrátane severojužného prepojenia má stáť 3,4 miliardy eur, ide o 236 km.

"Ďalších 1030 km úsekov za 11 miliárd eur odporúčame realizovať podľa ich spoločenskej priority a rozpočtových možností Slovenska," uviedol rezort v schválenom materiáli.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  2. Toto jedlo si v čínskej reštaurácii objednávajú iba tí, ktorí sa vyznajú
  3. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  4. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  5. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  6. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  7. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  8. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  9. Týchto 5 nehôd v domácnosti vás presvedčí - poistenie sa oplatí
  10. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  1. Mobilný zdvihák pre pacienta
  2. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  3. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  4. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  5. Únava, Stres ? Nízke libido ? Riešenie je jednoduché!
  6. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  7. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  8. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  9. Štyri znaky nesprávneho zateplenia a ako sa im vyhnúť
  10. Kreatívne učenie
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 28 663
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 18 032
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 15 536
  4. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 10 651
  5. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 10 543
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 10 144
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 10 015
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 415
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 240
  10. Zatepľujete? Stavte na kvalitný materiál od expertného výrobcu 7 874
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Vláda Igora Matoviča

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Andrej Doležal
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozprávky SME

Žabina kmotra (číta Robert Roth)

Klasické rozprávky (nielen) pre vaše deti.

Rozprávky SME | podcast

Koronavírus: Na Slovensku pribudli dve ďalšie úmrtia, zasadá pandemická komisia (minúta po minúte)

Slovensko eviduje celkovo 8 048 prípadov nákazy koronavírusom. Pandémia si doteraz vyžiadala 43 obetí.

Testovanie na koronavírus vysokoškolského internátu Jesseniovej lekárskej fakulty Univerzity Komenského v Martine.

Minister Budaj: Potrebujeme zelený reštart

Návrh na zvýšenie uhľovodíkovej dane sme schopní pripraviť za deň, tvrdí.

Minister životného prostredia Ján Budaj.

Neprehliadnite tiež

Rezort sociálnych vecí predstavil priority boja proti chudobe

Ide napríklad o tehotenskú dávku či tehotenské štipendium pre ženy.

Rómska osada pri Krompachoch.

Žatva priniesla mierne nadpriemernú úrodu pšenice, jačmeňa a raže

Žatva bola oproti iným rokom predĺžená, prerušoval ju dážď.

Ilustračné foto.

Matovič chce zlúčiť sociálne a zdravotné poistenie

Poslanec Šípoš tvrdí, že by v klube OĽaNO s podporou takého návrhu nemal byť problém.

Premiér Igor Matovič.

Národná banka zakázala poisťovni Novis predávať investičné poistky

Centrálna banka bude činnosť poisťovne monitorovať na mesačnej báze.

Národná banka Slovenska.