Očakáva sa ofenzíva malých mestských áut

Paríž 29. mája (TASR) Ofenzíva v segmente malých mestských automobilov očakávaná v júni tohto roku bude významná. Začnú sa predávať najmenej štyri nové ...

Paríž 29. mája (TASR) Ofenzíva v segmente malých mestských automobilov očakávaná v júni tohto roku bude významná. Začnú sa predávať najmenej štyri nové vozidlá tohto segmentu - 2. júna model C1 Citro‰n, model 107 Peugeot 107, Volkswagen Fox a 20. júna Toyota Aygo. Na otázku, či zaplnia ulice veľkých európskych miest malé autá skonštruované osobitne do mestskej premávky, hľadal odpoveď denník Le Figaro.

Jedno je jasné: automobilky chcú vodičom mestskými autami ponúknuť malé vozidlá, ktoré zodpovedajú európskym bezpečnostným normám, teda malé a s nízkou spotrebou. Konštruktér modelu Peugeot 107 uvádza spotrebu 4,6 litra na 100 kilometrov. Mestské vozidlá, predávané za zaujímavú cenu, sú skonštruované tak, aby zaujali mladých zákazníkov, alebo, aby sa stali druhým autom v rodine.

Jedno z prvých takýchto modelov Renault Twingo malo zaujať mladých klientov a napokon si našlo obľubu aj medzi seniormi, pripomenul denník.

Štyri nové vozidlá doplnia ponuku na trhu reprezentovanú modelom Panda od automobilky Fiat a modelom Agila od konštruktéra Opel. Tieto autá sa môžu stať tvrdou konkurenciou pre dvojmiestny model Smart (For Two): sú na približne rovnakej cenovej hladine a v základnej verzii umožňujú dopravu štyroch osôb a merajú o meter viac. Navyše, Smart, ktorý sa dostal do predaja v roku 1998, neráta do roku 2007 s novou verziou. Aj malé kórejské autá, napríklad Picando od Kia, podobne aj Matiz od Chevroleta (Daewoo) sú ohrozené novými modelmi. Tie by mali predstavovať konkurenciu aj pre iný trh s ojazdenými autami. Konštruktéri chcú presvedčiť predajcov v autobazároch, aby sa preorientovali na nové, kompaktné a lacné autá.

Výrobcovia stále obhajujú kvalitu svojich mestských modelov, najmä úroveň vybavenia. Vychádzajú z konštatovania, že v západnej Európe sú spotrebitelia zvyknutí na istý komfort a nie sú ochotní vzdať sa ho. Nemožno teda získať priestor, alebo znížiť hmotnosť vozidla, či dosiahnuť úspory odstránením takého vybavenia, akým je napríklad brzdný systém ABS, bezpečnostné nafukovacie vankúše (air-bag), či elektronické otváranie okien. Naopak, od prvkov, ktoré sú štandardom vo vyššom segmente, možno upustiť, ako napríklad modularita zadných sedadiel alebo pre vodiča nastaviteľnosť volantu. Aj motorová ponuka v štyroch nových modeloch, ktoré budú k dispozícii od júna, bude obmedzená. Noví majitelia modelov C1, Peugeot 107 alebo Toyota Aygo si budú môcť vybrať len medzi benzínovým alebo dieselovým motorom. Všetky tri autá sa vyrábajú v Českej republike, pripomenul Le Figaro.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 673
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 517
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 112
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 006
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 446
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 578
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 574
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 467
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 452
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 026

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

Žiaľ, nie sme v armáde, ale v Smer-SNS-Híd. Kde, všakáno, je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Zákon na ochranu médií sa dá ľahko obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

DOMOV

Oligarchovia majú novú príležitosť, Markíza má byť na predaj

Hovorí sa aj o predaji denníka Nový čas.

KOMENTÁRE

Ako neprekročiť novinársky rubikon

Tradičných vydavateľov nahrádzajú oligarchovia.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.