BRATISLAVA. Voči spoločnosti Aeolus sa začalo konkurzné konanie. Cestovná kancelária to oznámila na svojej webovej stránke. Už skôr ohlásila, že po náročnej minuloročnej sezóne zastavuje predaj a realizáciu letnej sezóny 2020.
"Klientov, ktorí žiadali o storno zájazdu a doložili potrebné doklady, sme priebežne vybavovali a zálohy sme vracali až do času, kým sme nemuseli z dôvodu mimoriadneho stavu zatvoriť kancelárie a nepodali návrh," priblížili majitelia a kolektív Aeolusu.
Ďalšie storná bude riešiť poisťovňa
Storná klientov, ktorým už cestovka nemohla vrátiť zálohy, bude v rámci likvidácie poistnej udalosti riešiť a odškodňovať Allianz - Slovenská poisťovňa.
Vedenie cestovnej kancelárie zdôraznilo, že Aeolus v nej bol poistený celé desaťročia ako verný klient pre prípad úpadku.
Cestovka ozrejmila, že požiadavku si klienti uplatnia nahlásením škodovej udalosti - žiadosti o vrátenie zaplatenej zálohy alebo zaplatenej celej sumy zájazdu z dôvodu insolventnosti cestovnej kancelárie Aeolus.
V súčasnej mimoriadnej situácii je tak podľa cestovnej kancelárie a na základe odporučenia poisťovne najlepšie urobiť prostredníctvom on-line hlásenia na webstránke alebo telefonicky, prípadne listom.
Po minulom roku už nemôžu pokračovať
Aeolus vyjadril presvedčenie, že po minuloročnej sezóne, v ktorej boli napríklad uzemnené Boeingy 737 Max, čo spôsobilo výpadky dopravných kapacít a vlnu zmien v dovolenkových plánoch, nemôže pokračovať v predaji a realizácii letnej sezóny 2020.
"V mimoriadnej situácii, v ktorej sa teraz všetci nachádzame, by to bolo z našej strany nezodpovedné napriek skutočnosti, že predaj sa do konca januára ukazoval ako jeden z najlepších za ostatné roky," poznamenala cestovka.
Zároveň pripomenula zatvorenie prevádzok v súčasnej mimoriadnej situácii, ktoré sa týka nielen reštaurácií či obchodov, ale aj všetkých cestovných kancelárií.