SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Problémy so softvérom brzdia výrobu v českej Škode

Mazanie chybových pamätí spomaľuje výrobu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR/AP)

MLADÁ BOLESLAV. Problémy so softvérom brzdia výrobu v českej automobilke Škoda Auto, ktorá má podľa českých Hospodárskych novín (HN) problémy s výrobou svojich kľúčových modelov.

Pre komplikácie so softvérom a tiež s dodávkou niektorých dielcov sa jej zadrháva linka na výrobu Octavie a tiež vôbec prvého čisto elektrického modelu Enyaq.

Sériová výroba novej generácie Octavie v Mladej Boleslavi sa spustila na konci minulého roka, Enyaq sa tam montuje od tohto roka.

Podľa odborárov sa však doteraz nepodarilo vyriešiť problémy, ktoré výrobu oboch áut sprevádzajú, a firma ich rieši za pochodu.

Skryť Vypnúť reklamu

"Pripravenosť vozidla je vo veľmi žalostnom stave. Nová Octavia aj nový elektromobil Enyaq sa dovyvíjajú až v sériovej výrobe," sťažovali sa zamestnanci firmy v týždenníku Škodovácký odborář.

Vedenie firmy uviedlo, že detaily svojho výrobného programu nezverejňuje a robí všetko pre to, aby problémy vyriešilo.

Parkovisko Škody Auto v Mladej Boleslavi sa už koncom júla plnilo nedorobenými Octaviami, ktoré firma nestíhala dokončovať pre problémy s dodávkami a kvalitou jednotlivých dielcov.

Teraz navyše niektoré vozidlá hlásia na výrobných linkách chybu softvéru.

Zamestnanci ich preto musia odstaviť, problém vyriešiť, a až potom môže pokračovať montáž vozidla.

Podobné problémy nie sú podľa odborníkov nijako výnimočné, v prípade Škody je však veľkou komplikáciou čas, ktorý pracovníkom zaberie odstránenie poruchy.

Skryť Vypnúť reklamu

Zatiaľ čo v prípade predchádzajúcej generácie Octavie s jednoduchším systémom riadiacich jednotiek bolo mazanie chybových pamätí otázkou dvoch až piatich minút, v prípade novej generácie to zaberie pol hodiny, čo zdržiava celý výrobný proces. V prípade modelu Enyaq je oprava ešte výrazne dlhšia.

"Enyaq nie je schopný pokračovať ďalej z montážnej linky, ale musí sa odstaviť a až priemerne po troch hodinách venovania sa problematike softvéru je možné na aute ďalej pracovať," vysvetľujú odborári.

Pre Škodu je však veľkým problémom predovšetkým Octavia, denne potrebuje vyrobiť približne 1000 týchto vozidiel.

Zastavenie výrobných pásov pre automobilku znamená, že za deň nezvládne dokončiť desiatky až stovky automobilov.

Octavia je pritom pre mladoboleslavskú automobilku hlavným modelovým radom. Minulý rok vyrobila takmer 360-tisíc Octavií. Zo všetkých áut značky je o ňu tiež najväčší záujem. Tvorí asi štvrtinu z celkovo viac ako 1,2 milióna predaných vozidiel.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 283
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 35 035
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 669
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 287
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 763
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 141
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 787
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 415
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 337
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 5 941
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Škoda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Česká republika
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Záchranár Peter Vizvary z galantskej nemocnice, ktorého na ARO doviezli na Silvestra po tom, ako sa pri práci sám nakazil koronavírusom.

Pocit dusenia mám stále v sebe, vraví pacient pripojený na kyslík.

7 h
Monika Jankovská odchádza z výsluchu na NAKA v Nitre.

S vyšetrovateľmi začala spolupracovať koncom októbra.

5 h

Rozhovory ZKH s primátorom Bratislavy Matúšom Vallom.

5 h

Neprehliadnite tiež

Podľa analytikov dôjde v roku 2021 k oživeniu slovenskej ekonomiky.

3 h

Spoje ovplyvňuje zlá epidemiologická situácia.

5 h
Minister dopravy Andrej Doležal.

Do zoznamu by mali patriť napríklad železnice či pošta.

8 h
Robert Fico.

Fico hovorí o korupcii a konflikte záujmov.

8 h