SME
Streda, 30. september, 2020 | Meniny má JarolímKrížovkyKrížovky
INZERCIA

Ako začať podnikať na internete? Radia odborníci a marketéri

Dá sa to aj bezplatne.

Koronavírus zo dňa na deň zmenil celé podnikateľské prostredie. Firmy a živnostníci, ktorí nikdy nemali núdzu o zákazníkov, zrazu museli zatvoriť prevádzky.

Jedinou možnosťou, ako sa udržať nad vodou, bol online priestor. Mnohí podnikatelia v ňom však chýbali, preto sa ocitli prakticky bez príjmu. O to viac si dnes uvedomujú, nakoľko dôležitý je online predaj. Nielen ako záchranné lano pre podobné prípady, ale aj ako nutná súčasť podnikania vo svete, ktorý je čoraz digitálnejším.

Začať podnikať na internete pritom nie je zložité. Môžete to skúsiť osamote, so skúseným tímom odborníkov alebo na to využiť online partnerov platformy Digitálny trh.

Základom je osloviť zákazníka

Počas karantény ľudia neprestali nakupovať ani vyhľadávať služby, len sa presunuli na internet. Preto sa odborníci na online marketing zhodujú v jednej veci. Byť na internete je absolútny základ prežitia v 21. storočí.

„V priestore internetu je nutný prieskum a analýza konkurenčných webových stránok aj proces nákupného košíka. Niekedy môže mať konkurencia chyby, ktoré môžete využiť. Dôležité je hľadať možnosti, ako sa odlíšiť od konkurencie, aby ste mali lepšiu štartovaciu pozíciu,“ hovorí Miroslav Pagáč, Head of digital spoločnosti ZenithMedia.

Ak už má firma dobrú webstránku, môže na ňu smerovať nových návštevníkov. Možnosťou je reklama vo vyhľadávačoch, na sociálnych sieťach či prostredníctvom užitočného obsahu.

„Je potrebné mať správne nastavenú analytiku na webovej stránke, aby sme si vedeli vyhodnotiť efektivitu komunikácie z pohľadu platených kanálov. Inak povedané, aký obrat alebo predaje nám priniesla investícia do plateného kanála,“ dodáva Pagáč.

Je preto dôležité mať nastavené, optimalizované a správne cielené reklamy, aby priviedli čo najviac zákazníkov a s čo najmenšími nákladmi.

Efekt sa neprejaví hneď

Na internete je možné osloviť potenciálnych klientov z minúty na minútu, úspech však prichádza iba systematickou prácou.

„Podnikateľ musí byť flexibilný, nebáť sa napredovať a prispôsobovať sa dopytu aj trendovým formátom propagácie. Taktiež treba investovať do dlhodobých riešení a mať premyslenú dlhodobú stratégiu online propagácie,“ hovorí majiteľ marketingovej agentúry High 5 studio Patrik Belanec.

V digitálnom svete totiž platia rovnaké zásady ako v bežnom podnikaní. Začať vie každý, ale nie každý uspeje. Treba počítať s neustálou starostlivosťou. Až tá vedie k rovnako verným zákazníkom, akých si prevádzky za roky vybudovali v kamenných predajniach.

„Ľudia si častokrát neuvedomujú, že prvých nakupujúcich síce získali ľahko, už sa k ním však nevrátili. Prípadne sa dostanú na web, no pomerne rýchlo odídu a málokedy si niečo kúpia. Investície by preto mali smerovať do návrhu a optimalizácie tvorby kvalitného webového dizajnu. Zakladateľ a CEO Amazonu Jeff Bezos tvrdí, že je lepšie dlhodobo sa zameriavať na skúsenosti zákazníkov ako na prvotný a krátkodobý zisk z platených kanálov,“ vysvetľuje Pagáč.

Starostlivosť o zákazníkov na internete sa dá podporiť aj formou zverejňovania kvalitného obsahu alebo prinášania zaujímavých tipov, rád či informácií. Nielenže to obohatí zákazníkov, ale zlepší aj pozície v internetových vyhľadávačoch. Navyše ho môžete podporiť ďalšími marketingovými nástrojmi.

Vyskúšajte nenáročné a lacné možnosti

Je dobrou správou, že nemusíte byť na všetko sami alebo platiť veľa peňazí za riešenia na mieru. Pre všetkých, ktorí chcú začať, ale necítia sa na tvorbu samostatného webu, obsahu či nastavenie reklám, existuje možnosť využiť online partnerov Digitálneho trhu od Tatra banky. Tí sa o všetko potrebné postarajú za vás.

Majú rokmi overené know-how aj možnosti ako produkty dostať k tisíckam zákazníkov. Pritom takéto služby sú často úplne bezplatné.

Pre mnohých podnikateľov je to omnoho vhodnejšia alternatíva, ako sa pokúšať stať sa online profesionálom. Môžete sa venovať biznisu a propagáciu necháte na odborníkov.

„Nepoznám nikoho, kto by zvládol viesť svoje podnikanie a zároveň bol špičkovým marketérom, dobrým copywriterom, grafikom, SEO aj PPC špecialistom a zároveň stratégom,“ hovorí Belanec.

Nájsť si preto spoľahlivého partnera znamená mať všetky nástroje na online podnikanie okamžite k dispozícii. Navyše nemusíte rok či dva strácať čas a učiť sa na vlastných chybách.

„Ak niekto nechce komplikácie a budovať vlastný e-shop, môže využiť partnerov zapojených do Digitálneho trhu. Stačí im zadať ponuku a privedú k vám zákazníkov. Vďaka tomu môžete začať podnikať prakticky okamžite a len s minimálnymi nákladmi,“ hovorí Karol Radics z Tatra banky.

Partnerstvo v rámci online sveta prináša veľmi rýchle výsledky. V tomto svete totiž prebieha stret ponuky s dopytom 24 hodín denne, sedem dní v týždni, či je pandémia alebo nie.

Nájsť správneho partnera na Digitálnom trhu znamená rýchle naštartovanie online podnikania, nové zákazky aj klientov. Je to možnosť, ako začať okamžite a takmer bez nákladov.

„Priestor spája zákazníkov s podnikateľmi. Zjednotil overených digitálnych partnerov, cez ktorých je jednoduché začať podnikať online. Za mesiac fungovania Digitálneho trhu sa u partnerov zaregistrovali stovky podnikateľov. Desiatky z nich získali nových klientov a zákazky z online priestoru, ktorý dovtedy nevyužívali,“ uzatvára Karol Radics.

Tento článok vám prináša Tatra banka.

Pravidlá spolupráce medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť v tomto odkaze.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  2. To treba vidieť. Blíži sa Deň otvorených dverí v Kolískach
  3. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  4. Toto jedlo si v čínskej reštaurácii objednávajú iba tí, ktorí sa vyznajú
  5. UPC teraz ponúka internet 300 Mb/s len za 10,90 €
  6. Fedor Gál: Drtím, drtíš, drtíme (s krízou za zadkom)
  7. Tu sú najčastejšie signály nesprávneho zateplenia. Vyhnite sa im
  8. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  9. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  10. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  1. Brick Award 2020: Pocta kvalitnej tehlovej architektúre
  2. Union prepláca doplatky za lieky do 18 rokov neobmedzene
  3. UPC teraz ponúka internet 300 Mb/s len za 10,90 €
  4. Fedor Gál: Drtím, drtíš, drtíme (s krízou za zadkom)
  5. Tu sú najčastejšie signály nesprávneho zateplenia. Vyhnite sa im
  6. Digitalizácia prinesie zmeny v doručovaní dobierok
  7. Silnú imunitu bez týchto troch látok nedosiahnete
  8. Každý komín potrebuje svoj domov!
  9. To treba vidieť. Blíži sa Deň otvorených dverí v Kolískach
  10. Jeseň je ideálny čas pre začatie diéty
  1. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 20 089
  2. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 19 569
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 18 047
  4. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali 12 534
  5. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 11 605
  6. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy 11 380
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 599
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 481
  9. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 413
  10. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 9 401
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Banky

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cirkev naznačuje revoltu proti zákazu omší. Opatrenia musí rešpektovať aj ona

Ani cirkev nie je nad zákonom, hoci Konferencia biskupov Slovenska to naznačila.

Cirkvi lobujú za povolenie omší.
Dobré ráno

Dobré ráno: Cirkev bojuje za zrušené bohoslužby, Matovič zatiaľ mlčí

Nové opatrenia majú platiť od 1. októbra.

Podcast Dobré Ráno.
Jakub Filo.
AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Ako ženy porážajú Lukašenka alebo módne trendy bieloruskej revolúcie

Prišli tisíce ďalších hrdiniek.

Ženy na proteste v Minsku.

Neprehliadnite tiež

Združenie pre leteckú dopravu zhoršilo prognózu na tento rok

V roku 2020 očakávajú pokles osobnej leteckej prepravy o 66 percent.

Ilustračné foto

Banka JPMorgan zaplatí rekordnú pokutu za manipuláciu trhov

Obchodníci podľa regulátorov realizovali spoofing približne osem rokov.

Ilustračné foto.

Odborári z KOZ protestovali proti vláde, tá by podľa nich mala investovať do miezd

Medzi účastníkmi protestného pochodu v Trnave boli aj niektorí predstavitelia strany Hlas – sociálna demokracia a Ľudovej strany Naše Slovensko. Tých však organizátori vytlačili mimo svojho územia.

Ilustračné foto.