PILOTNÝM PROJEKTOM PPP NA SLOVENSKU BY PO OPÄTOVNEJ ANALÝZE MAL BYŤ 28,9-KILOMETROVÝ ÚSEK D1 LIETAVSKÁ LÚČKA-TURANY S PREDPOKLADANÝMI STAVEBNÝMI NÁKLADMI 22,211 MLD. SK

MDPT prehodnotilo projekt PPP pri stavbe diaľnice D1

BRATISLAVA 2. júna (SITA) - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) prehodnotilo po pripomienkovom konaní projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) pri stavbe diaľnice D1. Podľa návrhu ...

BRATISLAVA 2. júna (SITA) - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) prehodnotilo po pripomienkovom konaní projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) pri stavbe diaľnice D1. Podľa návrhu financovania projektov diaľnic formou PPP, ktorým sa bude zaoberať vláda, by sa ako prvý v tomto systéme mal na Slovensku stavať úsek Lietavská Lúčka-Turany. Minister dopravy by pritom mal začať verejné obstarávanie na koncesionára na výstavbu a prevádzkovanie diaľničného úseku do konca júna 2005 a po vyhodnotení predložených ponúk uchádzačov by mal minister predložiť na rokovanie vlády projekt PPP uvedeného úseku s analýzou jeho rizík a jeho vplyvov na verejné financie. Podľa pôvodného materiálu, ako aj podľa odporúčania poradcu Mott MacDonald, mal byť však pilotným projektom úsek D1 Dubová-Ivachnová, pričom minister dopravy mal zabezpečiť verejné obstaranie koncesionára do konca júla budúceho roka.

Úsek Lietavská Lúčka-Turany zvolil rezort dopravy uplatnením princípu vybudovať primárne najviac potrebné úseky. Stavebné náklady bez dane z pridanej hodnoty by sa na tento 28,9-kilometrový úsek mali pohybovať podľa MDPT vo výške 22,211 mld. Sk. Úsek, ktorý by sa mal začať stavať v roku 2007, je pritom rozdelený na tri menšie časti. Prvým je 4,5-kilometrový úsek Lietavská Lúčka-Višňové s odhadovanými nákladmi 6,342 mld. Sk, druhým je úsek Višňové-Dubná Skala v dĺžke 8,1 kilometrov a nákladmi 9,543 mld. Sk a posledný 16,3-kilometrový úsek s nákladmi 6,326 mld. Sk spája Dubnú Skalu a Turany. Pre určenie časového harmonogramu výstavby pilotného projektu bude rozhodujúci úsek Višňové-Dubná Skala, ktorý je najzložitejším úsekom s tunelom v dĺžke takmer 7,5 kilometra.

Na realizáciu projektu PPP pritom rezort dopravy spolu s poradcom vybrali úseky D1 Hričovské Podhradie-Ivachnová a Jánovce-Studenec, ktorých celková dĺžka je 94 kilometrov a odhadované náklady sú vo výške 69 mld. Sk. Odhad nominálnych ročných platieb, ktoré bude požadovať koncesionár, by sa mali líšiť od prijatého harmonogramu stavby. Ak sa prijme variant dostavby diaľnice D1 Bratislava-Košice do roku 2010, tieto platby sa budú pohybovať od 13,6 mld. Sk do 15,9 mld. Sk, pri variante 2013 by sa ich výška mohla znížiť na 11,5 mld. Sk až 11,9 mld. Sk. Variant do roku 2010 sa však podľa firmy Mott MacDonald spája s vyššími finančnými nákladmi a rizikami. MDPT po zohľadnení uvedených skutočností navrhuje sledovať harmonogram výstavby s dokončením v roku 2010 s tým, že príprava pilotného projektu preukáže reálne možnosti tohto harmonogramu. Forma financovania uvedených úsekov, s výnimkou pilotného projektu, sa určí až po spresnení rozpočtu Európskej únie na nové programovacie obdobie 2007 až 2013.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  2. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  6. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  7. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  8. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  9. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  10. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 318
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 279
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 575
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 313
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 188
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 054
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 1 835
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 304
  9. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 270
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 073

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Toma Nicholsona

Čo keď sa už nebude dať odísť?

Teórie fyziky predpovedajú, že vesmír je prázdny preto, lebo niečo vždy zabráni populácii pred útekom z planéty.

PRIMÁR

Dieťa nakazené HIV je roky bez liekov, vírus nečinne spí

Lekári informovali o dieťati s HIV, bez liečby je viac než osem rokov.

PLUS

Fiľo: Ešte som nesponzoroval žiadnu politickú stranu

Milan Fiľo otvorené rozhovory nezvykne poskytovať.

Neprehliadnite tiež

Každá nová bytovka má byť pripravená na elektromobily

Developeri by podľa návrhu museli po roku 2020 do projektov kresliť šachty na kabeláž pre nabíjačky. Elektrizačná sústava na to nie je pripravená.

Štát chce prudšie zvyšovať dôchodky, ale tri veci pri tom nedomyslel

Nikde sa nepíše, koľko bude zvyšovanie dôchodkov stáť a ako dlho to štát utiahne.

Opozícia kritizuje Jahnátka, vlastnú nomináciu nedala

Vláda vymenovala Jahnátka za predsedu energetického regulačného úradu.

Grécka vláda sa rozhodla vrátiť na kapitálový trh

Predaj cenných papierov zabezpečí konzorcium popredných medzinárodných bánk.