BRATISLAVA. Finančná správa SR rozšírila svoje informačné služby v projekte eKasa o praktické informácie pre podnikateľov či výrobcov pokladničných riešení.
Ide napríklad o periodicitu vybraných úkonov, ktoré musia podnikatelia či výrobcovia pokladničných riešení pravidelne vykonávať, ale aj o ďalšie situácie, ktoré práca s elektronickými pokladnicami online pripojenými na portál Finančnej správy prináša.
O novej službe informovala hovorkyňa Finančnej správy Ivana Skokanová.
"Na portáli finančnej správy si tak môže podnikateľ či výrobca pokladničného riešenia overiť, ako často je potrebné žiadať o nové autentifikačné údaje v eKasa zóne podnikateľa, kedy musia niektorí výrobcovia ORP opätovne požiadať o certifikáciu, či kedy je potrebná výmena chráneného dátového úložiska, ktoré sa môže časom zaplniť," uviedla Skokanová.
Systém eKasa funguje korektne už viac ako rok. Od 1. apríla 2019 sa k systému museli pripojiť všetky novovzniknuté prevádzky a nové pokladnice. Ostatné prevádzky mali túto povinnosť od 1. júla 2019.
Parlament však schválil prechodné obdobie do 31. decembra 2019, v ktorom Finančná správa za nepripojenie do systému podnikateľov nepokutovala. V úplnej ostrej prevádzke tak funguje eKasa od januára 2020.