SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Problémy so softvérom brzdia výrobu v českej Škode

Mazanie chybových pamätí spomaľuje výrobu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR/AP)

MLADÁ BOLESLAV. Problémy so softvérom brzdia výrobu v českej automobilke Škoda Auto, ktorá má podľa českých Hospodárskych novín (HN) problémy s výrobou svojich kľúčových modelov.

Pre komplikácie so softvérom a tiež s dodávkou niektorých dielcov sa jej zadrháva linka na výrobu Octavie a tiež vôbec prvého čisto elektrického modelu Enyaq.

Sériová výroba novej generácie Octavie v Mladej Boleslavi sa spustila na konci minulého roka, Enyaq sa tam montuje od tohto roka.

Podľa odborárov sa však doteraz nepodarilo vyriešiť problémy, ktoré výrobu oboch áut sprevádzajú, a firma ich rieši za pochodu.

Skryť Vypnúť reklamu

"Pripravenosť vozidla je vo veľmi žalostnom stave. Nová Octavia aj nový elektromobil Enyaq sa dovyvíjajú až v sériovej výrobe," sťažovali sa zamestnanci firmy v týždenníku Škodovácký odborář.

Vedenie firmy uviedlo, že detaily svojho výrobného programu nezverejňuje a robí všetko pre to, aby problémy vyriešilo.

Parkovisko Škody Auto v Mladej Boleslavi sa už koncom júla plnilo nedorobenými Octaviami, ktoré firma nestíhala dokončovať pre problémy s dodávkami a kvalitou jednotlivých dielcov.

Teraz navyše niektoré vozidlá hlásia na výrobných linkách chybu softvéru.

Zamestnanci ich preto musia odstaviť, problém vyriešiť, a až potom môže pokračovať montáž vozidla.

Podobné problémy nie sú podľa odborníkov nijako výnimočné, v prípade Škody je však veľkou komplikáciou čas, ktorý pracovníkom zaberie odstránenie poruchy.

Skryť Vypnúť reklamu

Zatiaľ čo v prípade predchádzajúcej generácie Octavie s jednoduchším systémom riadiacich jednotiek bolo mazanie chybových pamätí otázkou dvoch až piatich minút, v prípade novej generácie to zaberie pol hodiny, čo zdržiava celý výrobný proces. V prípade modelu Enyaq je oprava ešte výrazne dlhšia.

"Enyaq nie je schopný pokračovať ďalej z montážnej linky, ale musí sa odstaviť a až priemerne po troch hodinách venovania sa problematike softvéru je možné na aute ďalej pracovať," vysvetľujú odborári.

Pre Škodu je však veľkým problémom predovšetkým Octavia, denne potrebuje vyrobiť približne 1000 týchto vozidiel.

Zastavenie výrobných pásov pre automobilku znamená, že za deň nezvládne dokončiť desiatky až stovky automobilov.

Octavia je pritom pre mladoboleslavskú automobilku hlavným modelovým radom. Minulý rok vyrobila takmer 360-tisíc Octavií. Zo všetkých áut značky je o ňu tiež najväčší záujem. Tvorí asi štvrtinu z celkovo viac ako 1,2 milióna predaných vozidiel.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 898
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 116
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 238
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 649
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 860
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 853
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 000
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 784
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 287
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Škoda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Česká republika
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Kováčika pre kauzu Bašternák už polícia nerieši. Dokonca chýba výpoveď

Okresný vyšetrovateľ bol nadštandarne ústretový.

špeciálny prokurátor Dušan Kováčik, ktorého zadržala Národná kriminálna agentúra (NAKA) v Bratislave vo štvrtok 22. októbra 2020.
Viliam Turan na archívnej fotografii.

Bundesbank očakáva pokračovanie rastu, avšak slabším tempom

Najnovší nárast infikovaných sa odrazí najmä v sektore služieb.

Ilustračné foto

Obchodníci hodnotia uplynulý sprísnený víkend ako štandardný

V sobotu a v nedeľu pracoval obchod s potravinami v zaužívaných medziach.

Ľudia vstupujú do obchodu v Bardejove 24. októbra.