SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Volkswagen bude prepúšťať, ak sa koronavírus nepodarí dostať pod kontrolu

Koronakríza stojí automobilku približne 2 miliardy eur týždenne.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Marko Erd)

Všetky články, ktoré informujú o mimoriadnych opatreniach a základných zdravotníckych informáciách o novom koronavíruse, budú na SME.sk odomknuté a prístupné pre každého. Považujeme to totiž za verejný záujem. Ak chcete podporiť novinárov a serióznu i overenú žurnalistiku, môžete tak urobiť kúpou predplatného →


BERLÍN. Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) bude pravdepodobne musieť znížiť počet pracovných miest, ak sa nepodarí pandémiu nového koronavírusu dostať pod kontrolu.

Koronakríza totiž stojí automobilku približne 2 miliardy eur týždenne. Povedal to generálny riaditeľ VW Herbert Diess v nemeckej televízii ZDF.

Dopyt v Číne sa opäť zvyšuje

Diess v talkshow Markusa Lanza uviedol, že koncern, ktorý zamestnáva 671.000 ľudí po celom svete, nemá mimo Číny žiadny predaj a hľadá spôsoby, ako obnoviť výrobu aj inde (ako v Číne) a tak, aby neohrozil zamestnancov.

Skryť Vypnúť reklamu

"Musíme prehodnotiť výrobu. Disciplínu, ktorú sme mali v Číne, v našich nemeckých lokalitách zatiaľ nemáme," povedal.

"Iba ak dostaneme problém pod kontrolu, tak ako Čína, Kórea alebo iné ázijské štáty, potom máme šancu prekonať krízu bez straty pracovných miest. Vyžaduje si to veľmi ostrú intervenciu," vyhlásil.

Dopyt v Číne sa opäť zvyšuje, ale produkcia je len na polovičnej úrovni oproti obdobiu pred krízou.

Volkswagen, najväčší výrobca automobilov na svete, má 124 závodov po celom svete. V Európe má 72 závodov, z toho 28 v Nemecku. Začiatkom tohto mesiaca VW pozastavil výrobu v Európe z dôvodu pandémie.

Bezpečná vzdialenosť a hygiena

Volkswagen pracuje na spôsoboch, ako obnoviť výrobu pri dodržaní bezpečnej vzdialenosti medzi zamestnancami a posilnení hygieny a dezinfekcie, uviedol Diess.

Skryť Vypnúť reklamu

"Mimo Číny nepredávame a nemáme tržby," skonštatoval Diess a dodal, že Volkswagen musí pritom stále uhrádzať vysoké fixné náklady "približne 2 miliardy eur týždenne".

Automobilka, ktorá okrem rovnomennej značky VW vlastní aj Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Seat a Škodu, predala minulý rok 10,96 milióna vozidiel. Vyrába tiež motocykle Ducati a nákladné vozidlá MAN a Scania.

Finančný riaditeľ VW Frank Witter v piatok vyzval Európsku centrálnu banku (ECB), aby urýchlila nákupy krátkodobého dlhu. ECB by podľa neho mala vyslať "jasné signály a čo najskôr" nakúpiť krátkodobé dlhopisy, ktoré sú často splatné o šesť alebo deväť mesiacov.

ECB totiž minulý týždeň uviedla, že podporí trhy, a to aj nákupom komerčných cenných papierov v rámci svojho programu nákupu aktív z eurozóny za 750 miliárd eur s cieľom obmedziť finančný vplyv nového koronavírusu.

Skryť Vypnúť reklamu

Stále však nie je jasné, či už ECB začala kupovať podnikové cenné papiere. VW je jedným z pravidelných emitentov komerčných cenných papierov.

Pod veľkým tlakom

Witter pripomenul, že toky prichádzajúcich peňazí sú teraz pod veľkým tlakom. "Máme k dispozícii rôzne diverzifikované zdroje financovania, ale nie všetky sú také likvidné, ako bývali," povedal.

VW má kapacitu emitovať komerčné cenné papiera až do výšky 15 miliárd eur v rámci svojho hlavného programu financovania, pričom ďalších 5 miliárd eur je určených na krátkodobý dlh v Belgicku.

Divízia finančných služieb koncernu má samostatný program komerčných papierov s limitom 2,5 miliardy eur.

Witter uviedol, že Volkswagen ešte nečerpal z bankovej úverovej linky v hodnote presahujúcej 20 miliárd eur. A považuje tieto prostriedky len za zálohu v prípade zatvorenia kapitálových trhov.

Skryť Vypnúť reklamu

V samostatnom rozhovore pre nemecké noviny Börsen-Zeitung povedal Witter, že Volkswagen nepociťuje potrebu využiť štátnu pomoc na prekonanie krízy.

Predaj osobných automobilov klesol v marci o 40 %, informoval o tom Witter. Dodal, že spoločnosť skúma, či sa jej výročné valné zhromaždenie môže konať podľa plánu 7. mája.

V tejto chvíli sa Volkswagen drží svojej prognózy vyplácania dividend, ale pozorne sleduje všetky investičné a výdavkové potreby, dodal Witter pre Börsen-Zeitung.

Všetko o koronavíruse a ochorení Covid-19

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 214
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 460
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 117
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 220
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 749
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 731
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 492
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 645
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 561
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 542
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Koronavírus SARS-CoV-2

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Autá Volkswagen, Vírusy a vírusové ochorenia, Nemecko
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Keď začal boj s extrémizmom prinášať výsledky, prokuratúra ho ide oslabiť

Samostatné oddelenie špeciálnej prokuratúry má dnes päť ľudí.

Milan Mazurek v budove Najvyššieho súdu (vpravo).
Dobré ráno

Dobré ráno: Obvinili Fica, Kotlebu aj Mazureka. Teraz im hrozí zánik

Pripravuje sa reorganizácia prokuratúry.

Komentár Zuzany Kepplovej

Žilinka vykročil ľavou

Rozpustenie Honzovho úradu sa nezdá ako dobrý začiatok perestrojky na prokuratúre.

Zuzana Kepplová.
Do skúmavky treba pľuť minútu, aby bolo dosť slín na test. Netreba robiť výtery z nosa a hrdla.

Neprehliadnite tiež

EKONÓMIA ĽUDSKOU REČOU

Fiktívne faktúry, predaj bez bločku, karusely. Ako sa podvádza s DPH?

DPH prinesie do štátnej kasy viac ako 6 miliárd eur.

Ilustračné foto.
Milan Dubec, CEO v spoločnosti Reinoo.

Ceny ropy vzrástli

Trhy podporili aj vyjadrenia nastupujúcej ministerky financií USA.

Ropný vrt.
Ilustračné foto.