SME
Utorok, 25. január, 2022 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Prieskum: Sledovanosť spravodajstva mierne klesla

Viac sa začína dariť segmentu televíznych online platforiem.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo )

Všetky články, ktoré informujú o mimoriadnych opatreniach a základných zdravotníckych informáciách o novom koronavíruse, budú na SME.sk odomknuté a prístupné pre každého. Považujeme to totiž za verejný záujem. Ak chcete podporiť novinárov a serióznu i overenú žurnalistiku, môžete tak urobiť kúpou predplatného →


BRATISLAVA. Sledovanie médií na Slovensku mierne klesá. Za posledný týždeň namerala prieskumná spoločnosť Median SK prostredníctvom projektu adMeter zmeny v mediálnej konzumácii niektorých typov médií spôsobenej epidémiou koronavírusu.

Klesla tak napríklad sledovanosť spravodajstva, naopak začína sa viac dariť segmentu televíznych online platforiem.

Ako agentúru SITA informoval Michal Mislovič z Median SK, v týždni od 23. do 29.marca Slováci venovali celkovo šesť hodín a 55 minút svojho času sledovaniu televízie, počúvaniu rádia, návšteve internetu a mobilných aplikácií.

Skryť Vypnúť reklamu

V porovnaní s predchádzajúcim týždňom, kedy sledovanosť dosahovala celkovo sedem hodín a 15 minút, ide o mierny pokles.

Prieskum zaznamenal veľký rozdiel v správaní sa cez víkend a počas všedných dní.

„Kým vo všedné dni dosiahla konzumácia elektronických médií rekordné hodnoty 7 hodín a 4 minúty a prekonala aj doposiaľ rekordný týždeň od 16. do 20.marca, počas víkendu poklesla sledovanosť elektronických médií v týždennom porovnaní viac ako o hodinu a štvrť. Priblížila sa tak februárovému priemeru 6 hodín a 10 minút. Za poklesom sledovanosti médií minulý víkend bolo pravdepodobne slnečné počasie, ktoré lákalo ľudí von, čomu napovedá aj silnejší pokles v sobotnej sledovanosti," uviedol Mislovič.

K víkendovému poklesu prispela aj nižšia sledovanosť TV spravodajstva po dvoch víkendoch s extrémne vysokou sledovanosťou.

Skryť Vypnúť reklamu

Napriek tomu sledovanosť spravodajstva zostala vysoko nad obvyklými hodnotami.

Multiscreening, kedy sú ľudia v prostredí, kde vysiela televízia a súčasne si prehliadajú nejaké webové stránky, sa postupne stáva častejšou formou sledovania médií.

Podobný súbeh počúvanosti rádia a návštevy webov, teda multitasking, oproti tomu skôr stagnuje. „Multiscreening zaznamenal zaujímavý vývoj za posledné tri týždne, kedy prichádza k systematickému nárastu počas pracovných dní, a naopak, k poklesu najmä počas predchádzajúceho víkendu. Zvyčajne býva multiscreening častejší cez víkendy, ale počas posledného týždňa sa už hodnoty víkendových a pracovných dní takmer nelíšili," vysvetlil Mislovič.

V porovnaní s minulým týždňom podľa prieskumu mierne klesajú všetky najväčšie TV stanice. Na druhej strane sa začína viac dariť segmentu televíznych online platforiem, kde weby všetkých troch hlavných TV staníc navyšujú denný zásah v porovnaní s minulým týždňom. „Rovnako aj rádiový trh má svojich ťahúňov. Napríklad Fun rádio, Rádio Vlna, Rádio Jemné a Rádio Anténa Rock dokázali v porovnaní s predchádzajúcim týždňom navýšiť svoj týždenný zásah. Medzi poslednými dvoma víkendmi mierne narástol denný zásah niekoľkým rádiám, najviac Rádiu Expres a Rádiu Slovensko," dodal Mislovič. V prípade internetu sa denný zásah domácich webových stránok príliš nemení a zostáva nadpriemerný v porovnaní s dlhodobým zásahom. Najväčší medzitýždňový nárast zaznamenali aktuality.sk, k poklesu došlo v prípade sme.sk.

Skryť Vypnúť reklamu

Prieskum tiež konštatuje, že v týždni od 23. do 29.marca si väčšina globálnych online platforiem udržuje z dlhodobého hľadiska svoju nadpriemernú sledovanosť. Nárast zaznamenal najmä Facebook. Naopak, oslabil YouTube. A to napriek tomu, že si stále zachováva o tretinu väčšiu sledovanosť v porovnaní s priemerným februárovým týždňom. „Po náraste z predchádzajúceho týždňa mierne pokleslo používanie komunikačných platforiem Facebook Messenger a WhatsApp bez ohľadu na to, či sa jednalo o prístup prostredníctvom webovej stránky alebo mobilnej aplikácie," uviedol Mislovič. Dodal, že tlačové médiá neboli do elektronického systému merania zahrnuté.

Analýzy sú výstupom elektronického crossmediálneho a crossplatformného merania konzumácie médií adMeter prieskumnej agentúry Media SK. Umožňuje sledovať, ako celková populácia a jej rôzne cieľové skupiny sledujú televíziu, počúvajú rádia, surfujú na internete alebo užívajú mobilné aplikácie. Merania v SR sa zúčastňuje 800 respondentov vo veku 12-69 rokov. Projekt realizujú na Slovensku a v Českej republike.

Skryť Vypnúť reklamu

Všetko o koronavíruse a ochorení Covid-19

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti?
  2. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  3. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  4. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  6. Mecom ide na zelenú
  7. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  8. Marrákeš je červená perla Maroka
  9. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  10. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  1. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní
  2. Developer Mint Investments získal prvenstvo v CIJ Awards 2021
  3. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  4. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  5. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  6. Viac ihrísk aj bylinkových záhrad vo vašom okolí.
  7. Plánujete kúpu nehnuteľnosti ? Správajte sa ako investor
  8. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  9. Union prichádza s novinkami pre diabetológov
  10. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 7 684
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 4 351
  3. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 4 036
  4. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 3 785
  5. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 3 587
  6. Predplatné SME.sk len za 29 eur 3 563
  7. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 2 587
  8. Marrákeš je červená perla Maroka 2 319
  9. Mecom ide na zelenú 2 268
  10. Poisťovne pod značkou Union prichádzajú na prvú pobočku pošty 1 134
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vojenský stan pred nemocnicou v Kežmarku, ktorý slúži na triáž pacientov a zdravotníckeho personálu.

Poľné nemocnice sa zatiaľ nezriaďujú.


10 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Prečo sa debata o obrannej dohode tak zvrhla?


a 2 ďalší 7 h

Neprehliadnite tiež

Meta Platforms.

Stroj dokáže spracovať obrázky a videá až 20-krát rýchlejšie ako súčasné systémy.


TASR 9 h
Vizualizácia novej podoby vyhliadky na Kamzíku.

Mesto dalo projektu zelenú.


11 h
Veronika Remišová.

Remišová očakáva konkrétne riešenia pre podniky.


TASR 12 h
Ilustračné foto.

Asociácia poslala premiérovi otvorený list.


SITA 12 h

Blogy SME

  1. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  2. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  3. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  4. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  5. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  6. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  7. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  8. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  1. Pavel Macko: Vodka a cigary? 13 107
  2. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 6 001
  3. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 5 538
  4. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 4 573
  5. Martin Ondráš: Keď sa podvod a klamstvo tvári ako etalón morálky 4 562
  6. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: V roku 2022 pôjdu do dôchodku tisícky ľudí. Ste pripravené a pripravení? 4 258
  7. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 3 973
  8. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže ! 3 667
  1. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  2. Jiří Ščobák: Proč má akvarista začátečník dlouho čekat, než vloží do akvária ryby? (v rostlinných akváriích se substrátem)
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  5. Jiří Ščobák: Připravované důchodové reformy na Slovensku: V 3. pilíři se neudělá mnoho, 2. vypadá optimističtěji
  6. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  7. Jiří Ščobák: Jsou poplatky v slovenských bankách vysoké? Dá se jim vyhnout? Které jsou skryté?
  8. Jiří Ščobák: Novak Djoković pravděpodobně pozitivní test neměl. Oslava poštovní známky a akce s dětmi to dokazují
Skryť Zatvoriť reklamu