BRATISLAVA. Výnosy telekomunikačného operátora O2 vzrástli minulý rok medziročne takmer o 2 % na 295 mil. eur. Jednou z najrastovejších zložiek sú dátové výnosy, ktoré sa zvýšili takmer o 27 %. Ako ďalej informovala spoločnosť, jej zisk pred úrokmi a zdanením (EBITDA) stúpol v roku 2019 v porovnaní s predchádzajúcim rokom o 16 % na 121 mil. eur.
"O2 má za sebou ďalší rok v jeho už 13-ročnej histórii, ktorého úspech odzrkadľujú tak finančné a nefinančné ukazovatele, ako aj zavŕšenie našich vnútorných procesov, ktoré nám umožňujú posunúť sa na inú úroveň," uviedol generálny riaditeľ O2 Peter Gažík. O2 malo koncom uplynulého roka takmer 2,15 mil. zákazníkov, čo je o 6 % viac ako pred rokom. Zákazníci platiaci na základe faktúry tvorili takmer 65 %. Priemerná zákaznícka platba za poskytované služby bola vlani 10 eur mesačne.
O2 pôsobí na Slovensku prostredníctvom slovenskej dcéry materskej O2 Czech Republic od roku 2006, kedy naň vstúpila ako súčasť španielskej skupiny Telefónica. Svoju komerčnú prevádzku operátor začal 2. februára 2007 a poskytoval služby pod značkou O2. Skupina Telefónica sa koncom roka 2013 dohodla na predaji Telefónica Czech Republic vrátane slovenskej dcéry skupine PPF za 2,467 mld. eur. Česká i slovenská firma sa premenovali na O2. Telekomunikačný operátor O2 bude pôsobiť pod touto značkou v ČR aj na Slovensku až do roku 2022.