SME
Utorok, 25. január, 2022 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Ako začať podnikať na internete? Radia odborníci a marketéri

Dá sa to aj bezplatne.

Koronavírus zo dňa na deň zmenil celé podnikateľské prostredie. Firmy a živnostníci, ktorí nikdy nemali núdzu o zákazníkov, zrazu museli zatvoriť prevádzky.

Jedinou možnosťou, ako sa udržať nad vodou, bol online priestor. Mnohí podnikatelia v ňom však chýbali, preto sa ocitli prakticky bez príjmu. O to viac si dnes uvedomujú, nakoľko dôležitý je online predaj. Nielen ako záchranné lano pre podobné prípady, ale aj ako nutná súčasť podnikania vo svete, ktorý je čoraz digitálnejším.

Začať podnikať na internete pritom nie je zložité. Môžete to skúsiť osamote, so skúseným tímom odborníkov alebo na to využiť online partnerov platformy Digitálny trh.

Základom je osloviť zákazníka

Počas karantény ľudia neprestali nakupovať ani vyhľadávať služby, len sa presunuli na internet. Preto sa odborníci na online marketing zhodujú v jednej veci. Byť na internete je absolútny základ prežitia v 21. storočí.

„V priestore internetu je nutný prieskum a analýza konkurenčných webových stránok aj proces nákupného košíka. Niekedy môže mať konkurencia chyby, ktoré môžete využiť. Dôležité je hľadať možnosti, ako sa odlíšiť od konkurencie, aby ste mali lepšiu štartovaciu pozíciu,“ hovorí Miroslav Pagáč, Head of digital spoločnosti ZenithMedia.

Ak už má firma dobrú webstránku, môže na ňu smerovať nových návštevníkov. Možnosťou je reklama vo vyhľadávačoch, na sociálnych sieťach či prostredníctvom užitočného obsahu.

„Je potrebné mať správne nastavenú analytiku na webovej stránke, aby sme si vedeli vyhodnotiť efektivitu komunikácie z pohľadu platených kanálov. Inak povedané, aký obrat alebo predaje nám priniesla investícia do plateného kanála,“ dodáva Pagáč.

Je preto dôležité mať nastavené, optimalizované a správne cielené reklamy, aby priviedli čo najviac zákazníkov a s čo najmenšími nákladmi.

Efekt sa neprejaví hneď

Na internete je možné osloviť potenciálnych klientov z minúty na minútu, úspech však prichádza iba systematickou prácou.

„Podnikateľ musí byť flexibilný, nebáť sa napredovať a prispôsobovať sa dopytu aj trendovým formátom propagácie. Taktiež treba investovať do dlhodobých riešení a mať premyslenú dlhodobú stratégiu online propagácie,“ hovorí majiteľ marketingovej agentúry High 5 studio Patrik Belanec.

V digitálnom svete totiž platia rovnaké zásady ako v bežnom podnikaní. Začať vie každý, ale nie každý uspeje. Treba počítať s neustálou starostlivosťou. Až tá vedie k rovnako verným zákazníkom, akých si prevádzky za roky vybudovali v kamenných predajniach.

„Ľudia si častokrát neuvedomujú, že prvých nakupujúcich síce získali ľahko, už sa k ním však nevrátili. Prípadne sa dostanú na web, no pomerne rýchlo odídu a málokedy si niečo kúpia. Investície by preto mali smerovať do návrhu a optimalizácie tvorby kvalitného webového dizajnu. Zakladateľ a CEO Amazonu Jeff Bezos tvrdí, že je lepšie dlhodobo sa zameriavať na skúsenosti zákazníkov ako na prvotný a krátkodobý zisk z platených kanálov,“ vysvetľuje Pagáč.

Starostlivosť o zákazníkov na internete sa dá podporiť aj formou zverejňovania kvalitného obsahu alebo prinášania zaujímavých tipov, rád či informácií. Nielenže to obohatí zákazníkov, ale zlepší aj pozície v internetových vyhľadávačoch. Navyše ho môžete podporiť ďalšími marketingovými nástrojmi.

Vyskúšajte nenáročné a lacné možnosti

Je dobrou správou, že nemusíte byť na všetko sami alebo platiť veľa peňazí za riešenia na mieru. Pre všetkých, ktorí chcú začať, ale necítia sa na tvorbu samostatného webu, obsahu či nastavenie reklám, existuje možnosť využiť online partnerov Digitálneho trhu od Tatra banky. Tí sa o všetko potrebné postarajú za vás.

Majú rokmi overené know-how aj možnosti ako produkty dostať k tisíckam zákazníkov. Pritom takéto služby sú často úplne bezplatné.

Pre mnohých podnikateľov je to omnoho vhodnejšia alternatíva, ako sa pokúšať stať sa online profesionálom. Môžete sa venovať biznisu a propagáciu necháte na odborníkov.

„Nepoznám nikoho, kto by zvládol viesť svoje podnikanie a zároveň bol špičkovým marketérom, dobrým copywriterom, grafikom, SEO aj PPC špecialistom a zároveň stratégom,“ hovorí Belanec.

Nájsť si preto spoľahlivého partnera znamená mať všetky nástroje na online podnikanie okamžite k dispozícii. Navyše nemusíte rok či dva strácať čas a učiť sa na vlastných chybách.

„Ak niekto nechce komplikácie a budovať vlastný e-shop, môže využiť partnerov zapojených do Digitálneho trhu. Stačí im zadať ponuku a privedú k vám zákazníkov. Vďaka tomu môžete začať podnikať prakticky okamžite a len s minimálnymi nákladmi,“ hovorí Karol Radics z Tatra banky.

Partnerstvo v rámci online sveta prináša veľmi rýchle výsledky. V tomto svete totiž prebieha stret ponuky s dopytom 24 hodín denne, sedem dní v týždni, či je pandémia alebo nie.

Nájsť správneho partnera na Digitálnom trhu znamená rýchle naštartovanie online podnikania, nové zákazky aj klientov. Je to možnosť, ako začať okamžite a takmer bez nákladov.

„Priestor spája zákazníkov s podnikateľmi. Zjednotil overených digitálnych partnerov, cez ktorých je jednoduché začať podnikať online. Za mesiac fungovania Digitálneho trhu sa u partnerov zaregistrovali stovky podnikateľov. Desiatky z nich získali nových klientov a zákazky z online priestoru, ktorý dovtedy nevyužívali,“ uzatvára Karol Radics.

Tento článok vám prináša Tatra banka.

Pravidlá spolupráce medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť v tomto odkaze.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti?
  2. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  3. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  4. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  6. Mecom ide na zelenú
  7. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  8. Marrákeš je červená perla Maroka
  9. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  10. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  1. Vedeli ste, že šport a podnikanie majú veľa spoločného?
  2. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní
  3. Developer Mint Investments získal prvenstvo v CIJ Awards 2021
  4. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  5. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  6. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  7. Viac ihrísk aj bylinkových záhrad vo vašom okolí.
  8. Plánujete kúpu nehnuteľnosti ? Správajte sa ako investor
  9. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  10. Union prichádza s novinkami pre diabetológov
  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 7 438
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 4 402
  3. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 4 069
  4. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 3 817
  5. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 3 596
  6. Predplatné SME.sk len za 29 eur 3 533
  7. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 2 550
  8. Marrákeš je červená perla Maroka 2 320
  9. Mecom ide na zelenú 2 246
  10. Poisťovne pod značkou Union prichádzajú na prvú pobočku pošty 1 134
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vojenský stan pred nemocnicou v Kežmarku, ktorý slúži na triáž pacientov a zdravotníckeho personálu.

Triáž znamená rozdeľovať pacientov podľa akútnosti ochorenia.


12 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Prečo sa debata o obrannej dohode tak zvrhla?


a 2 ďalší 9 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Dodávky severomorskej ropy Brent si pohoršili o 1,62 USD na 86,27 USD za barel.


SITA 26m
Chladiarenská veža 3. bloku jadrovej elektrárne Mochovce.

Úrad jadrového dozoru SR už zverejnil aj návrh druhostupňového rozhodnutia.


SITA 1 h
Meta Platforms.

Stroj dokáže spracovať obrázky a videá až 20-krát rýchlejšie ako súčasné systémy.


TASR 11 h
Vizualizácia novej podoby vyhliadky na Kamzíku.

Mesto dalo projektu zelenú.


13 h

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  2. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  3. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  4. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  5. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  6. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  7. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  8. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  1. Pavel Macko: Vodka a cigary? 13 117
  2. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 6 021
  3. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 5 584
  4. Martin Ondráš: Keď sa podvod a klamstvo tvári ako etalón morálky 4 640
  5. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 4 572
  6. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: V roku 2022 pôjdu do dôchodku tisícky ľudí. Ste pripravené a pripravení? 4 333
  7. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže ! 3 685
  8. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 3 353
  1. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  2. Jiří Ščobák: Proč má akvarista začátečník dlouho čekat, než vloží do akvária ryby? (v rostlinných akváriích se substrátem)
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  5. Jiří Ščobák: Připravované důchodové reformy na Slovensku: V 3. pilíři se neudělá mnoho, 2. vypadá optimističtěji
  6. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  7. Jiří Ščobák: Jsou poplatky v slovenských bankách vysoké? Dá se jim vyhnout? Které jsou skryté?
  8. Jiří Ščobák: Novak Djoković pravděpodobně pozitivní test neměl. Oslava poštovní známky a akce s dětmi to dokazují
Skryť Zatvoriť reklamu