PILOTNÝM PROJEKTOM PPP NA SLOVENSKU BY PO OPÄTOVNEJ ANALÝZE MAL BYŤ 28,9-KILOMETROVÝ ÚSEK D1 LIETAVSKÁ LÚČKA-TURANY S PREDPOKLADANÝMI STAVEBNÝMI NÁKLADMI 22,211 MLD. SK

MDPT prehodnotilo projekt PPP pri stavbe diaľnice D1

BRATISLAVA 2. júna (SITA) - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) prehodnotilo po pripomienkovom konaní projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) pri stavbe diaľnice D1. Podľa návrhu ...

BRATISLAVA 2. júna (SITA) - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) prehodnotilo po pripomienkovom konaní projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) pri stavbe diaľnice D1. Podľa návrhu financovania projektov diaľnic formou PPP, ktorým sa bude zaoberať vláda, by sa ako prvý v tomto systéme mal na Slovensku stavať úsek Lietavská Lúčka-Turany. Minister dopravy by pritom mal začať verejné obstarávanie na koncesionára na výstavbu a prevádzkovanie diaľničného úseku do konca júna 2005 a po vyhodnotení predložených ponúk uchádzačov by mal minister predložiť na rokovanie vlády projekt PPP uvedeného úseku s analýzou jeho rizík a jeho vplyvov na verejné financie. Podľa pôvodného materiálu, ako aj podľa odporúčania poradcu Mott MacDonald, mal byť však pilotným projektom úsek D1 Dubová-Ivachnová, pričom minister dopravy mal zabezpečiť verejné obstaranie koncesionára do konca júla budúceho roka.

Úsek Lietavská Lúčka-Turany zvolil rezort dopravy uplatnením princípu vybudovať primárne najviac potrebné úseky. Stavebné náklady bez dane z pridanej hodnoty by sa na tento 28,9-kilometrový úsek mali pohybovať podľa MDPT vo výške 22,211 mld. Sk. Úsek, ktorý by sa mal začať stavať v roku 2007, je pritom rozdelený na tri menšie časti. Prvým je 4,5-kilometrový úsek Lietavská Lúčka-Višňové s odhadovanými nákladmi 6,342 mld. Sk, druhým je úsek Višňové-Dubná Skala v dĺžke 8,1 kilometrov a nákladmi 9,543 mld. Sk a posledný 16,3-kilometrový úsek s nákladmi 6,326 mld. Sk spája Dubnú Skalu a Turany. Pre určenie časového harmonogramu výstavby pilotného projektu bude rozhodujúci úsek Višňové-Dubná Skala, ktorý je najzložitejším úsekom s tunelom v dĺžke takmer 7,5 kilometra.

Na realizáciu projektu PPP pritom rezort dopravy spolu s poradcom vybrali úseky D1 Hričovské Podhradie-Ivachnová a Jánovce-Studenec, ktorých celková dĺžka je 94 kilometrov a odhadované náklady sú vo výške 69 mld. Sk. Odhad nominálnych ročných platieb, ktoré bude požadovať koncesionár, by sa mali líšiť od prijatého harmonogramu stavby. Ak sa prijme variant dostavby diaľnice D1 Bratislava-Košice do roku 2010, tieto platby sa budú pohybovať od 13,6 mld. Sk do 15,9 mld. Sk, pri variante 2013 by sa ich výška mohla znížiť na 11,5 mld. Sk až 11,9 mld. Sk. Variant do roku 2010 sa však podľa firmy Mott MacDonald spája s vyššími finančnými nákladmi a rizikami. MDPT po zohľadnení uvedených skutočností navrhuje sledovať harmonogram výstavby s dokončením v roku 2010 s tým, že príprava pilotného projektu preukáže reálne možnosti tohto harmonogramu. Forma financovania uvedených úsekov, s výnimkou pilotného projektu, sa určí až po spresnení rozpočtu Európskej únie na nové programovacie obdobie 2007 až 2013.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 11 205
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 816
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 868
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 255
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 543
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 850
  7. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 109
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 041
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 671
  10. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 2 309

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia zasahuje u kotlebovcov, prehľadáva Mizíkovu kanceláriu

Poslanec je obvinený z extrémistických trestných činov.

DOMOV

ĽSNS chce ochrannú známku na dvojkríž Hlinkovej gardy

Štyri ochranné známky nemusí extrémistická strana dostať.

ŠPORT

Prečo Slováci nechcú prísť na MS? Na vine nie sú hráči, tvrdí Staňa

Hokejová reprezentácia nemá jediného hráča z NHL.

Neprehliadnite tiež

Čistý zisk Fordu klesol o vyše tretinu

Výsledky poškodilo nákladné zvolávanie áut na opravy, nižší predaj a stúpajúce ceny ocele.

Na Slovensku vyrobili desaťmiliónty automobil

Slovensko si naďalej udržuje pozíciu lídra v počte vyrobených áut na hlavu.

V Únii sa dohodli na nových pravidlách v energetike

Energetická bezpečnosť je kľúčovou súčasťou budovania Energetickej únie.

Poľsko podpísalo prvú dohodu o nákupe plynu z USA

Krajina sa snaží zredukovať svoju závislosť od dodávok z Ruska.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop