SME
Utorok, 25. január, 2022 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Sledovanosť internetu na Slovensku stúpla

Oproti predchádzajúcemu týždňu mierne poklesla denná sledovanosť TV.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

Všetky články, ktoré informujú o mimoriadnych opatreniach a základných zdravotníckych informáciách o novom koronavíruse, budú na SME.sk odomknuté a prístupné pre každého. Považujeme to totiž za verejný záujem. Ak chcete podporiť novinárov a serióznu i overenú žurnalistiku, môžete tak urobiť kúpou predplatného →


BRATISLAVA. Sledovanie médií na Slovensku stúplo. Počas prvého aprílového týždňa namerala prieskumná spoločnosť Median SK v projekte adMeter ďalšie zmeny v mediálnej konzumácii niektorých typov médií spôsobených pretrvávajúcou epidémiou koronavírusu.

Ako informoval Michal Mislovič z Median SK, v týždni od 30. marca do 5. apríla Slováci venovali v priemerný deň 7 hodín a 2 minúty svojho času sledovaniu televízie, počúvanosti rádia, návšteve internetu a mobilných aplikácií.

Celková sledovanosť narástla

Celková sledovanosť v porovnaní s predchádzajúcim týždňom narástla a zostáva tak vysoko nad februárovým priemerom 6 hodín a 5 minút.

Skryť Vypnúť reklamu

Oproti predchádzajúcemu týždňu mierne poklesla denná sledovanosť TV a mierne narástla sledovanosť internetu o viac ako 4 minúty a rádií o viac ako 6 minút.

V týždennom porovnaní nastal mierny pokles mediálnej konzumácie sledovaných médiatypov v priebehu pracovného týždňa, naopak počas víkendu celková konzumácia médií narástla zo 6 hodín a 32 minút na 7 hodín a 10 minút.

„Hlavný rozdiel v porovnaní pracovného týždňa a víkendu predstavovala najmä vyššia víkendová sledovanosť televízie a naopak nižší čas strávený s internetom a rádiami počas víkendu," priblížil Mislovič.

Trend rastu multiscreeningu

Multiscreening, kedy sú ľudia v prostredí, kde vysiela televízia a súčasne si prehliadajú nejaké webové stránky, stále zostáva častou formou sledovania médií.

Skryť Vypnúť reklamu

„Multiscreening zaznamenal zaujímavý vývoj za posledné tri týždne, kedy pokračuje trend rastu multiscreeningu počas pracovných dní, a naopak, pokles počas víkendu. Zvyčajne býva multiscreening častejší počas víkendu, ale v poslednom sledovanom týždni sa poradie otočilo a multiscreening bol častejším počas pracovného týždňa. Tento vývoj môže súvisieť aj s častejšou prácou z tzv. „home office“ počas pracovného týždňa," vysvetlil Mislovič.

Nasýtenosť publika intenzívnym spravodajstvom

V porovnaní s minulým týždňom stagnujú alebo mierne klesajú všetky najväčšie TV stanice, najmä verejnoprávna Jednotka a spravodajská TA3. Oproti februárovým priemerom však ostávajú sledovanosti vysoké.

Prieskum konštatuje, že to môže súvisieť s nasýtenosťou publika intenzívnym spravodajstvom o aktuálnej situácii pandémie a môžeme sledovať začiatok návratu ku štandardnejšej sledovanosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Potvrdzuje sa trend väčšej popularity televíznych online platforiem, kedy si weby všetkých troch hlavných TV staníc udržujú relatívne vysoký denný zásah a najmä stránky markiza.sk ho dokázali ešte navýšiť.

Väčšina rádiových staníc si v minulom týždni dokázala udržať alebo navýšiť svoj týždenný zásah. Najvyšší týždenný nárast podľa prieskumu zaznamenali Rádio Expres, Fun rádio a Rádio Vlna.

Nadpriemerná sledovanosť online platforiem

Denný zásah väčšiny domácich webových stránok sa príliš nemení.

„V prípade niektorých webových stránok zameraných na spravodajstvo sa podobne ako v prípade televíznej spravodajskej TA3 pravdepodobne začína prejavovať istý pokles doterajšieho rekordného záujmu o spravodajstvo," uviedol Mislovič.

Dodal, že aj v sledovanom týždni si väčšina globálnych online platforiem udržuje svoju z dlhodobého hľadiska nadpriemernú sledovanosť.

Skryť Vypnúť reklamu

Nárast z predchádzajúceho týždňa korigoval Facebook, napriek tomu jeho sledovanosť ostáva nadpriemerne vysoká.

Podľa prieskumu však opadol záujem o komunikačnú službu WhatsApp, ktorej miera používania sa vrátila na priemerné februárové hodnoty.

Naopak používanie Facebooku, Messengeru sa udržuje na jedenapolnásobku jeho februárových hodnôt.

Analýzy sú výstupom elektronického crossmediálneho a crossplatformového merania konzumácie médií adMeter prieskumnej agentúry Median SK.

Umožňuje sledovať, ako celková populácia a jej rôzne cieľové skupiny sledujú televíziu, počúvajú rádia, surfujú na internete alebo používajú mobilné aplikácie.

Tlač nebola do elektronického systému zahrnutá. Merania v SR sa zúčastňuje 800 respondentov vo veku 12 až 69 rokov. Projekt je realizovaný na Slovensku a v Českej republike.

Skryť Vypnúť reklamu

Všetko o koronavíruse a ochorení Covid-19

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní
  2. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti?
  3. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  5. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  6. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  7. Mecom ide na zelenú
  8. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  9. Marrákeš je červená perla Maroka
  10. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  1. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  2. Vedeli ste, že šport a podnikanie majú veľa spoločného?
  3. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní
  4. Developer Mint Investments získal prvenstvo v CIJ Awards 2021
  5. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  6. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  7. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  8. Viac ihrísk aj bylinkových záhrad vo vašom okolí.
  9. Plánujete kúpu nehnuteľnosti ? Správajte sa ako investor
  10. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 7 211
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 4 443
  3. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 4 101
  4. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 3 851
  5. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 3 582
  6. Predplatné SME.sk len za 29 eur 3 491
  7. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 2 486
  8. Marrákeš je červená perla Maroka 2 326
  9. Mecom ide na zelenú 2 226
  10. Poisťovne pod značkou Union prichádzajú na prvú pobočku pošty 1 134
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Bistákovi musí trest schváliť špecializovaný súd.


13 h
Vojenský stan pred nemocnicou v Kežmarku, ktorý slúži na triáž pacientov a zdravotníckeho personálu.

Triáž znamená rozdeľovať pacientov podľa akútnosti ochorenia.


13 h

Ruskí agresori stupňujú tlak a Slovensko čaká, ako to dopadne a kto sa ho ujme.


Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Páchatelia lákajú od ľudí údaje k bankovým účtom a následne ich pripravia o úspory.


TASR 42m
Ilustračné foto

Medziročne sa počet občanov iných štátov pracujúcich na našom území znížil o 824.


SITA 47m
Ilustračná fotografia.

Dodávky severomorskej ropy Brent si pohoršili o 1,62 USD na 86,27 USD za barel.


SITA 2 h
Chladiarenská veža 3. bloku jadrovej elektrárne Mochovce.

Úrad jadrového dozoru SR už zverejnil aj návrh druhostupňového rozhodnutia.


SITA 3 h

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  2. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  3. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  4. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  5. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  8. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  1. Pavel Macko: Vodka a cigary? 13 130
  2. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 6 042
  3. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 5 588
  4. Martin Ondráš: Keď sa podvod a klamstvo tvári ako etalón morálky 4 675
  5. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 4 528
  6. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: V roku 2022 pôjdu do dôchodku tisícky ľudí. Ste pripravené a pripravení? 4 390
  7. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže ! 3 697
  8. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 3 208
  1. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  2. Jiří Ščobák: Proč má akvarista začátečník dlouho čekat, než vloží do akvária ryby? (v rostlinných akváriích se substrátem)
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  5. Jiří Ščobák: Připravované důchodové reformy na Slovensku: V 3. pilíři se neudělá mnoho, 2. vypadá optimističtěji
  6. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  7. Jiří Ščobák: Jsou poplatky v slovenských bankách vysoké? Dá se jim vyhnout? Které jsou skryté?
  8. Jiří Ščobák: Novak Djoković pravděpodobně pozitivní test neměl. Oslava poštovní známky a akce s dětmi to dokazují
Skryť Zatvoriť reklamu