BRATISLAVA. Digitalizácia firiem stagnuje a proces upomínania dlžníkov sa za posledné dva roky celoplošne veľmi nezmenil.
Ako ďalej vyplýva zo štúdie Európske platobné postupy 2019 od skupiny EOS, veľmi vysokú a uspokojivú úroveň digitalizácie malo v roku 2017 iba 49 percent respondentov v rámci celej vzorky a úplne rovnaké číslo uvádzajú spoločnosti aj za minulý rok.
Digitalizácia sa spomaľuje
Čo sa týka procesu upomínania, kompletne digitalizovaných bolo v roku 20017 ako aj vlani 17 percent podnikov. Lepší stupeň digitalizácie uviedlo za uplynulý rok ešte menej firiem, ako dva roky predtým.
Mierne zlepšenie však prieskum eviduje v prípade Slovenska. Stupeň digitalizácie sa u nás podarilo medzi rokmi 2017 a 2019 zvýšiť z 51 percent na 59 percent.
Proces upomínania malo kompletne digitalizovaný o jedno percento viac spoločností.
Nízka dôvera ochrany údajov
Zlepšiť stupeň digitalizácie sa počas dvoch rokov podarilo aj podnikom v Belgicku, Švajčiarsku, Veľkej Británii a Španielsku.
V prípade upomienkového procesu pre dlžníkov boli na tom najlepšie francúzske firmy, ale aj španielske, britské či švajčiarske.
Faktom ale ostáva, že iba tretina Európanov dôveruje spoločnostiam, že s digitálnymi údajmi zaobchádzajú zodpovedne.
Najvyššiemu stupňu digitálnej dôveryhodnosti sa tešia banky a poskytovatelia online platieb. Na spodnej hranici dôvery sú telekomunikačné spoločnosti a sociálne siete.
Prieskum Európske platobné postupy analyzuje vzťahy medzi platobnými zvyklosťami, podmienkami a vplyvom peňažných tokov na európsku ekonomiku a spoločnosť.
Na otázky o svojich skúsenostiach s platbami, hospodárskom vývoji krajiny a rizikách v manažmente pohľadávok odpovedalo po 200 firiem z Nemecka, Dánska, Belgicka, Švajčiarska, Veľkej Británie, Španielska, Francúzska, Poľska, Slovenska, Českej republiky, Slovinska, Chorvátska, Maďarska, Bulharska, Ruska, Grécka a Rumunska.
Spoločnosť EOS Group je jedným z medzinárodných poskytovateľov finančných služieb na mieru. Jej hlavnou činnosťou je správa a manažment pohľadávok.
S viac ako 8 000 zamestnancami zaisťuje finančnú bezpečnosť pre svojich približne 20 000 zákazníkov v 26 krajinách sveta prostredníctvom vyše 60 dcérskych spoločností vrátane Slovenska.
Jej kľúčovými sektormi sú bankovníctvo, poisťovníctvo, sieťové odvetvia, telekomunikácie, zásielkový predaj a e-commerce.