PILOTNÝM PROJEKTOM PPP NA SLOVENSKU BY PO OPÄTOVNEJ ANALÝZE MAL BYŤ 28,9-KILOMETROVÝ ÚSEK D1 LIETAVSKÁ LÚČKA-TURANY S PREDPOKLADANÝMI STAVEBNÝMI NÁKLADMI 22,211 MLD. SK

MDPT prehodnotilo projekt PPP pri stavbe diaľnice D1

BRATISLAVA 2. júna (SITA) - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) prehodnotilo po pripomienkovom konaní projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) pri stavbe diaľnice D1. Podľa návrhu ...

BRATISLAVA 2. júna (SITA) - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) prehodnotilo po pripomienkovom konaní projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) pri stavbe diaľnice D1. Podľa návrhu financovania projektov diaľnic formou PPP, ktorým sa bude zaoberať vláda, by sa ako prvý v tomto systéme mal na Slovensku stavať úsek Lietavská Lúčka-Turany. Minister dopravy by pritom mal začať verejné obstarávanie na koncesionára na výstavbu a prevádzkovanie diaľničného úseku do konca júna 2005 a po vyhodnotení predložených ponúk uchádzačov by mal minister predložiť na rokovanie vlády projekt PPP uvedeného úseku s analýzou jeho rizík a jeho vplyvov na verejné financie. Podľa pôvodného materiálu, ako aj podľa odporúčania poradcu Mott MacDonald, mal byť však pilotným projektom úsek D1 Dubová-Ivachnová, pričom minister dopravy mal zabezpečiť verejné obstaranie koncesionára do konca júla budúceho roka.

Úsek Lietavská Lúčka-Turany zvolil rezort dopravy uplatnením princípu vybudovať primárne najviac potrebné úseky. Stavebné náklady bez dane z pridanej hodnoty by sa na tento 28,9-kilometrový úsek mali pohybovať podľa MDPT vo výške 22,211 mld. Sk. Úsek, ktorý by sa mal začať stavať v roku 2007, je pritom rozdelený na tri menšie časti. Prvým je 4,5-kilometrový úsek Lietavská Lúčka-Višňové s odhadovanými nákladmi 6,342 mld. Sk, druhým je úsek Višňové-Dubná Skala v dĺžke 8,1 kilometrov a nákladmi 9,543 mld. Sk a posledný 16,3-kilometrový úsek s nákladmi 6,326 mld. Sk spája Dubnú Skalu a Turany. Pre určenie časového harmonogramu výstavby pilotného projektu bude rozhodujúci úsek Višňové-Dubná Skala, ktorý je najzložitejším úsekom s tunelom v dĺžke takmer 7,5 kilometra.

Na realizáciu projektu PPP pritom rezort dopravy spolu s poradcom vybrali úseky D1 Hričovské Podhradie-Ivachnová a Jánovce-Studenec, ktorých celková dĺžka je 94 kilometrov a odhadované náklady sú vo výške 69 mld. Sk. Odhad nominálnych ročných platieb, ktoré bude požadovať koncesionár, by sa mali líšiť od prijatého harmonogramu stavby. Ak sa prijme variant dostavby diaľnice D1 Bratislava-Košice do roku 2010, tieto platby sa budú pohybovať od 13,6 mld. Sk do 15,9 mld. Sk, pri variante 2013 by sa ich výška mohla znížiť na 11,5 mld. Sk až 11,9 mld. Sk. Variant do roku 2010 sa však podľa firmy Mott MacDonald spája s vyššími finančnými nákladmi a rizikami. MDPT po zohľadnení uvedených skutočností navrhuje sledovať harmonogram výstavby s dokončením v roku 2010 s tým, že príprava pilotného projektu preukáže reálne možnosti tohto harmonogramu. Forma financovania uvedených úsekov, s výnimkou pilotného projektu, sa určí až po spresnení rozpočtu Európskej únie na nové programovacie obdobie 2007 až 2013.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 766
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 545
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 204
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 481
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 941
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 682
  7. Kam do tepla v januári? 1 988
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 802
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 633
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 987

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Ponuka sa zmení. Európania si budú môcť pochutnať na hmyze a riasach

Stravovacie návyky ľudí žijúcich v Európe sa menia.

Fico obhajoval nákup transportérov, nevylúčil ani tender

Slovensko môže podľa premiéra stále usporiadať tender na nákup obrnených vozidiel.

Ak sa Bory v Bratislave rozšíria, Penta chce investovať do infraštruktúry

Investor vynaložil na infraštruktúru v zóne Bory viac ako 30 miliónov eur.

Nemecké akciové indexy posilňujú vďaka výborným výsledkom firiem

Z nemeckých firiem prichádzajú dobré správy o ich hospodárení v roku 2017.

Orkán Friederika napáchal v Nemecku škody najmenej za pol miliardy

Orkán patril podľa poisťovní v tomto storočí medzi najsilnejšie búrky.