BRATISLAVA. Call centrum Finančnej správy SR vybavilo v tomto roku viac ako 120 000 dopytov, z toho vyše 50 000, čo je 42 percent, v marci.
Kým minulý rok sa v rovnakom období otázky týkali samotného postupu podávania daňových priznaní a ďalších dokumentov, tohtoročné dopyty sa týkali vládnych opatrení na zmiernenie dôsledkov pandémie nového koronavírusu, informovala v stredu Finančná správa.
"Klienti sa dopytovali a naďalej dopytujú najmä na otázky okolo termínov podávania daňových priznaní, či usmernení pri platení daní," uviedla hovorkyňa Finančnej správy Ivana Skokanová.
V colnej oblasti pracovníci call centra najčastejšie riešili otázky dovozu zdravotníckeho materiálu i ochranných zdravotníckych pomôcok.

Z viac ako 50 000 marcových dopytov prišlo 13 140 e-mailom alebo prostredníctvom online chatu, 37 466 klientov vybavilo svoje požiadavky telefonicky.
Odpovede na najčastejšie otázky zverejňuje finančná správa aj na portáli finančnej správy v časti Koronavírus - opatrenia.
Infolinka Finančnej správy je k dispozícii počas pracovných dní od 8.00 h do 16.00 hod. Volajúci má možnosť voľby z oblastí - elektronická komunikácia, informácie k DPH, k dani z príjmov, eKasa a daň z motorových vozidiel, povolenia pre trhové miesta v obciach, ako aj colné predpisy.