BRATISLAVA. Poisťovňa Uniqa zaznamenala rastúci počet kyberútokov, podvodníci sú podľa nej počas koronakrízy agresívnejší.
Informovala o tom v utorok hovorkyňa poisťovne Beata Lipšicová.
Z ostatných oslovených poisťovní, napríklad Allianz, uviedla, že od začiatku pandémie žiaden útok, respektíve poistnú udalosť takéhoto charakteru nezaznamenala.
Podvodná finančná zbierka
Uniqa riešila prípady podvodných emailov, jedna z klientok dostala napríklad e-mailom link na stránku o novom koronavíruse.
Súčasťou tejto stránky bol aj e-shop, ktorý ponúkal zdravotné ochranné pomôcky.
"Zaregistrovaním sa na stránke a objednaním tovaru poskytla prevádzkovateľovi osobné údaje. Po krátkom čase ju známi upozornili na množstvo negatívnych správ na jej osobu, v ktorých jej ľudia vyčítali podvodnú organizáciu finančnej zbierky vedenú pod jej menom," vysvetlil Robert Koch z oddelenia poistenia majetku.
Prípad skončil podaním trestného oznámenia na šíriteľa podvodných správ.
Allianz poisťuje právnické osoby
Allianz-Slovenská poisťovňa poisťuje kybernetické riziká len pre právnické osoby. "Počas doby pandémie sme nezaznamenali žiaden takýto útok, respektíve poistnú udalosť," informovala hovorkyňa poisťovne Helena Kanderková.
Hovorkyňa poisťovne Generali Katarína Kukurová uviedla, že neponúkajú samostatný produkt na poistenie kybernetických rizík, klientom však ponúkajú asistenčné služby v oblasti IT. Zo strany svojich zákazníkov však aktuálne zvýšený dopyt po týchto službách nezaznamenali.
Varovanie od Remišovej
Na fakt, že kyberzločinci zneužívajú súčasnú situáciu na podvodné operácie, však upozornila pred časom aj vicepremiérka pre investície a informatizáciu Veronika Remišová (Za ľudí).
Cieľom hekerov je často špionáž alebo vydieranie.
"Keďže situáciu okolo nového koronavírusu pozorne sleduje každý Slovák, kybernetickí útočníci presne vedia, ako e-maily správne naformulovať tak, aby ľudí zaujali, vysvetlil Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu.