BRATISLAVA. Poštová banka od októbra znižuje poplatok za vedenie bežného účtu.
Banka pokračuje vo svojej modernizácii a pre rastúce náklady začala na začiatku roka s hromadným prepúšťaním a taktiež musela nastaviť viacero úsporných opatrení.
Nákladová situácia
Týkalo sa to aj úpravy poplatkov voči klientom, niektoré jej služby zdraželi. Keďže nákladová situácia banky sa vyvíja podľa generálneho riaditeľa Poštovej banky Andreja Zaťka dobre, znižuje mesačný poplatok za vedenie bežného účtu zo sumy 5,90 eura mesačne na päť eur.
Banka sa na možnú prichádzajúcu krízu zodpovedne pripravovala podľa jej vyjadrení od minulého roka.
Ekonomické ukazovatele totiž naznačovali, že ekonomické ochladenie môže zasiahnuť Slovensko už na jeseň minulého roka.
Nikto však podľa Zaťka nepočítal s príchodom koronakrízy a už vôbec nie v rozsahu, v akom zasiahla celý svet vrátane Slovenska, podnikateľského sektoru a bankového trhu nevynímajúc.
Investície do rozvoja
Všeobecný rast nákladov sa podľa Zaťka vždy ťažko vysvetľuje. "Nie vždy sa dá vykryť úsporami nákladov či mzdových nákladov a už vôbec nie zastavením investície do rozvoja. Ale v žiadnom prípade neplatí vzorec, že banky všetky svoje náklady vždy prenesú na klienta," hovorí Zaťko.
Poštová banka vznikla na konci decembra 1992 a svoju činnosť začala 1. januára 1993.
Na základe zmluvy so Slovenskou poštou predáva svoje produkty a služby aj prostredníctvom vyše 1 500 pôšt umiestnených na celom území Slovenska.
Ku koncu júna 2013 bol ešte vyše 90-percentným vlastníkom banky Istrokapital, no od júla 2013 vlastní majoritu skupina J&T.