SME
Sobota, 26. september, 2020 | Meniny má EditaKrížovkyKrížovky

Cesty nechceme stavať podľa politických zadaní, hovorí minister Doležal

Vláda schválila zoznam viac ako sto investičných priorít.

Zľava minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (Sme rodina) a minister financií Eduard Heger (OĽaNO) počas tlačovej konferencie po rokovaní vlády v Bratislave 16. septembra 2020. Zľava minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (Sme rodina) a minister financií Eduard Heger (OĽaNO) počas tlačovej konferencie po rokovaní vlády v Bratislave 16. septembra 2020. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Prioritou výstavby ciest pre nasledujúce roky budú úseky diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy podľa ich využitia, príslušnosti k medzinárodným koridorom, kritéria hodnoty za peniaze, a tiež podľa spoločenskej priority.

Povedal to v stredu po rokovaní vlády minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina). Rozvoj cestnej siete by podľa neho nemal podliehať politickým zadaniam, alebo podľa príslušnosti kompetentných k niektorému regiónu.

"Chceme stavať podľa jasných priorít," uviedol minister.

Skryť Vypnúť reklamu

Posudzovanie priorít výstavby však nie je iba o dopravnej intenzite. Metodika na rozhodovanie o prioritách výstavby ciest je podľa ministra oveľa komplexnejšia.

Vláda v stredu schválila zoznam viac ako sto investičných priorít, na základe ktorého by mal vzniknúť aj harmonogram ich výstavby.

Najdôležitejším kritériom výberu boli podľa ministra dopravné priority. Medzi prvých osem stavieb sa dostali cesty, ktorých kapacita je využívaná na viac ako 80 percent. "Ak je tá cesta preplnená, tak sa dostáva medzi absolútne priority," povedal Doležal.

Na ďalšie miesta ministerstvo zaradilo cesty, ktoré patria do medzinárodných koridorov. Od 18. miesta sú potom zoradené stavby podľa kritéria hodnoty za peniaze a podľa spoločenských priorít - vplyvu na nezamestnanosť či rozvoj regiónu.

Skryť Vypnúť reklamu

"Ak je to spoločenskou prioritou, tak sa projekt dostane vyššie," povedal Doležal. Stavby, ktoré už sú rozostavané, ministerstvo brzdiť podľa ministra nebude.

Nevyhnutné projekty na realizáciu pre nevyhovujúci stav a prekročenú kapacitu existujúcej cestnej siete predstavujú 4,5 miliardy eur. Z toho 78 kilometrov sú nové úseky, 1323 km cesty prvej triedy, ktoré je potrebné rekonštruovať, a 20 km predstavuje rozšírenie diaľnice D1 medzi Sencom a Trnavou.

Dokončenie siete TEN-T CORE vrátane severojužného prepojenia má stáť 3,4 miliardy eur, ide o 236 km.

"Ďalších 1030 km úsekov za 11 miliárd eur odporúčame realizovať podľa ich spoločenskej priority a rozpočtových možností Slovenska," uviedol rezort v schválenom materiáli.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  2. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  5. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  6. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  7. Týchto 5 nehôd v domácnosti vás presvedčí - poistenie sa oplatí
  8. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  9. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  2. Mobilný zdvihák pre pacienta
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  5. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  6. Únava, Stres ? Nízke libido ? Riešenie je jednoduché!
  7. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  8. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  9. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  10. Štyri znaky nesprávneho zateplenia a ako sa im vyhnúť
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 25 066
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 080
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 15 090
  4. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 12 375
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 10 351
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 835
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 828
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 431
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 261
  10. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali 7 662
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Vláda Igora Matoviča

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Andrej Doležal
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dejiny

Pustý kút Uhorska premenil na kultúrnu krajinu. Kto bol František Štefan Lotrinský?

Manžel Márie Terézie bol nadaný podnikateľ a vizionár.

Podcast Dejiny - historický podcast v spolupráci s magazínom Historická revue.
Infektologička Alena Koščálová
Minister zdravotníctva SR Marek Krajčí.

Flegr: Slovensko má ešte šancu druhú vlnu zvrátiť

Rozhovor s biológom a parazitológom, profesorom Jaroslavom Flegrom.

Jaroslav Flegr.

Neprehliadnite tiež

EKONÓMIA ĽUDSKOU REČOU

Štát míňa najviac na sociálny systém. Kam idú vaše dane a odvody?

Výdavky verejnej správy sú na úrovni 39 miliárd eur.

Minister financií Eduard Heger (OĽANO).
Prvá Žabka otvorila v Perle Ružinova.
Ilustračné foto.

Maďarsko podporí hospodárstvo investíciami a znížením daní

Premiér Orbán čelí najťažšej úlohe za roky svojej vlády.

Predseda maďarskej vlády Viktor Orbán.