SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

UNAS odmietol oba varianty na mýtne zľavy. Ich požiadavky sú nesplniteľné, tvrdí Érsek

ČESMAD ponuku rezortu schválil.

Člen UNAS Vladimír Sopúch (tretí zľava), člen UNAS Eugen Gunár a člen predsedníctva Únie Autodopravcov Slovenska (UNAS) Stanislav Skala počas brífingu po rokovaní zástupcov Ministerstva dopravy a výstavby SR a autodopravcov o úprave zliav zo sadzieb mýta.Člen UNAS Vladimír Sopúch (tretí zľava), člen UNAS Eugen Gunár a člen predsedníctva Únie Autodopravcov Slovenska (UNAS) Stanislav Skala počas brífingu po rokovaní zástupcov Ministerstva dopravy a výstavby SR a autodopravcov o úprave zliav zo sadzieb mýta. (Zdroj: Martin Medňanský SITA)

BRATISLAVA. Zástupcovia Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) odmietli oba varianty rezortu dopravy na mýtne zľavy pre nákladné vozidlá. V stredu o tom informovala hovorkyňa MDV Karolína Ducká.

"Napriek úsiliu ministerstva dopravy vecne rokovať a urobiť ústupky pri množstevných zľavách na mýtnom, autodopravcovia UNAS-u odmietajú diskusiu a uprednostňujú radikálne riešenia.

Úpravy sadzby a zliav na mýtnom spolu až vo výške 26 percent z mýtnych poplatkov, tak ako žiada UNAS, sú nereálne," uviedla Ducká. Objem týchto zliav predstavuje viac ako 30 miliónov eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Rozpor s európskymi pravidlami

V stredu UNAS predložila ďalší návrh, ktorý by podľa Duckej predstavoval straty príjmov z výberu mýta až 40 miliónov eur. Slovensko by sa podľa ministra dopravy Árpáda Érseka schválením tohto návrhu dostalo aj do rozporu s európskymi pravidlami.

"Vítam prístup ČESMAD-u. Ja som sa chcel dohodnúť so zástupcami všetkých autodopravcov. Snažil som sa dosiahnuť kompromis aj s UNAS-om, ale nepočúvajú a odmietajú naše argumenty.

Ich požiadavky nie sú možné a nemôžeme ich prijať. Žiadajú od nás viac ako súčasná legislatíva umožňuje. Dostali by sme sa do rozporu s európskymi normami o mýte a do problémov s Európskou komisiou," povedal Érsek.

Rezort pred UNAS-om nezatvára dvere

Výraznejšie zľavy by sa podľa ministra negatívne prejavili na údržbe ciest a príprave diaľnic.

Skryť Vypnúť reklamu

"Toto sú racionálne argumenty, ktoré musia akceptovať, inak ich štrajkové aktivity budeme považovať za predvolebné politické hry. My stále nezatvárame dvere pred UNAS-om a naša ponuka zliav, ktorá im bola navrhnutá, naďalej platí," dodal Érsek.

Súvisiaci článok Česmad prijal návrhy rezortu dopravy aj financií pre autodopravcov Čítajte 

Únia autodopravcov Slovenska žiada aj úplné pozastavenie výberu mýta. Ministerstvo dopravy sa obáva, že slovenské cesty by potom využívali vo zvýšenej miere zahraniční vodiči, ktorí by tak šetrili na nákladoch a preplnili by naše cesty.

Podľa ministerstva sa mýtne sadzby vo všeobecnosti pohybujú na úrovni priemeru krajín Vyšehradskej štvorky (V4) a nevymykajú sa rámcom okolitých krajín.

"Dnešný systém zliav predstavuje zľavy v objeme približne štyri milióny eur ročne, na ktorých benefitujú slovenskí dopravcovia na úrovni približne 85 percent," dodala Ducká.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  2. Máš dosť teórie a poučiek? Študuj, cestuj, pracuj a ži!
  3. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  4. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  5. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  6. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  7. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  8. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  9. Neberieme štúdium športovo, ale športujeme
  10. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  1. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  2. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  3. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  4. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  5. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  6. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  7. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  8. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  9. Novinka medzi prefabrikátmi
  10. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 34 786
  2. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 15 742
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 390
  4. Aká je chémia vôní 11 463
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 305
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 772
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 640
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 262
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 719
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 5 853
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Diaľnice

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Árpád Érsek
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bez lockdownu budú ťažké Vianoce, varujú niektorí experti

Nemocnice sa plnia, trend nie je dobrý, hovoria.

Ulice Starého Mesta v Bratislave počas čiastočného lockdownu.

Haščáka dobehla Gorila, šéfa Penty obvinili z korupcie

V sídle finančnej skupiny zasahovali desiatky policajtov.

Jaroslav Haščák v sprievode kukláčov pred Digital parkom.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Haščák sa Gorily nezbavil, dnes už to potvrdzuje aj NAKA

Bolo by skôr prekvapivé, ak by Božie mlyny nezachytili Pentu.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Bödör a agrodotácie: s Kvietikom mali svojich ľudí v rovnakej firme

Nitriansky živnostník mal k štátnym peniazom pre poľnohospodárov širší vzťah ako len cez kauzu Dobytkár.

Norbert Bödör

Rozpočtový schodok Česka dosiahol v novembri rekord

Tohtoročný rozpočet pôvodne počítal s deficitom 40 miliárd Kč.

Český premiér Andrej Babiš.

NDS vyhlásili súťaž na vybudovanie nového mýtneho systému

Lehota realizácie zákazky za približne 60 miliónov je rozdelená do dvoch etáp.

Ilustračné foto.