Sk. Do výsledkov sú zahrnuté nielen príjmy z plošnej inzercie, ale aj inzertné príjmy zo služieb na vyhľadávačoch, katalógoch a ďalšie špecificky internetové inzertné služby. V tomto objeme sú zahrnuté agentúrne provízie, nie sú tu zahrnuté žiadne barterové inzertné príjmy. Celkový výsledok zahŕňa predaj reklamnej plochy deviatich členov AIM, ktorými sú Zoznam, Azet, SME online, Atlas, Centrum, Markíza.sk, Pravda.sk, Profesia a eTrend.
Podľa spoločnosti iAudit výsledky reprezentujú servery, ktoré sa na návštevnosti slovenského internetu podieľajú viac ako 80 percentami. "Ich podiel na celkových reklamných investíciách v slovenskom internete je pravdepodobne ešte oveľa vyšší a približuje sa k 90 percentám," uvádza sa v správe AIM. "Vierohodné čísla namiesto nepresných odhadov sú základom dobrého biznisu. Objemy inzercie realizovanej na internetových stránkach členov AIM ukazujú, že podceňovaný internet je žiadaným reklamným médiom," hodnotí výsledky Jan Josef Kubíček, člen výkonného výboru AIM.
Prioritami AIM, ktorá vznikla v máji tohto roku, je robiť pozitívnu osvetu, poskytovať kvantitatívne ako aj kvalitatívne nadštandardné dáta kvôli rozhodovaniu pre integrované marketingové plánovanie a venovať sa štandardizácii internetovej reklamy. S cieľom zvýšiť transparentnosť a profesionálnosť internetového trhu sa zakladajúci členovia dohodli na pravidelnom poskytovaní informácií o predaji internetovej reklamy v kvartálnych intervaloch.
Agentúru SITA informovala AIM.