SME

Vyhlásili súťaž na dokončenie úseku D1 cez tunel Višňové

Víťaz obstarávania dokončí tunel a vonkajšiu trasu vrátane mostov.

Západný portál tunela Višňové - Dubná skala stavby D1 pri obci Višňové.Západný portál tunela Višňové - Dubná skala stavby D1 pri obci Višňové. (Zdroj: SITA )

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) už vyhlásila súťaž na hlavnú trasu úseku D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala.

Víťaz verejného obstarávania dokončí tunel Višňové a vonkajšiu trase vrátane mostov, vozovky aj oporných a zárubných múrov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predpokladaná hodnota zákazky je 260,9 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Lehota výstavby by nemala byť dlhšia ako 36 mesiacov.

Do troch rokov

Informoval o tom v piatok minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

"Teší ma, že sme dnes uzavreli náročný proces prípravy súťaže na nového zhotoviteľa tunela Višňové. Tomuto diaľničnému úseku som venoval zvýšenú pozornosť. Verím, že výstavba sa tu opäť naplno naštartuje a v roku 2023 úsek odovzdáme motoristom," skonštatoval Érsek.

SkryťVypnúť reklamu

Verejné obstarávanie sa bude uskutočňovať formou súťažného dialógu s cieľom čo najrýchlejšie ukončiť súťaž aj samotnú stavbu.

NDS bude viesť súťažný dialóg s najmenej štyrmi uchádzačmi, ktorí budú vybraní podľa eliminačných kritérií po splnení podmienok účasti.

Zo všetkých prihlásených do súťaže by do samotného súťažného dialógu mali byť vybraní tí najlepší. Po ukončení dialógu budú uchádzači vyzvaní na predloženie konečných ponúk.

Najviac zaváži cena a čas

NDS použije na hodnotenie ponúk kvalitatívne kritériá. Váha kritéria ceny je 45 percent, lehoty na sprejazdnenie diaľnice 35 percent, environmentálne kritérium - množstvo akumulovanej vody v krajine 15 percent a váha lehoty na vypracovanie projektovej výstavby je 5 percent.

Investičný riaditeľ NDS Jiří Hájek poznamenal, že ak sa podpíše zmluva do konca tohto roka, bude to považovať za úspech. "Do leta predpokladáme, že by sme mohli začať ten samotný súťažný dialóg, a úspechom by bolo podpísanie zmluvy v tomto roku s vybratým uchádzačom," priblížil.

SkryťVypnúť reklamu

Tri roky nastavili diaľničiari ako najdlhší možný čas na realizáciu. "Ja si myslím, že to ide aj rýchlejšie," dodal Hájek s tým, že uchádzači budú hodnotení za to, aký rýchly postup ponúknu.

S pripomienkami kontrolórov

NDS pred vyhlásením súťaže opakovane konzultovala návrh súťažných podkladov s odbornou verejnosťou v rámci prípravných trhových konzultácií. Následne všetky relevantné návrhy zapracovala do súťažných podkladov.

Projekt posúdil Útvar hodnoty za peniaze, inštitút INEKO, súťažné podklady boli tiež predmetom ex-ante kontroly na Úrade pre verejné obstarávanie (ÚVO).

Diaľničiari do podkladov zapracovali všetky návrhy a pripomienky ÚVO. Tendrovú dokumentáciu odsúhlasil aj rezort dopravy.

Súvisiaci článok Spoločnosť Dúha si nemyslí, že bude za Višňové doplácať zhotoviteľ Čítajte 

Proces verejného obstarávania bol pre čo najrýchlejšie dokončenie úseku rozdelený na štyri etapy.

SkryťVypnúť reklamu

Po súťažnom dialógu na zhotoviteľa hlavnej trasy úseku bude nasledovať súťaž na technológiu tunela, verejné obstarávanie na stredisko údržby vrátane regionálneho operátorského pracoviska a ako posledná sa vyhlási súťaž na výstavbu diaľničného odpočívadla Turie.

Výsledné predpokladané náklady na výstavbu úseku sú zhruba 515 miliónov eur bez DPH vrátane už vyfakturovaných približne 170 miliónov eur doterajšiemu zhotoviteľovi.

Hlavná trasa má predpokladanú hodnotu zákazky 260,9 milióna eur, technológia tunela približne 45 miliónov eur, stredisko údržby a centrálne operátorské pracovisko zhruba 25 miliónov eur a odpočívadlo Turie 15 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (16. 4. 2024)
USD 1.066
AUD 1.644
CZK 25.324
JPY 164.050
CAD 1.465
GBP 0.854
HUF 394.250
PLN 4.294
CHF 0.973
SEK 11.558

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  2. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 767
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 657
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 461
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 435
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 303
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 033
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 983
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 2 794
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 704
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 982
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 581
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 211
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 226
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 671
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 716
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 595
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Stojany na čerpacej stanici

Štátnu kasu vysoké ceny tešia, motoristov nie.


Veronika Remišová

Návrh obmedzuje vlastnícke práva a je protiústavný, povedala opozičná poslankyňa.


TASR
Tabuľa s nápisom pri budove, v ktorej sídli štátny podnik Vodohospodárska výstvaba na Karloveskej ulici v Bratislave.

Ide o spoločnosti Vodohospodárska výstavba a Slovenský vodohospodársky podnik.


SITA
Ilustračné foto

Rast má byť vyšší o desatinu percenta.


TASR
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 704
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 982
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 581
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 211
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 226
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 671
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 716
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 595
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu