WOLFSBURG. Po chaotickom období zatvárania závodov, slabom dopyte a stratených tržbách v súvislosti s pandémiou nového koronavírusu sa nemeckému automobilovému koncernu Volkswagen (VW) v júli takmer podarilo dosiahnuť nárast predaja. Informoval o tom v piatok automobilový gigant.
Volkswagen v rámci celej skupiny predal v júli 2020 na globálnom trhu 885 700 vozidiel. To bolo len o 0,2 % menej ako v rovnakom období minulého roka. Pomohol mu najmä dopyt v Číne, ktorý minulý mesiac vzrástol o 4,8 %.
V západnej Európe bol však predaj VW medziročne nižší o 1,9 %, pričom v Severnej a Južnej Amerike bol pokles predaja ešte výraznejší.
Šéf predaja celej skupiny Christian Dahlheim predpovedal koncom júla jednociferný pokles odbytu za uplynulý mesiac.
Na ilustráciu, v júni sa dopyt po automobiloch koncernu vo svete znížil o takmer pätinu (20 %).
Napriek tomu, že bol júlový výsledok lepší, ako sa čakalo, tohtoročný odbyt VW stále citeľne zaostáva za vlaňajším v dôsledku pandémie a s ňou spojených blokád. VW doposiaľ predal klientom 4,78 milióna vozidiel, o 23,6 % menej ako vlani v rovnakom období.
Koncern ďalej uviedol, že v júli zaznamenal rast predaja dcérskych značiek Audi, Škoda a Porsche, ale odbyt vozidiel jeho základnej značky VW klesol o 1,1 %.
A znížil sa aj predaj španielskej dcérskej automobilky Seat a tiež predaj v divízii úžitkových vozidiel.