SME
Štvrtok, 4. marec, 2021 | Meniny má KazimírKrížovkyKrížovky

Sledovanosť internetu na Slovensku stúpla

Oproti predchádzajúcemu týždňu mierne poklesla denná sledovanosť TV.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

Všetky články, ktoré informujú o mimoriadnych opatreniach a základných zdravotníckych informáciách o novom koronavíruse, budú na SME.sk odomknuté a prístupné pre každého. Považujeme to totiž za verejný záujem. Ak chcete podporiť novinárov a serióznu i overenú žurnalistiku, môžete tak urobiť kúpou predplatného →


BRATISLAVA. Sledovanie médií na Slovensku stúplo. Počas prvého aprílového týždňa namerala prieskumná spoločnosť Median SK v projekte adMeter ďalšie zmeny v mediálnej konzumácii niektorých typov médií spôsobených pretrvávajúcou epidémiou koronavírusu.

Ako informoval Michal Mislovič z Median SK, v týždni od 30. marca do 5. apríla Slováci venovali v priemerný deň 7 hodín a 2 minúty svojho času sledovaniu televízie, počúvanosti rádia, návšteve internetu a mobilných aplikácií.

Celková sledovanosť narástla

Celková sledovanosť v porovnaní s predchádzajúcim týždňom narástla a zostáva tak vysoko nad februárovým priemerom 6 hodín a 5 minút.

Skryť Vypnúť reklamu

Oproti predchádzajúcemu týždňu mierne poklesla denná sledovanosť TV a mierne narástla sledovanosť internetu o viac ako 4 minúty a rádií o viac ako 6 minút.

V týždennom porovnaní nastal mierny pokles mediálnej konzumácie sledovaných médiatypov v priebehu pracovného týždňa, naopak počas víkendu celková konzumácia médií narástla zo 6 hodín a 32 minút na 7 hodín a 10 minút.

„Hlavný rozdiel v porovnaní pracovného týždňa a víkendu predstavovala najmä vyššia víkendová sledovanosť televízie a naopak nižší čas strávený s internetom a rádiami počas víkendu," priblížil Mislovič.

Trend rastu multiscreeningu

Multiscreening, kedy sú ľudia v prostredí, kde vysiela televízia a súčasne si prehliadajú nejaké webové stránky, stále zostáva častou formou sledovania médií.

Skryť Vypnúť reklamu

„Multiscreening zaznamenal zaujímavý vývoj za posledné tri týždne, kedy pokračuje trend rastu multiscreeningu počas pracovných dní, a naopak, pokles počas víkendu. Zvyčajne býva multiscreening častejší počas víkendu, ale v poslednom sledovanom týždni sa poradie otočilo a multiscreening bol častejším počas pracovného týždňa. Tento vývoj môže súvisieť aj s častejšou prácou z tzv. „home office“ počas pracovného týždňa," vysvetlil Mislovič.

Nasýtenosť publika intenzívnym spravodajstvom

V porovnaní s minulým týždňom stagnujú alebo mierne klesajú všetky najväčšie TV stanice, najmä verejnoprávna Jednotka a spravodajská TA3. Oproti februárovým priemerom však ostávajú sledovanosti vysoké.

Prieskum konštatuje, že to môže súvisieť s nasýtenosťou publika intenzívnym spravodajstvom o aktuálnej situácii pandémie a môžeme sledovať začiatok návratu ku štandardnejšej sledovanosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Potvrdzuje sa trend väčšej popularity televíznych online platforiem, kedy si weby všetkých troch hlavných TV staníc udržujú relatívne vysoký denný zásah a najmä stránky markiza.sk ho dokázali ešte navýšiť.

Väčšina rádiových staníc si v minulom týždni dokázala udržať alebo navýšiť svoj týždenný zásah. Najvyšší týždenný nárast podľa prieskumu zaznamenali Rádio Expres, Fun rádio a Rádio Vlna.

Nadpriemerná sledovanosť online platforiem

Denný zásah väčšiny domácich webových stránok sa príliš nemení.

„V prípade niektorých webových stránok zameraných na spravodajstvo sa podobne ako v prípade televíznej spravodajskej TA3 pravdepodobne začína prejavovať istý pokles doterajšieho rekordného záujmu o spravodajstvo," uviedol Mislovič.

Dodal, že aj v sledovanom týždni si väčšina globálnych online platforiem udržuje svoju z dlhodobého hľadiska nadpriemernú sledovanosť.

Skryť Vypnúť reklamu

Nárast z predchádzajúceho týždňa korigoval Facebook, napriek tomu jeho sledovanosť ostáva nadpriemerne vysoká.

Podľa prieskumu však opadol záujem o komunikačnú službu WhatsApp, ktorej miera používania sa vrátila na priemerné februárové hodnoty.

Naopak používanie Facebooku, Messengeru sa udržuje na jedenapolnásobku jeho februárových hodnôt.

Analýzy sú výstupom elektronického crossmediálneho a crossplatformového merania konzumácie médií adMeter prieskumnej agentúry Median SK.

Umožňuje sledovať, ako celková populácia a jej rôzne cieľové skupiny sledujú televíziu, počúvajú rádia, surfujú na internete alebo používajú mobilné aplikácie.

Tlač nebola do elektronického systému zahrnutá. Merania v SR sa zúčastňuje 800 respondentov vo veku 12 až 69 rokov. Projekt je realizovaný na Slovensku a v Českej republike.

Skryť Vypnúť reklamu

Všetko o koronavíruse a ochorení Covid-19

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Získaj náskok pred štartom
  2. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  3. Trnavská univerzita: 385 rokov akademickej excelentnosti
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  6. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  7. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  8. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  9. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  1. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  2. BILLA má nový vernostný program pre deti – „SuperOsma“
  3. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  4. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  5. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  6. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  7. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  8. FVT orientovaná na modernú výučbu prepojenú s praxou
  9. 26 years of providing you with essential information
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 20 238
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 15 309
  3. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 404
  4. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 7 393
  5. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 7 049
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 606
  7. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 6 446
  8. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 6 191
  9. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 172
  10. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 6 025
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Koronavírus na Slovensku: Všetko dôležité na jednom mieste

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Béla Bugár.

Bugár by z tejto Matovičovej vlády vystúpil.

10 h

Ako prebieha koaličná kríza.

6 h
Ilustračné foto.

Nové pravidlá platia od stredy 3. marca.

9 h

Neprehliadnite tiež

Firma vraj prebaľovala čínske respirátory a označovala ich ako rakúske výrobky.

8 h
Martin Smatana.

Ani jeden z testov podľa neho neumožní zmenu v testovacej stratégii.

11 h
Pri plánovaní domu treba zvážiť zložité tvary a výstupky, ktoré môžu viesť k výrazným tepelným stratám.

Aký má byť ekologický dom.

22. feb
Prístav kedysi postavili až pre dvesto lodí.

Developersky lukratívna oblasť Bratislavy dostane štátnu ochranu.

12 h