SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Danko útočí na Érseka, diaľnice podľa neho nebudú ani o 27 rokov

Slovensko si musí požičať veľké investičné peniaze v miliardách, tvrdí Danko.

Andrej Danko už nie je kapitán. Andrej Danko už nie je kapitán. (Zdroj: SME .- Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. V roku 2020 stoja ľudia v zápche hodinu alebo dve pred Bratislavou, pri Strečne či v Prešove, nie je dostavaný tunel Višňové, diaľnica do Michaloviec či Sniny, na Kysuciach ako aj na Liptove a neexistuje rýchlostná cesta na Orave.

„Nemôže štát predsa chcieť, aby ľudia platili za diaľnice, ktoré nemôžu využívať v celom rozsahu. Pre NDS je katastrofou to, že nemajú peniaze na výstavbu, nie je to v tom, že či majú financie za diaľničné známky, aj tak štát NDS-ke každý rok dopláca," vyhlásil to predseda SNS Andrej Danko.

Skryť Vypnúť reklamu

"Ročne sa odovzdalo len 11 km a v roku 2018 to bolo 0 km rýchlostných ciest. Projekty sú síce plánované, no nie sú kryté. Ľudia môžu platiť len za také cesty, ktoré budú dostavané,“ dodáva Danko.

Peniaze z eurofondov

Slovensko si musí požičať veľké investičné peniaze v miliardách EUR, pretože len tak sa budú dať dobudovať diaľnice v dostupnej dobe.

Peniaze z eurofondov na diaľničnú sieť Slovenska nebudú stačiť. Kým cez celé Slovensko nepovedie vrchom a spodkom diaľnica, Slováci by nemali platiť diaľničné známky.

„Je to až komické, aby od vás vyberali 50 eur či diaľnica je, alebo nie je. To, čo sa vyberie nie je ani na údržbu. Máme diaľničné úseky, ktoré staviame od 30 mil eur do 60 mil eur. Kým nie je na Slovensku západ spojený s východom a sever s juhom, tak by sa to nemalo diať,“ povedal.

Skryť Vypnúť reklamu

Potrebné sú investičné peniaze, tvrdí

Diaľničné známky sú totiž podľa šéfa národniarov len kvapkou v mori, ktorá nestačí na vybudovanie ani dvoch kilometrov nových ciest ročne.

„Rozpočet Národnej diaľničnej spoločnosti je 500 miliónov eur, ktorý im kapacitne nedovolí postaviť viac, ako 10 kilometrov ciest ročne. Lenže na Slovensku potrebujeme dobudovať ihneď viac ako 270 kilometrov,“ vysvetlil.

Práve preto by si malo Slovensko podľa Andrej Danka požičať veľké investičné peniaze tak, ako to urobili napríklad susední Rakúšania.

„Národná diaľničná spoločnosť potrebuje úverovú linku aspoň o objeme 8 miliárd eur, aby mohla okamžite zazmluvniť napríklad projekčné práce a iné veci, na ktoré sa ťažko čerpajú eurofondy,“ uviedol s tým, že financovanie dokumentácie je veľmi zložité a zdržuje proces.

Skryť Vypnúť reklamu

Anketa na facebooku a instagrame

„Pri Érsekovom tempe nebudeme mať diaľnice ani o 27 rokov,“ skonštatoval a ako Andrej Danko uviedol, pri tomto návrhu dá na názor ľudí.

Práve preto na Facebooku a Instagrame Slovenskej národnej strany vytvoril anketu, v ktorej sa majú ľudia vyjadriť, či sú za, alebo proti zrušeniu týchto poplatkov.

„Ak do utorka do 10:00 na Facebooku SNS nezahlasuje viac ľudí za zrušenie diaľničných známok, SNS toto zrušenie nepodporí. Pre SNS je prioritou prejednanie Istanbulského dohovoru ten jediný totiž do volieb prezidentka nemôže vrátiť,“ dodal.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  3. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  6. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  7. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 956
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 911
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 650
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 433
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 676
  6. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 567
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 291
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 225
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 217
  10. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 061
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Andrej Danko

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér obhajuje testovanie aj dátami, ktoré neexistujú

Hrozbou pre testovaných môže byť britská mutácia koronavírusu.

Plošné testovanie na Covid: Premiér Matovič oznámil plán Zachráňme spolu životy.
Dobré ráno

Dobré ráno: Štát ani neverí, že otestuje každého

Slovensko si vyskúša skríningové pretestovanie krajiny.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Výtery bez pointy

Vláda vyhodí milióny na testy, keď svet už beží preteky v očkovaní.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Minister financií Olaf Scholz (vpravo) v debate s kancelárkou Angelou Merkelovou a ministrom zdravotníctva Jensom Spahnom.
Ilustračná fotografia.

USA plánujú uvaliť sankcie na ruskú loď, ktorá sa podieľa na výstavbe Nord Stream 2

Sankcie majú byť uvalené na loď a jej majiteľa od utorka.

Loď Fortuna, ktorá sa podieľa na výstavbe plynovodu Nord Stream 2.

Kanada schválila návrat lietadla Boeing 737 MAX do prevádzky

Kríza modelov MAX sa začala haváriou tohto lietadla v Indonézii v roku 2018.

Boeing 737 MAX.