SME

Vláda schválila zníženie daní pre autodopravcov

Mala by sa tým posilniť ich konkurencieschopnosť voči autodopravcom z iných krajín.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Daňové zaťaženie autodopravcov podnikajúcich v kamiónovej doprave na Slovensku by sa malo znížiť.

Zároveň by sa tým mala posilniť ich konkurencieschopnosť voči autodopravcom z iných krajín.

Vláda vo štvrtok schválila návrh zákona o dani z motorových vozidiel, ktorý na rokovanie predložilo Ministerstvo financií SR v nadväznosti na požiadavky autodopravcov.

Naplnenie sľubu Česmadu

Minister financií Ladislav Kamenický (Smer-SD) poznamenal, že ide o akúsi "podlžnosť" v rámci rokovaní s autodopravcami, ktoré sa uskutočnili ešte pred parlamentnými voľbami.

SkryťVypnúť reklamu

"Tento návrh v podstate vychádza z toho, čo sme sľúbili. To znamená, je to návrh, ktorý reflektuje na to, čo sme sa dohodli s Česmadom," priblížil.

Úľavy pre všetky samostatné ťahače a návesy

Rezort dopravy navrhuje odstrániť podmienku "párovania" vozidiel ťahač a náves v návesovej jazdnej súprave.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nižšia ročná sadzba dane, než do akej by patrili podľa najvyššej prípustnej celkovej hmotnosti alebo celkovej hmotnosti uvedenej v doklade vozidla, by sa tak po novom mala priamo použiť pre všetky ťahače a návesy.

Úľava, ktorá je aktuálne platná len na súpravy, by tak mala platiť aj na všetky samostatné ťahače a návesy.

Zvýhodnenie do desať percent

Výhodou by malo byť zjednodušenie a sprehľadnenie systému výpočtu dane z motorových vozidiel pre kamiónovú dopravu.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Polícia vylučuje, že by sankcionovala autodopravcov za účasť na zhromaždeniach Čítajte 

"Uvedená zmena v porovnaní so súčasným systémom 'párovania' vozidiel v návesovej jazdnej súprave zvyšuje transparentnosť v spôsobe výpočtu daňovej povinnosti daňovníka, ako aj pri stanovovaní preddavkov na daň z motorových vozidiel," konštatuje rezort v predkladacej správe.

Zaviesť by sa mali súčasne nové percentuálne zvýhodnenia ročnej sadzby dane pre všetky úžitkové vozidlá v kategórii N3 (vozidlá na prepravu tovaru s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou vyššou ako 12 ton) a O4 (prípojné vozidlá s hmotnosťou presahujúcou 10 ton).

"Nové percentuálne zvýhodnenia ročných sadzieb daní sa pohybujú v rozmedzí od 50 do 10 percent s ohľadom na vek vozidla a sú uplatňované od prvého zaradenia vozidla do evidencie vozidiel do 156 kalendárnych mesiacov veku vozidla," približuje Ministerstvo financií v materiáli.

SkryťVypnúť reklamu

Nový vzor daňového priznania

Legislatívna úprava tak ponecháva environmentálny aspekt zvýhodnením vozidiel s nižším vekom. Vozidlá do troch rokov by mali mať úľavu 50 %, vozidlá staršie ako 13 rokov by mali byť bez úľavy.

Podľa Kamenického sa teda dá povedať, že už nebudú takzvané malusy a bonusy. "Len pri 13-ročných autách a viac budú základné sadzby a všetky mladšie vozidlá budú mať zľavy od 10 až do 50 percent," vyčíslil.

Ročné sadzby dane pre ťahač a náves rovnako ako úpravy ročných sadzieb daní by sa mali podľa návrhu uplatniť už na zdaňovacie obdobie 2020.

Rezort financií na tento účel zverejní nový vzor daňového priznania, ktorý bude uverejnený na webovom sídle ministerstva.

Zvýšenie úľavy na základe veku pre vozidlá kategórie N3 a O4 si môžu podľa rezortu financií podnikateľské subjekty uplatniť na 85.000 vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

"Tieto opatrenia budú stáť štátny rozpočet v prvom roku, v roku 2020, asi 29,7 milióna eur a v ďalších rokoch je to približne o jeden milión ročne viac," doplnil Kamenický.

Práca pre nový parlament a vládu

Výpadok zo zavedenia nižších ročných sadzieb a percentuálneho zvýhodnenia vozidiel kategórie N3 a O4 odhaduje ministerstvo financií na 29,7 milióna eur.

Pripomenul však, že ide o návrh, ktorý schválil súčasný vládny kabinet, a musí sa k nemu prihlásiť ešte aj nová vláda.

"Na to, aby táto zmena nastala, je potrebné, aby prerokovala tento návrh aj národná rada a schválila ho," dodal s tým, že parlament má na to ešte veľký časový priestor, keďže daň z motorových vozidiel za rok 2020 sa platí až budúci rok.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (18. 4. 2024)
USD 1.064
AUD 1.656
CZK 25.228
JPY 164.540
CAD 1.469
GBP 0.854
HUF 393.000
PLN 4.351
CHF 0.969
SEK 11.679

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  2. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  3. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  4. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  5. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  6. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  7. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  8. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 843
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 621
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 121
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 975
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 141
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 913
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 383
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 135
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 283
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 79 973
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 313
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 020
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 33 516
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 634
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 524
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 154
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Výstražná tabuľa a technológia zariadenia plynovodu na prepojovacom bode Budince – reverz.

Rokovalo sa aj o Balkánskej ceste.


TASR
Ilustračné foto

Rada pre rozpočtovú zodpovednosť analyzovala novelu dôchodkového systému.


TASR
Tunel Horelica.

Ide o úsek D3 Čadca, Bukov - Oščadnica s tunelom Horelica.


TASR

Do dražby ide vybavenie kozej farmy B+B aj rodinný dom jej majiteľov.


  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 283
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 79 973
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 313
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 020
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 33 516
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 634
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 524
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 154
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu