SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Pojem kryptomena pozná až 84 percent Slovákov

Len štvrtina Slovákov o ňom vyhľadáva ďalšie informácie.

BitcoinBitcoin (Zdroj: Fotolia)

BRATISLAVA. Pojem kryptomena je v súčasnosti známy 84 % Slovákom aktívnych na internete. Jeho znalosť zostáva dlhodobo na približne rovnakej úrovni. Iba časť Slovákov (26 %) však téma kryptomien zaujala natoľko, aby sa o ňu zaujímali ďalej. Ani nákup týchto mien zatiaľ nie je medzi internetovými užívateľmi, ktorým je pojem známy a hľadali si o ňom ďalšie informácie, rozšírený.

Muži a vysokoškoláci

Takmer 80 % z nich ešte žiadnu virtuálnu menu nenakúpilo. Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia na vzorke päťsto respondentov starších ako 15 rokov z aktívnej internetovej populácie Slovenského národného panela.

Skryť Vypnúť reklamu
Súvisiaci článok Štát verzus podnikatelia: ktoré opatrenia z kilečka sú top? Čítajte 

Kryptomena je pojem, ktorý do dnešného dňa zaznamenali viac než štyri pätiny internetových Slovákov, naopak nikdy o nej nepočulo iba 16 %. Štvrtinu respondentov táto téma dokonca zaujala natoľko, že si o nej hľadali ďalšie informácie.

V tejto skupine je väčšie zastúpenie mužov a zo vzdelanostných kategórií taktiež vysokoškolákov. O téme kryptomien už počulo 43 % respondentov, ale nezaujíma ju, a 15 % deklaruje, že ich síce táto téma zaujíma, ale ďalšie informácie si o nej nevyhľadali.

Poznajú, vyhľadávajú aj nakupujú

V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi, kedy Nielsen Admosphere Slovakia tento výskum realizoval tiež, je zrejmé, že znalosť pojmu kryptomena v slovenskej internetovej populácií sa nijak nezvyšuje. O 11 percentuálnych bodov však od minulého roka pribudlo tých, ktorí o téme síce počuli, ale nezaujíma ich, a zároveň o 8 percentuálnych bodov ubudlo ľudí, ktorí pojem poznajú a téma ich zaujíma, ale žiadne informácie si o nich sami nevyhľadali.

Skryť Vypnúť reklamu

Z tých respondentov, ktorí vedia, čo kryptomeny sú a zároveň si o nich aktívne hľadali informácie, ich jednorazovo nakúpilo 17 % opýtaných. Pravidelne ich nakupujú iba 4 %.

Spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia je dcérskou spoločnosťou výskumnej agentúry Nielsen Admosphere, a.s. Okrem klasických výskumov trhu - face-to-face, CAWI, CATI prieskum atď. sa sústreďuje aj na rozsiahle a metodologicky a technologicky náročné mediálne výskumy. Na Slovensku od roku 2007 realizuje Výskum návštevnosti internetu a sociodemografie jeho užívateľov AIMmonitor, od roku 2013 monitoruje internetovú reklamu Admosphere SK.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  2. Mikuláš s Majkom Spiritom? Môžete si ho užiť u vás doma
  3. Štedré dni s Niké: Vyhraj lyže s podpisom Petry Vlhovej!
  4. Do Turecka sa dostanete bezpečne z Bratislavy bez potreby testu
  5. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  6. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  7. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  8. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  9. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  10. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  1. Mikuláš s Majkom Spiritom? Môžete si ho užiť u vás doma
  2. Väčšina fajčiarov dala deťom cigarety, ak si vypýtali
  3. Podcast: Jeden lístok, veľa tratí
  4. Čo musíte vedieť, ak chcete prežiť Vianoce v zdraví a so svojimi
  5. Nová škôlka 21. storočia na Kramároch
  6. Do Turecka sa dostanete bezpečne z Bratislavy bez potreby testu
  7. Štedré dni s Niké: Vyhraj lyže s podpisom Petry Vlhovej!
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  10. COOP Jednota je najdôveryhodnejším slovenským predajcom potravín
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 829
  2. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 12 307
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 764
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 9 671
  5. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 9 362
  6. Aká je chémia vôní 9 115
  7. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy 8 809
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 733
  9. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 8 680
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 8 177
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Online prenosy

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Prieskumy volebných preferencií, Kryptomeny
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Viaceré podniky sa na povolené maximum zaplnili už v ranných hodinách.

Koronavírus na Slovensku: Do pilotného testovania sa zapojilo viacero škôl (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili už viac ako 115-tisíc nakazených. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 981 obetí.

Testovanie žiakov a rodičov v Mútnom.

Matovič o Vianociach: Buď bude masívne testovanie alebo lockdown

Rozhodnutie nechá na autority, ktoré odmietali plošné testovanie.

Premiér Igor Matovič.
Mário Radačovský.

Neprehliadnite tiež

Predaj ojazdených áut počas pandémie stúpa

V celej Európe ľudia skupujú ojazdené autá, aby sa vyhli autobusom a vlakom.

Ilustračné foto

Slováci v obchodoch každoročne najviac míňajú v decembri

Obchodníci v decembri utŕžia až o 40 percent viac ako počas iných mesiacov.

Ilustračné foto
Záujem je, tak ako každý rok, o silvestrovské pobyty na chate.