SME

Slovak Lines a železničná spoločnosť chcú obnoviť medzinárodné linky čo najskôr

Česko a Rakúsko už vydali povolenie na prevádzkovanie medzinárodnej verejnej dopravy.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SITA)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všetky články, ktoré informujú o mimoriadnych opatreniach a základných zdravotníckych informáciách o novom koronavíruse, budú na SME.sk odomknuté a prístupné pre každého. Považujeme to totiž za verejný záujem. Ak chcete podporiť novinárov a serióznu i overenú žurnalistiku, môžete tak urobiť kúpou predplatného →


BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) a autobusová spoločnosť Slovak Lines, a. s., chcú čo najskôr opätovne začať prevádzkovať medzinárodnú osobnú dopravu, ak to bude možné, za určených podmienok.

Národný vlakový osobný dopravca potvrdil, že je technicky a technologicky pripravený opätovne obnoviť medzinárodnú železničnú dopravu prakticky ihneď po rozhodnutí vlády SR a Ústredného krízového štábu SR.

Súvisiaci článok Zákaz civilných letov Slovensko opäť predĺži o ďalšie dva týždne Čítajte 

"Podmienkou na spustenie medzištátnej dopravy je ukončenie pravidelných hraničných kontrol na hraniciach SR s krajinami v rámci schengenského priestoru," uviedol pre agentúru SITA riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

SkryťVypnúť reklamu

So všetkými partnerskými dopravcami vo všetkých susedných štátoch sú podľa neho v kontakte pravidelne niekoľkokrát v týždni.

Česká republika a Rakúsko už vydali povolenie na prevádzkovanie medzinárodnej verejnej osobnej dopravy. Slovensko o tom zatiaľ nerozhodlo, čaká sa už len na príslušný pokyn štátnych orgánov.

"Predpokladáme, že práve s ČR a Rakúskom bude medzištátna doprava obnovená ako prvá spomedzi susedných krajín," poznamenal Kováč.

Podmienky na Slovensku pre vstup cestujúcich a sprevádzajúceho vlakového personálu zo zahraničia sú podľa ZSSK pre zmysluplnosť cezhraničných vlakov kľúčové.

"Inou otázkou je tranzit osobných vlakov a cestujúcich cez naše územie. Pri oboch témach sa však prísne riadime a vždy sme sa riadili pokynmi príslušných orgánov a nášho akcionára, Ministerstva dopravy a výstavby SR," dodal Kováč.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť Slovak Lines agentúru SITA informovala, že je v kontakte s kompetentnými štátnymi inštitúciami a je pripravená na rýchle obnovenie medzinárodnej autobusovej dopravy za stanovených podmienok.

"V prímestskej doprave sme vybavili autobusy bezpečnostnými bariérami a zvýšili sme frekvenciu ich čistenia a dezinfikovania invenčnými čistiacimi prostriedkami s dlhotrvajúcimi účinkami, pretože bezpečnosť našich vodičov a cestujúcich je prvoradá," povedal generálny riaditeľ Slovak Lines Pavol Labant.

Všetky tieto opatrenia podľa neho vedia v krátkom čase aplikovať aj v medzinárodnej autobusovej doprave.

"Zatiaľ sa však nedá hovoriť o konkrétnych termínoch a podmienkach spustenia jej prevádzky, pretože v prvom rade závisí od rozhovorov a dohôd na medzištátnej úrovni a v druhom rade na vývoji situácie po spustení prvých fáz uvoľňovania," upozornil Labant.

SkryťVypnúť reklamu

Poslanec Európskeho parlamentu Ivan Štefanec si myslí, že je potrebné európsku dopravu oživovať postupne a koordinovane, prvoradá je ochrana zdravia a práv pasažierov.

"Európske prepravné spoločnosti rátajú v dôsledku pandémie s rekordnými stratami. Postupné uvoľňovanie podmienok prepravy a oživovanie pohybu osôb medzi členskými štátmi je potrebné robiť postupne a koordinovane," povedal Štefanec, vedúci slovenskej delegácie pri Európskej ľudovej strane a člen Výboru pre vnútorný trh a ochranu spotrebiteľa v Európskom parlamente.

"Ako dobrý model sa ukazuje otváranie hraníc medzi blízkymi krajinami, napríklad, Pobaltie, V4, Benelux, a neskôr rozširovanie na ďalšie krajiny," uviedol europoslanec.

Straty prepravných spoločností bude podľa Štefanca možné sčasti prekryť garantovanými úvermi, no ľudovci odmietajú prenášať ich na úkor cestujúcich a nútiť ich do prekladania leteniek a lístkov, namiesto vrátenia plnej ceny.

SkryťVypnúť reklamu

"Práva a bezpečnosť zákazníkov musia byť prvoradé, preto je potrebné prijať celoeurópske pravidlá prepravy, napriklad, čo sa týka maximálneho počtu cestujúcich v prostriedku, spôsobu dezinfekcie a podobne. V opačnom prípade budú na hraniciach opäť vznikať zdržania a problémy," dodal Štefanec.

Všetko o koronavíruse a ochorení Covid-19

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (29. 3. 2024)
USD 1.081
AUD 1.661
CZK 25.305
JPY 163.450
CAD 1.467
GBP 0.855
HUF 395.260
PLN 4.312
CHF 0.977
SEK 11.525

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 455
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 395
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 902
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 236
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 036
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 820
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 801
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 068
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 644
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 432
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 926
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 447
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 362
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 253
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 068
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 644
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 432
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 926
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 447
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 362
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 253
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu