SME

Staviteľovi násypu pri Jarovciach hrozí príkaz na odstránenie stavby

Má 90 dní na dokázanie, že je násyp v poriadku z ekologického i stavebného hľadiska.

Problematický násyp. Mal by byť hotový v auguste.Problematický násyp. Mal by byť hotový v auguste. (Zdroj: čor)

BRATISLAVA. Spoločnosť Zero Bypass Limited, koncesionár projektu výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, dostal 90 dní na to, aby predložil dokumentáciu, ktorou potvrdí, že problematický násyp na D4 pri Jarovciach je v poriadku. To aj z ekologického i stavebného hľadiska.

Povedal to generálny riaditeľ sekcie cestnej dopravy a pozemných komunikácií na ministerstve dopravy a výstavby Peter Varga.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Staviteľovi hrozí odstránenie stavby

"Pokiaľ by sa mu to nepodarilo, posledný krok je nariadenie odstránenia danej stavby. Znamenalo by to, že ten val musia odstrániť a vybudovať nanovo podľa pôvodného stavebného povolenia," podotkol Varga.

SkryťVypnúť reklamu

Otázne je, či sa neoplatí skôr val rozobrať a postaviť nanovo. Je to v rukách koncesionára, ktorý buď musí predložiť všetky doklady, čo s tým plánuje urobiť a že to bude v poriadku, alebo bude musieť val demontovať, odniesť a postaviť nanovo.

Peter Varga, Sekcia cestnej dopravy a pozemných komunikácií na ministerstve dopravy a výstavby

Začiatkom roka bolo podľa jeho slov vydané rozhodnutie smerom ku koncesionárovi, kde sa začalo konanie podľa stavebného zákona o dodatočnej legalizácii stavby.

"Prakticky je to posledný krok v rámci konania. Od leta sa realizoval štátny stavebný dohľad. Na jeseň už bolo jasné, že to, ako je val zhotovený, nie je v súlade s aktuálne platným stavebným povolením," priblížil generálny riaditeľ.

Člen predstavenstva Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Peter Gandl v novembri 2019 uviedol, že statické skúšky únosnosti násypu na stavbe diaľnice D4 pri bratislavských Jarovciach nevyhovujú, čo je podľa neho pravdepodobne ešte horší problém, ako tunajší nález azbestu na stavbe.

Súvisiaci článok Na stavbe D4 a R7 nie sú materiály bez platného povolenia, hovorí stavebník Čítajte 

"Pri kontrole sa zistilo, že sa tam našli kusy dreva, že tam boli nejaké textílie a také materiály, ktoré jednoznačne do násypu nepatria a, samozrejme, znižujú jeho únosnosť," podotkol s tým, že podľa neho sa bude asi musieť násyp rozobrať a vybudovať nanovo.

SkryťVypnúť reklamu

Masívne zásahy

Varga aktuálne uviedol, že každý problém je riešiteľný, no myslí si, že ak sa majú realizovať na násype zásahy, majú byť masívne.

"Otázne je, či sa neoplatí skôr val rozobrať a postaviť nanovo. Je to v rukách koncesionára, ktorý buď musí predložiť všetky doklady, čo s tým plánuje urobiť a že to bude v poriadku, alebo bude musieť val demontovať, odniesť a postaviť nanovo," spresnil.

Súvisiaci článok Érsek bilancoval, do užívania dal takmer 50 kilometrov diaľnic Čítajte 

Azbest nájdený na stavbe je podľa neho síce akoby "najviditeľnejšia vec", no v zásade len vedľajší efekt toho, že bol na stavbu navezený materiál, ktorý vhodný nie je.

"Keby to malo byť len o azbeste, minimálne z technického hľadiska je to menší problém ako to, že okrem toho azbestu sú tam niektoré materiály, ktoré tam byť nemajú a dochádza k otázkam, či nebude "sadať" diaľnica a akú to bude mať únosnosť," povedal Varga.

SkryťVypnúť reklamu

Dodatočné testovanie násypu

Koncesionár projektu uviedol, že v súčinnosti s hlavným zhotoviteľom stavby, spoločnosťou D4R7 Construction, v stanovenej lehote 90 dní doručí príslušným orgánom všetky potrebné dokumenty, ktoré sa týkajú použitých materiálov a stability násypov v predmetných častiach diaľnice.

"Pre jednoznačné vylúčenie akýchkoľvek pochybností čo sa týka kvality vykonaných prác a formy použitia recyklovaného materiálu, zhotoviteľ stavby súhlasil s vykonaním dodatočného testovania zameraného na preverenie mechanicko-fyzikálnych vlastností a stability už existujúceho násypu," uviedol koncesionár s tým, že výsledky testovania preukázali súlad s normami a technickými požiadavkami.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (17. 4. 2024)
USD 1.064
AUD 1.658
CZK 25.210
JPY 164.540
CAD 1.467
GBP 0.854
HUF 394.630
PLN 4.344
CHF 0.971
SEK 11.635

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  6. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  7. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  8. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím
  1. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  2. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  3. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  4. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  5. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  6. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  7. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  8. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 777
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 718
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 473
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 301
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 221
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 053
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 851
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 2 586
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 110 308
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 011
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 595
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 237
  5. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 22 799
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 302
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 679
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 821
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Čo sa deje v centrách zdieľaných služieb.


a 2 ďalší
Stojany na čerpacej stanici

Štátnu kasu vysoké ceny tešia, motoristov nie.


Veronika Remišová

Návrh obmedzuje vlastnícke práva a je protiústavný, povedala opozičná poslankyňa.


TASR
Tabuľa s nápisom pri budove, v ktorej sídli štátny podnik Vodohospodárska výstvaba na Karloveskej ulici v Bratislave.

Ide o spoločnosti Vodohospodárska výstavba a Slovenský vodohospodársky podnik.


SITA
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 110 308
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 011
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 595
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 237
  5. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 22 799
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 302
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 679
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 821
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu