SME
Utorok, 29. september, 2020 | Meniny má Michal, MichaelaKrížovkyKrížovky

Sledovanosť internetu na Slovensku stúpla

Oproti predchádzajúcemu týždňu mierne poklesla denná sledovanosť TV.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

Všetky články, ktoré informujú o mimoriadnych opatreniach a základných zdravotníckych informáciách o novom koronavíruse, budú na SME.sk odomknuté a prístupné pre každého. Považujeme to totiž za verejný záujem. Ak chcete podporiť novinárov a serióznu i overenú žurnalistiku, môžete tak urobiť kúpou predplatného →


BRATISLAVA. Sledovanie médií na Slovensku stúplo. Počas prvého aprílového týždňa namerala prieskumná spoločnosť Median SK v projekte adMeter ďalšie zmeny v mediálnej konzumácii niektorých typov médií spôsobených pretrvávajúcou epidémiou koronavírusu.

Ako informoval Michal Mislovič z Median SK, v týždni od 30. marca do 5. apríla Slováci venovali v priemerný deň 7 hodín a 2 minúty svojho času sledovaniu televízie, počúvanosti rádia, návšteve internetu a mobilných aplikácií.

Celková sledovanosť narástla

Celková sledovanosť v porovnaní s predchádzajúcim týždňom narástla a zostáva tak vysoko nad februárovým priemerom 6 hodín a 5 minút.

Skryť Vypnúť reklamu

Oproti predchádzajúcemu týždňu mierne poklesla denná sledovanosť TV a mierne narástla sledovanosť internetu o viac ako 4 minúty a rádií o viac ako 6 minút.

V týždennom porovnaní nastal mierny pokles mediálnej konzumácie sledovaných médiatypov v priebehu pracovného týždňa, naopak počas víkendu celková konzumácia médií narástla zo 6 hodín a 32 minút na 7 hodín a 10 minút.

„Hlavný rozdiel v porovnaní pracovného týždňa a víkendu predstavovala najmä vyššia víkendová sledovanosť televízie a naopak nižší čas strávený s internetom a rádiami počas víkendu," priblížil Mislovič.

Trend rastu multiscreeningu

Multiscreening, kedy sú ľudia v prostredí, kde vysiela televízia a súčasne si prehliadajú nejaké webové stránky, stále zostáva častou formou sledovania médií.

Skryť Vypnúť reklamu

„Multiscreening zaznamenal zaujímavý vývoj za posledné tri týždne, kedy pokračuje trend rastu multiscreeningu počas pracovných dní, a naopak, pokles počas víkendu. Zvyčajne býva multiscreening častejší počas víkendu, ale v poslednom sledovanom týždni sa poradie otočilo a multiscreening bol častejším počas pracovného týždňa. Tento vývoj môže súvisieť aj s častejšou prácou z tzv. „home office“ počas pracovného týždňa," vysvetlil Mislovič.

Nasýtenosť publika intenzívnym spravodajstvom

V porovnaní s minulým týždňom stagnujú alebo mierne klesajú všetky najväčšie TV stanice, najmä verejnoprávna Jednotka a spravodajská TA3. Oproti februárovým priemerom však ostávajú sledovanosti vysoké.

Prieskum konštatuje, že to môže súvisieť s nasýtenosťou publika intenzívnym spravodajstvom o aktuálnej situácii pandémie a môžeme sledovať začiatok návratu ku štandardnejšej sledovanosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Potvrdzuje sa trend väčšej popularity televíznych online platforiem, kedy si weby všetkých troch hlavných TV staníc udržujú relatívne vysoký denný zásah a najmä stránky markiza.sk ho dokázali ešte navýšiť.

Väčšina rádiových staníc si v minulom týždni dokázala udržať alebo navýšiť svoj týždenný zásah. Najvyšší týždenný nárast podľa prieskumu zaznamenali Rádio Expres, Fun rádio a Rádio Vlna.

Nadpriemerná sledovanosť online platforiem

Denný zásah väčšiny domácich webových stránok sa príliš nemení.

„V prípade niektorých webových stránok zameraných na spravodajstvo sa podobne ako v prípade televíznej spravodajskej TA3 pravdepodobne začína prejavovať istý pokles doterajšieho rekordného záujmu o spravodajstvo," uviedol Mislovič.

Dodal, že aj v sledovanom týždni si väčšina globálnych online platforiem udržuje svoju z dlhodobého hľadiska nadpriemernú sledovanosť.

Skryť Vypnúť reklamu

Nárast z predchádzajúceho týždňa korigoval Facebook, napriek tomu jeho sledovanosť ostáva nadpriemerne vysoká.

Podľa prieskumu však opadol záujem o komunikačnú službu WhatsApp, ktorej miera používania sa vrátila na priemerné februárové hodnoty.

Naopak používanie Facebooku, Messengeru sa udržuje na jedenapolnásobku jeho februárových hodnôt.

Analýzy sú výstupom elektronického crossmediálneho a crossplatformového merania konzumácie médií adMeter prieskumnej agentúry Median SK.

Umožňuje sledovať, ako celková populácia a jej rôzne cieľové skupiny sledujú televíziu, počúvajú rádia, surfujú na internete alebo používajú mobilné aplikácie.

Tlač nebola do elektronického systému zahrnutá. Merania v SR sa zúčastňuje 800 respondentov vo veku 12 až 69 rokov. Projekt je realizovaný na Slovensku a v Českej republike.

Skryť Vypnúť reklamu

Všetko o koronavíruse a ochorení Covid-19

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  2. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  3. Home (ale aj) Office
  4. To treba vidieť. Blíži sa Deň otvorených dverí v Kolískach
  5. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  6. Päť najlepších doplnkov výživy na naberanie svalovej hmoty.
  7. UPC teraz ponúka internet 300 Mb/s len za 10,90 €
  8. Fedor Gál: Drtím, drtíš, drtíme (s krízou za zadkom)
  9. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  10. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  1. UPC teraz ponúka internet 300 Mb/s len za 10,90 €
  2. Fedor Gál: Drtím, drtíš, drtíme (s krízou za zadkom)
  3. Tu sú najčastejšie signály nesprávneho zateplenia. Vyhnite sa im
  4. Digitalizácia prinesie zmeny v doručovaní dobierok
  5. Silnú imunitu bez týchto troch látok nedosiahnete
  6. Každý komín potrebuje svoj domov!
  7. To treba vidieť. Blíži sa Deň otvorených dverí v Kolískach
  8. Jeseň je ideálny čas pre začatie diéty
  9. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  10. Mobilný zdvihák pre pacienta
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 21 889
  2. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 18 246
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 18 180
  4. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali 12 229
  5. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 12 043
  6. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy 10 023
  7. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 9 532
  8. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 408
  9. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 281
  10. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 231
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Koronavírus na Slovensku: Všetko dôležité na jednom mieste

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Piloti sa dohodli s United Airlines, udržia si miesta do konca júna

Dohoda zabráni zrušeniu skoro tritisíc pracovných miest.

Lietadlá spoločnosti United Airlines stoja na medzinárodnom letisku Georgea Busha v americkom Houstone.
Ilustračné foto.

Správa ciest obhájila tender na veľké opravy ciest 1. triedy

Úrad pre obstarávanie námietky odmietol.

Predseda Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) Miroslav Hlivák.

Pandémia ničí v Česku svadobný biznis, firmy prišli už o miliardu korún

V prvom polroku sa zosobášilo o 10-tisíc párov menej ako minulý rok.

Koronavírus výrazne obmedzil aj svadby.