BRATISLAVA. Televízia Markíza udržala v minulom roku svoje hospodárenie na rastúcej krivke.
Hoci čisté výnosy skupiny Central European Media Enterprises (CME) na Slovensku, ktorá u nás okrem samotnej televízie Markíza prevádzkuje aj televízie Doma, Dajto a Markíza International, medziročne stúpli iba o 1,1 % na 108 miliónov amerických dolárov (USD), zisk stúpol o vyše štvrtinu.
Prevádzkový zisk očistený o odpisy a amortizáciu (OIBDA) totiž dosiahol 35,4 milióna USD, čo znamenalo medziročný nárast o 26,5 %.
Ako ďalej uvádza v správe o hospodárení vlastník Markízy, mediálna skupina CME, televízie prevádzkované spoločnosťou Markíza - Slovakia tradične podstatnú časť výnosov generujú z reklamy.
Tie však v minulom roku stúpli iba minimálne o 0,1 % na 94,1 milióna USD. Celý televízny reklamný trh na Slovensku pritom podľa odhadov CME vlani rástol o 7 %.
O medziročný rast celkových výnosov sa tak postarali predovšetkým rastúce poplatky od operátorov a ostatné príjmy televízie.
CME prevádzkuje televízne stanice v piatich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r. o. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r. o. ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza. Okrem samotnej televízie Markíza na Slovensku prevádzkuje aj televízie Doma, Dajto a Markíza International.
Novým vlastníkom CME sa pritom stane skupina PPF českého miliardára Petra Kellnera.
Obe strany informovali o dohode na prevzatí firmy len koncom minulého roka, keď transakciu odsúhlasil aj majoritný akcionár CME, telekomunikačná spoločnosť AT&T.
Podľa CME pritom PPF zaplatí za prevzatie CME zhruba 2,1 miliardy USD. Ukončenie celej akvizície sa očakáva zhruba v polovici roka 2020.